Страница 8 от 8

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 05 Окт 2020 18:48
от simonpetrov

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 22 Ное 2020 17:13
от Valery
Колеги, след 3 месеца ходене по мъките и пишман майстори, след 3 смени на ЕГР, безброй почиствания и какво ли не, най-после изгасих чека и грешка Р400. Почистете смукателния колектор и не слушайте майсторите, които ви казват, че не е възможно да е от тях или, че смятат че е чист, защото ЕГР-а не е чак толкова зацапан. Трудно е, бавно е, но това е решението. Съжалявам, че си си изгубих време и пари, а не бях настоятелен пред майсторите.

Чек лампата свети след смяна на ЕГР

Публикувано на: 07 Юли 2021 11:17
от wj-steam
Corolla 2004, дизел, 116 к.с.
Откакто я купих преди 5 години, на колата около 2 пъти в годината ѝ падаше мощността драстично. Реално не можеше да се шофира нормално. Нямаше никакви индикации на таблото и не отчиташе грешка в компютъра. Тази година това вече започна да се случва много често и понеже никой не искаше да я пипа, заради това, че не свети лампа на таблото, я закарах на майстор, който изолира ЕГР за проба, след което колата се оправи и заради това го сменихме с нов - Magnetti Marelli.

След няколко карания обаче, светна заветната лампа дето я чаках толкова години. И така няколко пъти - свети за около 2 дни, после за 3-4 дни не свети. Никаква промяна в поведението - държи се нормално. Струва ми се, че става малко мудна докато потегля, но честно казано не съм сигурен дали е проблем това, а и преди си беше така.

Има ли някой мнение дали да се притеснявам от по-сериозен проблем, дали може да е от новия клапан или сега след смяната дава индикация за друг проблем, например стеснени пътища?
Благодаря!

пп: Закарах я при майстора - извежда грешка p0400, но той вече казва, че не знае от какво може да е това.
 ! Съобщение от: slowtraveler
има тема по въпроса - темата Ви е обединена със съществуващата..

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 13 Юли 2021 14:39
от the_fast_r1
Колеги - излиза, че е масово при дизелите и конкретно 1cd-Ftv двигателя 116 к.с. - се получава запушване на EGR системата след самия клапан, точно където е отвора към всмукателния колектор.

Може да видите и моята тема с друга грешка която набиваше P2226 и с която карах над 12000км. преди да установя от какво е тази грешка. Оправи се след почистване на отвора от всмукателния колектор към EGR клапана.

viewtopic.php?p=391211#p391211

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 13 Юли 2021 16:30
от biro
Това да свалиш и почистиш EGR, но да не почистиш отвора към колектора е като да си метеш боклука и да го навираш под килима.

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 11 Ное 2022 11:59
от toyota777
изскочи ми и на мен Р0400, днес чистих ЕГРа, на рав4 2.0 д4д 116 .. беше толкова малко зацапан, че дори не го откачих от маркучите, на място го почистих
пробвах и кабелния метод, но не усетих да почиствам нещо
горе ляво към всмукателния се пъха кабел
после долу в дясно към изпускателния колектор ... дано има ефект
съседа няма да гледа кабелна ТВ известно време :whistle:
IMG20221111095538.jpg
IMG20221111095538.jpg (132.44 KiB) Преглеждано 3124 пъти
IMG20221111105545.jpg
IMG20221111105545.jpg (114.83 KiB) Преглеждано 3124 пъти
IMG20221111112302.jpg
IMG20221111112302.jpg (146.69 KiB) Преглеждано 3124 пъти

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 11 Ное 2022 12:45
от toyota777
поразрових се ... D-4D 1CD-FTV двигателя има стеснение на всмукателния колектор, на 90 градуса завиват газовете с нищо не може да се бръкне
спестете си усилията mad.gif
демонтажа на тоя колектор е дълга и широка, и скъпа процедура
japonski_dizle_weeee.JPG
japonski_dizle_weeee.JPG (100.08 KiB) Преглеждано 3115 пъти
harakiri.jpg
harakiri.jpg (18 KiB) Преглеждано 3115 пъти

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 11 Ное 2022 13:11
от ufer
То винаги се намират начини за почистване, освен "остъргване", докъдето има достъп, като например киснене в разни препарати и после пароструйка - пак с препарат и на 110°С, но не с водоструйка... :thumbsup:

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 12 Ное 2022 09:19
от toyota777
отново го разглобих
не беше запушен от към всмукателния колектор
от към изпускателния беше запушен
тоест ако бях платил да свалят всмукателния пак щеше да светне чек dry.gif
почистих го с кабел и химия .. спрей за карбуратори , спрей за печки(незапалим) , имало е и спрей за ЕГР не съм го ползвал
Тества се дали е чист с текстрийм
пускате активен тест и затваряте ЕГР и гледате колко грама въздух влизат
после отваряте ЕГР и пак гледате колко грама въздух показва МАФ
колкото по-голям спад след отварянето толкова по-отпушен е :thumbsup:
при мен падна от 12,5 грама на 8,3 грама в секунда на празен ход ... може да го тествате и на 2500 оборота
00.JPG
00.JPG (30.26 KiB) Преглеждано 3063 пъти
01.JPG
01.JPG (28.72 KiB) Преглеждано 3063 пъти
03.JPG
03.JPG (29.45 KiB) Преглеждано 3063 пъти
IMG20221111211933.jpg
IMG20221111211933.jpg (105.7 KiB) Преглеждано 3063 пъти

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 13 Ное 2022 14:59
от toyota777
ако се среже под ъгъл и всмукателния проход се чисти с кабел ... кабелът излиза от блока и се удря в гарнитурата на колектора,
спрей за карбуратори(запалим и опасен, не прекалявайте) и кабел срязан под 30 градуса решават нещата ...
препарата за печки е безопасен обезмаслител(вероятно натриева основа), но му трябва време да подейства
IMG20221113134942.jpg
IMG20221113134942.jpg (62.67 KiB) Преглеждано 2976 пъти

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 13 Ное 2022 19:19
от mapamop
На китайците и на Джъмбо имаше едни пластмаси за вадене на косми от канал. Бях ги мярнал и някъде другаде на евтиния (магазин "По левче", ChinaCity?). Дали няма да станат?

Проблем с егр клапан

Публикувано на: 14 Ное 2022 12:24
от toyota777
ето видео как се прави :thumbsup:
по-трудно се чисти прохода към всмукателния колектор,
има маслени пари от картера и са мазни сажди, но със спрей се за почистване на карбуратор и кабел се отпуши за 5 мин
сагата Р0400 приключи bow.gif ... отивам за бира :cheers: