Страница 2 от 3

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 16 Фев 2018 00:06
от Iliyа Damyanov
Akima написа:
 ! Съобщение от: Akima
Превантивно тактическо предупреждение:
Темата е за изделието маховик във всичките му варианти.
Наличен е раздел за сервизи / магазини.
Ами то май ще е добре да се направи и образователна секция. Ето с тия двумасови (демпферни) маховици почти всички искат да спестят кинти. Добре ще е , а може би не да има схема и да се види какви набори от пружини има. Кой набор за какво служи . Как се изчисляват тия пружини и какво им се случва с ресурса след чип тунинг. В общи линии да стане ясно , че конструктурския екип не внедрява нещо в производство с цел да се оскъпи продукта и да се продава по-трудно от на конкуренцията. Всъщност като се замисля идеята не е лоша но е много друдоемка и няма да образова почти никой , защото който се интересува вече си е набавил информация кое как е и защо се случва.

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 16 Фев 2018 09:44
от Karaboev
Колеги въобще не искам да споря с Вас. Нямам нищо против веригата на D-Cat, понеже в сервиза е който работим се работи само и единствено по предписание от производителя, няма производител който дава гаранция за веригата и бананите повече от 160к.км и разбира се подлежи на подмяна. Едно време на Мерцедес 123 и 190 караха по 500к но веригите там са двойни и нямат нищо общо със сегашните вериги, които се разпъват доста по лесно. Сега всеки производител прави двигателите така че доста често да посещаваш сервиза за обслужване, та и затова не ги предпочитам защото е голяма играчка за обслужване особено на Ауди 3.0tdi. Иначе за D-Cat съм написал че са с проблемни дюзи и след премахване на Dpf имат проблем, въобще няма значение дали е с верига или ремък в предното си мнение съм изразил собствената си гледна точка. Това като кажеш мотора е с верига едно време тръгна от автоджамбазите демек никога не се сменя и е вечна и т.н и така си остана в съзнанието на българина. При мен дори и от Италия коли със сервизни книжки идват със сменени вериги по предписание.

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 16 Фев 2018 21:35
от Iliyа Damyanov
Обсъждаме Д-КАТ конкретно. Обши приказки са ,че веригите на малолитражните мотори на ВАГ почти никога не стигат до 60к а ти споменаваш за 160к. Нисан П-11 верига преди 500к не се пипа но П-12 над 120к разбива и вакуум помпата която е от страната на кутията с друга верига и банани , в други отношения мотора е чук и върви и с руска нафта(моя е на 200к). Ако погледнем на Хонда мотора 2,2 верига е възможно да иска смяна след 180-200к но след 2010г. има подобрения при които теоретично оригиналната верига е на доживотна служба. При R20A пак на Хонда всичко е супер надеждно.И така можем да си пишем обши приказки за разни неща. Не знам и защо намесваш Италия , вероятно си прочел в стари постове , че съм живял 14 години в Рим.
Както и да е нека да обсъждаме Д–КАТ. Като ползвател на такъв ,ще се радвам да споделиш какви проблеми има с премахването на ДПФ-а защото понякога ми идват мисли за такава интервенция.
Поздрави

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 16 Фев 2018 22:00
от Kiki
Karaboev написа: Иначе за D-Cat съм написал че след премахване на Dpf имат проблем
Това са пълни глупости! Точно, ако не се премахне има проблем.
Говорих с колега, който кара с премахнат ДПФ повече от 50 000км и казва, че няма никакъв проблем.
Ако се има предвид по-голямото замърсяване, да, но за двигателя no.gif
А веригата се сменя, като започне да трака, ако изобщо започне да трака. Моята е на 200 000 и още не трака. :whistle:

