Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Мнение
от biro » 24 Яну 2024 09:00
ufer написа: ↑23 Яну 2024 11:25
Нека колегата dracunculus да попита свои приятели и познати немци дали случайно в гумените сервизи не са ги съветвали да покарат няколко дена на сух асфалт още преди да е завалял снегът, за да се "наточат" ламелите.
По-добре да не пита, че ще стане за смях. Пълни глупости,
ufer написа: ↑23 Яну 2024 13:34
Ако някой се съмнява, нека прекара леко ръка по грайфера отпред-назад на карани зимни гуми с много ламели
На 2 коли прокарах ръка и е еднакво в двете посоки.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
biro
-
max-2
- Мнения: 1799
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Мнение
от max-2 » 24 Яну 2024 09:06
Наточване" има само на проблемни или агресивно карани коли. Трябва да са равни ламелите. Иначе има смисъл от първоначалното каране по асфалт. Падат игличките и се изравнява повърхността, сцеплението се подобрява.
Carina E 4AFE LB 1992
max-2
-
Hursa
- Мнения: 4937
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Мнение
от Hursa » 24 Яну 2024 10:47
При "агресивно каране" по скоро да се "затъпят"
Ако не мога аз да го усетя, как ще го усети леда върху асфалта - когато се движа с 50 км/ч.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
-
ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Мнение
от ufer » 24 Яну 2024 11:09
Е, момчета, не ми се спори с вас, просто няма смисъл... Очаквах подобни реакции, но това са мои над 10-годишни практически познания и опит във водещи немски фирми, вкл. и фабриката на Мишелин в Карлсруе. Можете да си наточите перата за критика, но няма да реагирам повече. Знайте само едно: човек се учи цял живот и понякога трябва да се доверява на опита на другите...
ufer
-
Hursa
- Мнения: 4937
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Мнение
от Hursa » 24 Яну 2024 11:21
Ами не спорете - просто ни затапете с предписания дадени от производителите на тези гуми
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Hursa
-
mimojef
- Мнения: 84
- Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Виж подписа
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Мнение
от mimojef » 24 Яну 2024 12:08
Жената на Минито предното лято забравила да отиде да и сложат летните гуми.
Тъй хубаво ги наточила цяло лято, че грайфера станал тука има - тука няма. Тази зима са супер след заточването.
Сега съм и дал да кара РАВката, че да не ги изтъпи.
AUDI A4 B8.5 TDI 150Hp 2015; VW Tiguan TDI 140Hp 2012; Peugeot 308 1.6 eHDI 112Hp 2012; MINI Cooper D R56 109Hp 2008;
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004
mimojef
-
ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Мнение
от ufer » 24 Яну 2024 12:20
Хурса, Хурса, има неща, които никъде не се пишат, пък ти можеш да теоретизираш, колкото си искаш... Говорих ви за професионален опит, но който не иска да вярва, си е негов проблем... Чао и успех в търсенето на предписания от производителите...
ufer
-
FearSoft
- Мнения: 402
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 64 пъти
Мнение
от FearSoft » 24 Яну 2024 12:49
► Виж съдържание
То стана вече офтопик май, ама да споделя и аз. Старата ми кола я карам целогодишно повече от 6 години със зимни гуми отзад, сменям само предните. И са си в идеално състояние (за годините си). Няма зъби, неравномерно или прекалено износване... Може би защото отзад си е просто една талига, колата е FWD.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
FearSoft
-
max-2
- Мнения: 1799
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Мнение
от max-2 » 24 Яну 2024 14:31
Уфер, под заточване разбирам преден или заден ръб на ламелите остър, т.е. усеща се с ръка, а другия не. Ако не се усеща значи са равни и гумата е безшумна и работи добре при спиране и тръгване.
Carina E 4AFE LB 1992
max-2
-
ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Мнение
от ufer » 24 Яну 2024 14:43
Макс, предният ръб трябва да е остър и ламелите са като ноктенца. Те придават по-високо качество за захващане на гумата върху сняг, дори с малко лед. Върху чист лед - няма какво да говорим. Такива ламели изобрети преди много, много години (може би 30 и повече) Мишелин, а след тях започнаха и други производители. Но не всички прилагат тази технология. Някои съчетават профил без тези фини ламели с подходяща смес, за да е ефективна гумата. При Мишелин е характерна правилно подбраната смес, за да функционират ламелите ефективно. Иначе ако ламелите са гладки е вярно, че гумата е безшумна и има по-голяма контактна площ, но ефектът на качествените ламели се усеща, когато трябва да се качи при зимни условия някоя по-стръмна отсечка. Не бих искал да пиша повече тук, за да не е оффтопик, има тема за зимните гуми...
ufer
-
slowtraveler
- Мнения: 4979
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 161 пъти
- Получена благодарност: 150 пъти
Мнение
от slowtraveler » 24 Яну 2024 14:46
ufer написа: ↑24 Яну 2024 14:43
Макс, предният ръб трябва да е остър и ламелите са като ноктенца.
Замисли се от какво би се получил такъв ефект... Дали не е заради 'мек материал', който при подаване на газ позволява огъване на ламелите така, че 'задният им ръб' да се износва доста повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Мнение
от ufer » 24 Яну 2024 14:58
Жоро, аз говоря за неща от практиката, а вече не ми се мисли за теория, защото взе да ми става досадно от някои глупави забележки. За тези технологии си има лаборатории, които задават общия тон, но те не дават много, много някой да им наднича в канчето. И те преценят, какво може да се пусне като информация или реклама за масова консумация...
ufer
-
gimara
- Мнения: 1469
- Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Мнение
от gimara » 24 Яну 2024 15:47
Аз само не разбрах, какво има всичко това със заглавието на темата.
gimara
-
ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Мнение
от ufer » 24 Яну 2024 16:00
Аз лично се "подхлъзнах" по мнението на (astranom » Пон Яну 22, 2024 5:30 pm) и оттам тръгна, за което съжалявам и се извинявам...
ufer
-
max-2
- Мнения: 1799
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Мнение
от max-2 » 24 Яну 2024 19:35
Последно, ако гумата е равна ламелите се огъват при натоварване и в двете посоки,спиране и тръгване и пускат ноктите, тоест ръбчетата. Ако често тръгваш с въртежи ръбчетата, които работят при ускорение са по малки и неефективни, защото са по износени и гумата също е неравна и шумна.
Carina E 4AFE LB 1992
max-2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ivo Dobrich и 4 госта