Страница 1 от 2

Вакум регулатор

Публикувано на: 08 Апр 2018 23:11
от martin_ganev
Здравейте колеги и Христос Воскресе. От известно време колата ми (Авенсис Т25 2.0 d4d 116кс.) има голям спад на мощноста все едно карам чист дизел. Осезаемо се усеща и проявява на 3,4 и 5 та предавка все едно няма турбо и при натискане на педала на газта нищо не се променя а колата забира едвам едвам. Забелязах че този клапам-вакум регулатор е счупен в единият край. Възможно ли е от него да е проблема? Прилагам снимка на такъв клапан и ограденото при мен е счупено. Може ли той да прави тези мизерии?

Вакум регулатор

Публикувано на: 08 Апр 2018 23:59
от vas
Самият клапан може да ти прави мизерии, но не и отчупената част от него - това е само филтър.

Вакум регулатор

Публикувано на: 09 Апр 2018 04:36
от martin_ganev
А ако клапана е повреден няма ли да запише грешки колата? Как може да се тества клапана дали е изправен?

Вакум регулатор

Публикувано на: 09 Апр 2018 08:24
от vas
Ако проблемът е механичен, като спукан маркуч или проблем със самия клапан, то може и да не запише грешка.
Може да провериш съпротивлението на клапана за управление на вакуума ~ 10 -15 Om
Когато не е подадено захранване е затворен и не трябва да преминава въздух, т.е. да може да направи поне 60 KPa, а когато се подаде захранване - трябва да може да преминава свободно въздух

Вакум регулатор

Публикувано на: 09 Апр 2018 12:03
от martin_ganev
Мерси колега ще го тестваме днес да видим как е и ше пиша пак.

Вакум регулатор

Публикувано на: 09 Апр 2018 21:26
от martin_ganev
Значи днес мерихме съпротивлението на клапана и беше 12.5 ом. Направи ми впечатление че през който и маркуч да надуя с уста или пък за засмуча всичко се случва свободно. Ако надуя през единият маркуч преминава през другият маркуч и ако засмуча отново преминава свободно. Подадохме му 6V напрежение чува се да цъка клапанчето но въздухът си преминава свободно и в двете посоки. Според мен НЕ трябва да е така. Как мислите вие?

Вакум регулатор

Публикувано на: 10 Апр 2018 10:14
от MC
вероятно EGR клапанът е замърсен и е необходимо почистване (дори към момента да няма светещ check-engine)

Вакум регулатор

Публикувано на: 10 Апр 2018 14:44
от martin_ganev
Изчистих ЕГР клапана и тази вечер ще го монтирам.
Ето колко мръсен беше и как е след почиствснето

Вакум регулатор

Публикувано на: 10 Апр 2018 14:45
от martin_ganev
Ще пиша дали има разлика, също смъкнах и турбо пътищата и тях почистих че имаха масалце и ще наредя всичко да видя как ще е. Ще пиша пак

Вакум регулатор

Публикувано на: 10 Апр 2018 15:58
от vasko_ss
Здравей Колега! Аз съм със същия автомобил и със същия проблем. Няма тяга,като загрее не се чува турбото да работи и когато му е кеф се включва. Зад мен са едни страшни пушилки и се чудя откъде да я подхвана. На диагностика нищо не ми показа като грешка.Има ли подобрение след почистването на ЕГР и къде точно се намира, за да извадя и моя? Отрки ли къде е проблема, за да го търся и аз там?

Вакум регулатор

Публикувано на: 10 Апр 2018 19:09
от Kiki
Почисти си ЕГР клапана и тогава мисли за друго. Имай предвид, че веднага след почистването колата може да не се оправи, а ще трябва да я поиздуеш на втора-трета няколко пъти, за де се прочисти всичко. Тогава ще литне. Поне при мен беше така.

Вакум регулатор

Публикувано на: 10 Апр 2018 20:51
от martin_ganev
Здравейте да споделя и аз какво се случи. Монтирах почистеният ЕГР клапан и почустените турбо пътища и направих една пробна обиколка около 7-8км и то на изкачване и колата со вървеше както преди имаше си ряз и без зор се изкачи на 5та със 100км/ч по сериозен баир. Така че смело почиствайте ЕГР клапана, независиму дали имате грешка за него. Аз нямах никакви грешки но колата се спъваше

Вакум регулатор

Публикувано на: 11 Апр 2018 14:25
от vasko_ss
Здравей, колега! Днес ще смъквам ЕГР клапана да го чистя. Исках да те питам под турбо пътища какво имаш предвид. Всичко от въздушния филтър, през кулера и изпускателите или нещо друго, за да ги изчистя и при мен, че драмата е много голяма. Пушилката зад мен е отратителна, а и със силистренска регистрация в София много ми се точат господата катаджии.

Вакум регулатор

Публикувано на: 11 Апр 2018 15:41
от martin_ganev
Под турбо пътища имам предвид маркучите до турбото и от турбото до кулера и до двигателя. Тъкмо ще ги провериш да няма цепнатини нещо и ще ги изчистих от маслото по тях.

Вакум регулатор

Публикувано на: 28 Фев 2020 17:43
от jblaze
Вдигам темата с въпрос дали и как може да се тества вакуум регулатора на колата от подписа.
От около седмица колата е без мощност, натискаш педала и ускорява много бавно като обикновен дизел. ЕГР е чистен преди месец, гледах МАФ сензора и ми изглеждаше сравнително чист. Няма записани грешки.
Днес ходих при моя майстор и според него е вакуум регулатора, но трябва да се установи допълнително дали проблема е електрически в управлението на клапана или в самия клапан (механичен). За съжаление бях вътре в колата и не можах да видя точно какво направи, но ми обясни, че е разменил входящия и изходящия вакуумен маркуч на клапана (обърнал е посоката му) и турбината се е развъртяла.
Лошото е, че ще може най-рано след 10 дни да вземе колата, а честно казано ми се иска ако мога по някакъв начин да проверя дали регулатора е заминал и евентуално да го сменя сам. По-нагоре видях схема за тестване при подаване на 6в, но не знам приложима ли е при мен. Може ли да препоръчате как да се тества (било и с техстрийм) и установи дали наистина клапана е причината?
Благодаря предварително :)!