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 16 Фев 2018 23:07
от Iliyа Damyanov
Kiki написа:
Karaboev написа: Иначе за D-Cat съм написал че след премахване на Dpf имат проблем
Това са пълни глупости! Точно, ако не се премахне има проблем.
Говорих с колега, който кара с премахнат ДПФ повече от 50 000км и казва, че няма никакъв проблем.
Ако се има предвид по-голямото замърсяване, да, но за двигателя no.gif
А веригата се сменя, като започне да трака, ако изобщо започне да трака. Моята е на 200 000 и още не трака. :whistle:
Моята е на почти 250к а мотора го отварях на 210к и веригата , и бананите бяха бонбон макар и не като нови.Първите опити за отстраняване на ДПФ-а са не сполучливи заради заключения компютър но в последствие се намира удачно решение. Но от писанията на колегата не се разбира точно дали при отстраняване на ДПФ-а проблема е в системата или това води до проблем в дюзите. Аз съм отворен за споделяне на опит и не споря , чакам отговори. Но твърдя , че в Бг има поне два Д-КАТ на над 700К на голям арендатор който си има собствен ГСМ и и зарежда директно от ЛУКОИЛ за комбайните и тракторите и дюзи не е сменял. Е окачване е сменял ама всеки ден да обикаля нивите е нормално.
ПС. Много уважавам мненията на механника макар че често се изказва грубо и на Акима. Защото тия двамата с няколко поста виртуално ми ремонтираха колицата и сега си я ползвам интензивно.

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 17 Фев 2018 00:24
от green_energy
Iliyа Damyanov написа:
Kiki написа:
Karaboev написа: Иначе за D-Cat съм написал че след премахване на Dpf имат проблем
Моята е на почти 250к а мотора го отварях на 210к и веригата , и бананите бяха бонбон макар и не като нови.Първите опити за отстраняване на ДПФ-а са не сполучливи заради заключения компютър но в последствие се намира удачно решение. Но от писанията на колегата не се разбира точно дали при отстраняване на ДПФ-а проблема е в системата или това води до проблем в дюзите.
Здравей колега, аз видях твоята тема,че си имал проблем след като си взел колата, този проблем с гарнитурата на този двигател масов ли е? Гледах разни теми в англисйки форум и сренах една с проблем в гарнитура(като леко омасляване) иначе като цяло за дюзите не съм срещал много мнения за проблем, освен че са скъпи.

Във връзка с колегата "Karaboev", който ме пита,защто съм се навил на този двигател, просто търся нещо което да има ускорение и динамика и не много голямо купе, но най-вероятно не е най правилният избор, а като видях проблема за гарнитурата и малко почнах да се замислям дали е това точният автомобил. Като цяло не съм го карал и не съм се возил,за да преценя как е динамично,защото на хартия е доста прилично като показатели.

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 17 Фев 2018 08:19
от Kiki
Iliyа Damyanov написа:.Първите опити за отстраняване на ДПФ-а са не сполучливи заради заключения компютър но в последствие се намира удачно решение. Но от писанията на колегата не се разбира точно дали при отстраняване на ДПФ-а проблема е в системата или това води до проблем в дюзите.
ПС. Много уважавам мненията на механника и на Акима.
Ако софтуерното премахване на ДПФ и петата дюза се извърши от свестен специалист, няма да имаш проблем.
Досега не съм чул или чел, някой да има проблем с дюзите, заради премахване на ДПФ.
Проблем с дюзите можеш да имаш от лоша нафта, но не и от премахването на ДПФ-а

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 17 Фев 2018 08:32
от Karaboev
Това с веригата като започне да трака и тогава да се сменя не мога да го възприема, се едно доктора да те преглежда в стаята за аутопсия вече. Веригата за да се разбере дали е износена се сваля и си има уред на който се слага и се вижда колко се извива дъгата И, и според градусите се вижа дали е за смяна или не, затова и хората в завода са написали в книжката на колата сменя се на ХХХ км. Понеже правим и мотоциклети там за да се избегне този проблем с ненавременна смяна на веригата защото може някой като вас да си мисли че е вечна, се слага допълнителен "срържещ банан" които се намира точно върху двата разпределителни вала фиксиран на отстояние и като се износи малко веригата започва да стърже така че да неможе да се кара така и да се смени навреме, защото конструкторите са преценили така а не защото е вечна.
ЕДИТ: никъде не твърдя че след премахване на ДПФ ще има проблеми с дюзите. Просто казах че това са слаби места на D-Cat.

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 17 Фев 2018 11:25
от Kiki
Karaboev написа: Това с веригата като започне да трака и тогава да се сменя не мога да го възприема, затова и хората в завода са написали в книжката на колата сменя се на ХХХ км.не защото е вечна.
ОК, колега!
Понеже карам кола с такъв двигател и не мога да намеря препоръката на производителя за смяна на веригата, моля да покажеш написано черно на бяло, на колко км. се сменя тя на двигател 2.2 Д-Кат 177 к с.
Понеже работиш в сервиз, надявам се имаш достъп до тази информация.

