Страница 1 от 3

Avensis T22 1.8 VVTi 1ZZ-FE - След основен ремонт гори масло ?

Публикувано на: 17 Фев 2020 20:21
от Stanislav96
Здравейте колеги!
Имам Toyota avensis t22 1.8vvti, колата гори масло след основен ремонт, подменени са буталата с нови (направени са допълнителните отвори на буталото на масления сегмент), нови основни и биелни лагери, цялостна ревизия на главата. Блока и главата са шлайфани, цилиндрите са хонинговани (няма ръб) а ключа на сегментите беше 0.4 мм. Разхода на масло в момента след ремонта е около 1л на 1500. Колата се кара смесено не повече от 140км/ч и ауспуха е черен. Въпроса ми е какво съм изпуснал за да има този разход. Единственото нещо което не съм проверил е клапана на картерните газове (PCV). Надявам се че бях изчерпателен, Благодаря предварително!

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Фев 2020 21:19
от slowtraveler
Какво разбираш под 'ревизия на главата'? Какъв е луфта на клапаните?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Фев 2020 22:04
от Stanislav96
Не знам какъв е луфта на клапаните защото главата е ремонтирана при друг човек. Под ревизия казвам смяна на гумички, регулиране на клапани

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Фев 2020 23:09
от vfr800
Ремонтни бутала ли сложихте , или стандартен размер ?

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 17 Фев 2020 23:42
от Stanislav96
Ремонтни бутала който бяха с една точка размера мисля че беше 79.5мм
а на мойте бутала 79мм

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 18 Фев 2020 09:15
от ufer
Дано да не е това, което си мисля! У нас има внесена много остаряла металорежеща техника и може обработката на цилиндрите да не е качествена. Ако ремонтът на Авенсиса е правен в сервиз, това си е за рекламация. Честно казано, не знам дали този блок подлежи на шлайфане и въобще на ремонт. Някой по-компетентен може тук да помогне с мнение... Предполагам, че новите бутала са и с нови сегменти (не е писано, защото ако са старите... mellow.gif ). Понякога те изискват известни километри за напасване. Ако периферните системи не са виновни за този разход, вероятно ще се наложи нов преглед на мотора, най-малко нова ревизия на главата (клапани, ВОДАЧИ, гумички...), А може би и на блока! :thumbsup:

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 18 Фев 2020 09:49
от slowtraveler
Колегата е споменал за сегментите и ключа...
За другото - така си е... Колега от форума наскоро се бореше с такъв проблем - ако иска да сподели решението си (бе свързано с повторна ревизия и май смяна на главата поради некачествен ремонт) :)

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Публикувано на: 18 Фев 2020 10:25
от Stanislav96
Колата не е ремонтирана в сервиз, бутала ги првмерихме бяха със еднакъв размер. Първоначално изминах 1000 км и след това смених маслото с друго. Вече е почти на 9000 км и сега ще го сменям, мисля да сваля свещите да развият пропката на кратера, през свещите ще сипя газ за горене и ще проверя дали ще се задържи в цилиндъра. Когато свалихме главата гумичките на клапаните бяха в различен цвят, зелен и кафяв. Когато купих новите гумички бяха само в кафяв цвят, майстора който ремонтира главата ми каза че ще станат.

След ремонт на 1.8VVTi гори масло

Публикувано на: 18 Фев 2020 10:47
от slowtraveler
Темата е отделена от другата, защото няма никаква връзка със заводския дефект (май другата тема трябва въобще да я заключа - отдавна няма такива двигатели, проявяващи 'заводския дефект'.... :whistle:

След ремонт на 1.8VVTi гори масло

Публикувано на: 18 Фев 2020 10:54
от Akima
Stanislav96 написа: 18 Фев 2020 10:25Когато свалихме главата гумичките на клапаните бяха в различен цвят, зелен и кафяв. Когато купих новите гумички бяха само в кафяв цвят, майстора който ремонтира главата ми каза че ще станат.
Вложките винаги са цветово кодирани - изпускателни и всмукателни са различни цветове.
13711A SEAL OR RING, O(FOR VALVE STEM OIL)
90080-31061 NO.2, (L) 8 € 3.85
90080-31062 NO.1, (L) 8 € 3.85
90913-02101 NO.2, (J) 8 € 8.58
90913-02111 NO.1, (J) 8 € 8.58

След ремонт на 1.8VVTi гори масло

Публикувано на: 18 Фев 2020 16:30
от Stanislav96
Да разбирам ли че проблема е в гумичките на клапаните?

След ремонт на 1.8VVTi гори масло

Публикувано на: 18 Фев 2020 18:00
от Оги
Stanislav96 написа: 17 Фев 2020 20:21...направени са допълнителните отвори на буталото на масления сегмент...
За какво става въпрос...

След ремонт на 1.8VVTi гори масло

Публикувано на: 18 Фев 2020 18:08
от Stanislav96
Оги написа: 18 Фев 2020 18:00За
Тези отвори са направени за да се подобри охлаждането на буталото, заводски са само с 4 отвори, от други колеги разбрах че трябва да са повече отворите.

След ремонт на 1.8VVTi гори масло

Публикувано на: 18 Фев 2020 18:53
от Оги
Компресия мерихте ли...

След ремонт на 1.8VVTi гори масло

Публикувано на: 18 Фев 2020 18:56
от skydiver
Stanislav96 написа: 18 Фев 2020 16:30 Да разбирам ли че проблема е в гумичките на клапаните?
При високи обороти и рязко връщане на газта има шанс да видиш изпушване отзад.
Ако е така, тогава вероятността да са гумички на клапаните се увеличава драстично.
Истината обаче е, че просто спекулираме,защото нямаме достатъчно и достоверна входяща информация.