Загуба на ускорение/мощност Тойота Авенсис Т25 D4D 2.0
Публикувано на: 10 Юни 2017 18:32
Здравейте,
нов съм във форума и това е първата ми тема, така че се извинявам ако пропусна да спомена нещо. Първо ще спомена, че автомобилът е Тойота Авенсис Т25, D4D, 2.0, 115 к.с., двигател 1CD-FTV, произведен 2003 г. и е на около 230 хил.лв. (поне по километраж). Изчетох повечето от темите, които смятах че иамт отношения към проблема, но все пак имам питане. Проблемът е следният - от 2-3 месеца колата загуби ускорението си - разбирайте, че при повече от двама пътници колата губи пъргавина и ми е трудно да изпреваря дори камион при извънградско. Прави ми впечатление, че вече трябва да карам на по-ниски предавки, за да се движа по начина по който преди карах на горната предавка и да има някакво ускорение.
По таблото не светят никакви лампи и не са светели.
Какво свърших до момента:
1. Смених горивен филтър (реших, че може да е се е запупил, още повече че ми бяха сложили някакъв боклук) - нямаше ефект;
2. Смених въздушен филтър - нищо;
3. Купих си спрей за дебитометър и изчистих MAF - нищо;
4. Свалих и почистих ЕГР - леко подобрение, но като цяло нищо;
5. Закарах колата в Тойота за ел.диагностига - от там ми хазаха, че няма грешки и че всички показатели са в норма и че за открият проблема трябва да им я оставя за повече време. Тогава колата ми трябваше и нямах възможност да я оставя.
След всичко описано по-горе се прояви и нов проблем (или може би част от същия) - колата започна да пали трудно при студен двигател - пали може би на 3-4-та секунда от завъртането на ключа а съвсем отскоро след като запали, работи около 3 секунди и изгасва. Второто палене пак е проблем, но след като запали и двигателят загрее, остава единствено проблемът с ускорението - т.е. след като я угася няма проблем да я зпаля отново. По този проблем (не знам дали е нов или същия) - уточнявам че са сменени и четирите подгревни свещи, както и акумулатора.
Четох доста из форума, така и из чужди форуми и все повече си мисля, че проблемът идва от легандарните SCV клапани. Симтомите за проблеми с тях отговарят и на двата проблема, но все пак не са без пари - нови струват около 450 лв., така че не ми се ще да се хвърля в покупка, а след това проблемът да остане.
Въпросите ми към вас е:
1. Смятате ли, че наистина проблемът може да е в тях или има още неща, които съм пропуснал да проверя;
2. Ако смятате че проблемът може да е в тях - има ли начин да се тестват преди да се закупят нови (и къде)?;
3. Доколкото четох клапаните на този двигател не се обслужват (тоест не могат да бъдат поправени/изчистени) - това вярно ли е?
4. Ако трябва да се поръчват нови клапани - има ли смисъл да търся употрежявани - 150 - 250 лв. вървят, при положение че нямам гаранция дали изобщо работят или направо да си купя нови? Ако ще се купуват нови ще препоръчате ли търговец, защото цените на повечето места, са фантастични в сравнение с английски и немски сайтове?
Следващата ми стъпка е жалък ход - взел съм добавка на Бардал за почистване на системата, но това е колкото да знам че съм опитал и не й възлагам никакви надежди.
Благодаря предварително и имайте предвид, че не съм специалист.
нов съм във форума и това е първата ми тема, така че се извинявам ако пропусна да спомена нещо. Първо ще спомена, че автомобилът е Тойота Авенсис Т25, D4D, 2.0, 115 к.с., двигател 1CD-FTV, произведен 2003 г. и е на около 230 хил.лв. (поне по километраж). Изчетох повечето от темите, които смятах че иамт отношения към проблема, но все пак имам питане. Проблемът е следният - от 2-3 месеца колата загуби ускорението си - разбирайте, че при повече от двама пътници колата губи пъргавина и ми е трудно да изпреваря дори камион при извънградско. Прави ми впечатление, че вече трябва да карам на по-ниски предавки, за да се движа по начина по който преди карах на горната предавка и да има някакво ускорение.
По таблото не светят никакви лампи и не са светели.
Какво свърших до момента:
1. Смених горивен филтър (реших, че може да е се е запупил, още повече че ми бяха сложили някакъв боклук) - нямаше ефект;
2. Смених въздушен филтър - нищо;
3. Купих си спрей за дебитометър и изчистих MAF - нищо;
4. Свалих и почистих ЕГР - леко подобрение, но като цяло нищо;
5. Закарах колата в Тойота за ел.диагностига - от там ми хазаха, че няма грешки и че всички показатели са в норма и че за открият проблема трябва да им я оставя за повече време. Тогава колата ми трябваше и нямах възможност да я оставя.
След всичко описано по-горе се прояви и нов проблем (или може би част от същия) - колата започна да пали трудно при студен двигател - пали може би на 3-4-та секунда от завъртането на ключа а съвсем отскоро след като запали, работи около 3 секунди и изгасва. Второто палене пак е проблем, но след като запали и двигателят загрее, остава единствено проблемът с ускорението - т.е. след като я угася няма проблем да я зпаля отново. По този проблем (не знам дали е нов или същия) - уточнявам че са сменени и четирите подгревни свещи, както и акумулатора.
Четох доста из форума, така и из чужди форуми и все повече си мисля, че проблемът идва от легандарните SCV клапани. Симтомите за проблеми с тях отговарят и на двата проблема, но все пак не са без пари - нови струват около 450 лв., така че не ми се ще да се хвърля в покупка, а след това проблемът да остане.
Въпросите ми към вас е:
1. Смятате ли, че наистина проблемът може да е в тях или има още неща, които съм пропуснал да проверя;
2. Ако смятате че проблемът може да е в тях - има ли начин да се тестват преди да се закупят нови (и къде)?;
3. Доколкото четох клапаните на този двигател не се обслужват (тоест не могат да бъдат поправени/изчистени) - това вярно ли е?
4. Ако трябва да се поръчват нови клапани - има ли смисъл да търся употрежявани - 150 - 250 лв. вървят, при положение че нямам гаранция дали изобщо работят или направо да си купя нови? Ако ще се купуват нови ще препоръчате ли търговец, защото цените на повечето места, са фантастични в сравнение с английски и немски сайтове?
Следващата ми стъпка е жалък ход - взел съм добавка на Бардал за почистване на системата, но това е колкото да знам че съм опитал и не й възлагам никакви надежди.
Благодаря предварително и имайте предвид, че не съм специалист.