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 17 Фев 2018 12:07
от Karaboev
Ами сега като се разрових да търся черно на бяло видях че наистина на Toyota никога не се сменя верига вечна е, даже и няма от къде да си Я купиш, не се предлага изобщо като консуматив, сигурно и обтегачите никога не се износват явно са извънзенми. Извинявам се за сърказма , но наистина няма повече да споря, както се пише темата е за Маховик а я окъкахме.

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 17 Фев 2018 20:56
от Kiki

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 17 Фев 2018 21:36
от Iliyа Damyanov
[/quote]

Здравей колега, аз видях твоята тема,че си имал проблем след като си взел колата, този проблем с гарнитурата на този двигател масов ли е? Гледах разни теми в англисйки форум и сренах една с проблем в гарнитура(като леко омасляване) иначе като цяло за дюзите не съм срещал много мнения за проблем, освен че са скъпи.[/quote]



Не бих казал , че проблема е масов но се среща често като не съм срещал категорично мнение за причините. Статистически проблема се проявава при различни пробези но като цяло в извън гаранционен срок. Което ме навежда на мисълта ,че е свързано с не компетентно обслужване защото като истече гаранцията собственичите тръгват по квартални гаражи за да спестят някоя пара. В моя случай имах задръстен ЕГР. Камерата която разпределя изгорелите газове към колектора е с три отвора. От ляво на дясно първият е с малък диаметтър и е за първи цилиндър , той е тотално запушен и в първи цилиндър си влиза чист въздух със всичкия си кислород.Втория отвор е значително по-голям и отговаря за 2-ри и 3-ти цилиндър , той беше частично запушен. Тоест тук вече при пълненето постъпват изгорели газове и свалят работната температура.Третия отвор е като първия но за 4-ти. Според мен мотора много дълго време е рабитил с повишена температура в 1 и 4 , и съответно с понижена температура в 2-ри и 3-ти цилиндър.Според мене има различно локално линейно разширение което с времето води до деформация на главата а по-опитни от мен твърдят , че често и блока се деформира. В подкрепа на писаното мога да потвърдя , че формата на деформация при мен отговаря главата при първи и четвърти цилиндър да е рабитила с по-високи температури. Не бих се закълнал , че това е истинската причина но нямам друго предположение което да съвпада със всички детайли.

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 19 Фев 2018 21:11
от green_energy
Ти като човек,който има такъв двигател какво ще ме постъветваш за самият двигател и какво да гледам,ако открия подходящият автомобил.

Въпрос за маховик за Auris 2.2 D-CAT 177

Публикувано на: 19 Фев 2018 21:49
от Kiki
green_energy написа: Ти като човек,който има такъв двигател какво ще ме постъветваш за самият двигател и какво да гледам,ако открия подходящият автомобил.
Ще си позволя аз да ти отговоря, защото карам автомобил със същия двигател.
Преди да го купиш задължително го закарай на диагностика. Взимай го, ако няма проблем с дюзите или ДПФ-а или не отчита някакъв сериозен проблем с турбото и рейла. Това са по-скъпите неща.
В противен случай рискът да се набуташ след това с много хилядарки за ремонт е голям.
Това важи за всички съвременни дизели.
Иначе, двигателят работи много добре, динамичен е и много мощен 177 к с и 400 Nm въртящ момент, което е чудесно.

Покупка на Auris E15 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP /2008-2011/ - въпроси и съвети

Публикувано на: 19 Фев 2018 23:41
от Akima
 ! Съобщение от: Akima
Поредната тема, която е пълна с глупости.Не пишете за маховик.Робувате на слухове.
Цитирате си целите постове - явно 10000 страници тема ще е удобна за четене.
Горното наложи промяна на темата в развитата от вас посока.

За хронично неразбралите и новите страдащи от болезнена дезориентация, тъй като форумът явно е по-голям от Wikipedia:

1.Маховик се сменя само с DMF, ако искате да имате нормален автомобил.
2.Верига се сменя само при необходимост - има сервизни ръководства - но някой трябва да ЧЕТЕ.
3.Дюзите са коментирани - ЧЕТЕТЕ.
4.D-CAT не е никак проста система - ЧЕТЕТЕ за личните сблъсъци на потребители от този форум.

Бонус:
5.Бананът е плод.
6.Магарето е животно.


Успех. cool.gif