Страница 1 от 2

Обръщане на фарове

Публикувано на: 23 Дек 2017 17:28
от Bronks
Колеги имам една рав4 2007 г с лупи няма ксенон интерисува ме могат ли да се нагласят фаровете за нашия сандарт без да се купуват нови днес отворихме фара стигнахме до пластинаа коята е там но няма как да се обърне както пише всеки или поне аз не знам точно как да е обърна ако някой е правил тази процедура моля за малко инфо

Обръщане на фарове

Публикувано на: 23 Дек 2017 19:19
от memorex
Пречи ли ти да караш така?

Обръщане на фарове

Публикувано на: 23 Дек 2017 19:45
от slowtraveler
Пречи на другите - що за въпрос?! guns.gif
Колегата правилно е решил да оправи нещата... Но как става на конкретния фар - не знам .....
Ако намериш счупен фар с правилната пластина би трябвало да стане.... Иначе 'селския' вариант е да изрежеш нова пластина, но там резултата зависи от ръката и мозъка...

Обръщане на фарове

Публикувано на: 23 Дек 2017 21:03
от Bronks
Няма проблем да изрежа нова пластина но искам да знам дали като е обърна обратно тост с главата на долу ще има желания ефект

Обръщане на фарове

Публикувано на: 23 Дек 2017 21:32
от memorex
Взимаш една отвертка и няма нужда да въртиш пластини.Има две врътки за вертикала и хоризонтала.

Обръщане на фарове

Публикувано на: 23 Дек 2017 21:34
от memorex

Обръщане на фарове

Публикувано на: 24 Дек 2017 10:54
от slowtraveler
Би трябвало да не я обръщаш с главата надолу, а просто симетрично да изрежеш ъгъл (ъгълът да е наклонен на другата страна)... Дано не е биксенон (ако е биксенон все пак трябва да го направиш доста здраво, защото шаблонът се мести много бързо и рязко...
Ако пуснеш снимка навярно ще е по-лесно обяснението... Бях гледал някъде как някакъв юнак бе рязал от кутийка за кока-кола нов шаблон, ама бе доста отдавна...

memorex, колегата иска да обърне фаровете навярно от дясна към лява дирекция - там с настройките нищо не можеш да направиш, защото 'ъгълът' на светлинния лъч е в неправилната посока - 'вдигнат' е вляво и заслепява насрещните, докато е орязан вдясно и не виждаш банкета....

Обръщане на фарове

Публикувано на: 24 Дек 2017 11:47
от memorex
Незнаех че на Рав 4 2007 има LH и RH фарове.

Обръщане на фарове

Публикувано на: 24 Дек 2017 11:52
от iovkito
Не е само на рав4 , а на всички коли или почти всички.

Обръщане на фарове

Публикувано на: 24 Дек 2017 12:27
от Veni1
Всъщност, на по-старите автомобили това, дали фарът да е за LHD или RHD се определя от френеловата леща, която е част от профила на стъклото.

При положение, че в съвременните автомобили стъклото, което не е стъкло, е гладко - отвън и отвътре, кое определя светоразпределението?

Досега не съм виждал леви или десни лупи.

Но пък вчера ми показваха LED крушки - H4, които имаха едно екранче на самата крушка. Това ли определя левостта или десността на крушката? Щото тогава трябва да се търсят леви или десни крушки..

Обръщане на фарове

Публикувано на: 24 Дек 2017 13:13
от slowtraveler
Винаги има леви и десни лупи...
Затова и често им викат 'прожекторни' фарове, защото устройството им е като на едновремешните диапроектори :)
Само дето на мястото на снимката има една пластинка, която се прожектира върху пътя също както снимката/диапозитива... Ако направиш неравна форма на пластинката - на пътя ще виждаш същата неравна форма...
При биксеноновите фарове тази пластинка/щора се движи от електромагнитче и когато включиш дългите - щората се повдига...
На някои модели автомобили има лостче, което превключва тази пластинка за LHD и RHD (завърта я така, че или левият или десният и ръб да е по-високо)...
Ще гледам да изровя някъде илюстрация за устройството на фара...

Н4 крушките имат екранче, което предпазва 'късите' да не разпространяват светлина към част от рефлектора, който би направил отблясък нагоре. Т.е. екранчето трябва да отрязва и да не допуска светлина надолу към рефлектора, която отразена би направила отблясък нагоре, а оставя светлинния поток нагоре към рефлектора, който като се отрази - се насочва надолу...
Но тези крушки се ползват само при определени фарове, формата на лъча при които се формира от стъклото и рефлектора (старите модели с профил на стъклото и елементарни рефлектори) и затова устройството им е такова... Крушката е еднаква при LHD и RHD като разликата е в самият фар...

P.S. Ето какво е устройството на 'лупите':
Изображение

А ето как изглежда грубо тази пластинка на някои фарове. При такъв фар просто завъртане на пластинката така, че другата част да стане хоризонтална, би променило фара от RHD към LHD:
Изображение

А ето действието на биксенона (или поне на фаровете, при които къси/дълги са на един светоизточник/една лупа). Електромагнит премества щората. И там се вижда 'ъгъла', който определя дали фарът е LHD или RHD:
Изображение

Обръщане на фарове

Публикувано на: 24 Дек 2017 13:39
от Bronks
Тъй като затворих вече фара ще приложа една рисунка а бях отворил пасажерския фар и пластината изглеждаше така

Обръщане на фарове

Публикувано на: 24 Дек 2017 15:04
от slowtraveler
Това да не е американка?

Обръщане на фарове

Публикувано на: 24 Дек 2017 16:03
от Bronks
Не не е
2006 г eколата произведена за UK

Обръщане на фарове

Публикувано на: 24 Дек 2017 17:34
от e 10
Нямаше ли някакви лепенки за фарове на коли с дясна дирекция, които пречупват светлината под желания ъгъл?