P0301 грешка

xtratime
Мнения: 78
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

P0301 грешка

Мнение от xtratime » 01 Ное 2023 09:47

Привет!
Нямам представа от колко време автомобила е с газова уредба и колко километра е изминала но е напълно възможно и смятам, че ниската компресия е най-вероятно от клапаните. Дали се подменят пуловете или е проблем в леглата или самите клапани и как се отразява газта на този двигател може да каже някой по-запознат.
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

P0301 грешка

Мнение от ufer » 01 Ное 2023 10:21

Разбира се, че може да е от клапаните, но като се свали главата за ревизия, нищо не пречи да се проверят най-малко цилиндрите и при съмнения да се види поне едно бутало, а микрометърът ще покаже, какво е положението... Ако случайно хлабината на всички клапани е извън допуските, би било мечта на всеки да оправи проблема само чрез пуловете... :thumbsup:

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 01 Ное 2023 21:49

Имам един такъв който прави и състезателни коли ...демек има опит ...и ми каза около 1000 лв за главата акоье само тя ..мисля че цената е ок щото във пит⁹

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 01 Ное 2023 21:52

Имам един такъв който прави и състезателни коли ...демек има опит ...и ми каза около 1000 лв за главата акоье само тя ..мисля че цената е ок щото във пит стоп започнаха от 2500

Аватар
WoLF
Мнения: 2645
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 259 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

P0301 грешка

Мнение от WoLF » 01 Ное 2023 22:28

Цена се дава като се отвори, а отвори ли се трябва да се затваря unsure.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 02 Ное 2023 10:15

Е логично е няма да се кара с отворен двигател...

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

P0301 грешка

Мнение от ufer » 02 Ное 2023 10:48

Скоро тези, които вземат по 1-2 бона само за ревизия на глава, ще станат милионери, дерзайте... stretcher.gif

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 02 Ное 2023 12:33

Що много ли е колега

ivo_67
Мнения: 9
Регистриран на: 15 Сеп 2023 09:10
Местоположение: Sofia
Получена  благодарност: 3 пъти

P0301 грешка

Мнение от ivo_67 » 02 Ное 2023 13:27

Не е само обикновена ревизия с подмяна на някой клапан, водач, шлайфане и припасване. Според мен няма да се оправи само със смяна (шлайфане) на пуловете. Те за това искат 1-2 бона. Отклоненията в компресията (включително в 1 от цилиндрите, който отчита около 9) са толкова значителни, че ще се наложи смяна на главата, или на клапанните гнезда, ако някъде го правят.
Аурис2008 написа: 31 Окт 2023 22:00 само ми е чудно как с тази компресия колата пали както се казва на 1 зъб и върви с по 170 по магистралата,но не винаги де...
Компресията е замерена в Пит Ауто на загрял двигател, както е правилно. Топлинните хлабини на клапаните са около 0.05-0.00 мм, т.е. вероятно почти няма такива. Примерно нормално на загрял двигател трябва да са около 0.20-0.22 мм, а на студен около 0.35-0.40 мм, дори повече при някои двигатели с кобилици. Разлика от цели 0.15-0.20 мм. При студен старт в твоя случай има някаква минимална хлабина и ако направиш замерване на компресията може да се окаже почти в нормата, или някъде около 9.5 бара, колкото е и на четвърти цилиндър. В този случай пали от "един зъб".
Последно промяна от ivo_67 на 02 Ное 2023 14:33, променено общо 3 пъти.

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

P0301 грешка

Мнение от iovkito » 02 Ное 2023 13:30

И къде отива икономията от газта? Пак преливане от пусто в празно.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 02 Ное 2023 20:00

Ами имам и пежо 307 там всичко е ок а го карам на газ поне 7 г...но на япончетата четох че се износват по лесно на газ ...уш за жената този Аурис пъккво изнезна...

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

P0301 грешка

Мнение от ufer » 02 Ное 2023 20:05

Аурис2008 написа: 02 Ное 2023 12:33 Що много ли е колега
Ами много е! Всички у нас пощуряха да помпят цени... и майсторите не правят изключение. Всички почнаха да работят по западноевропейски тарифи, а не могат да осмислят, че това не е съобразено с реалността у нас. Казано разговорно, търсят си канарчета или балами, които да им изсипват хилядарки. Иначе всеки може да донесе от 10 кладенеца вода, за да си докаже тезата на поскъпването.... worthy.gif

Аурис2008
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Апр 2023 20:28
Местоположение: София
Автомобил: Аурис
Благодарил/а: 1 път

P0301 грешка

Мнение от Аурис2008 » 02 Ное 2023 20:06

Така е ма нали знаеш...болен се е.е на легло

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

P0301 грешка

Мнение от ufer » 02 Ное 2023 20:54

1000 лв. може да струва примерно пълна ревизия, но със задължителна смяна с нови оригинални клапани, всичко останало е спекулация. Потърси си някой гаражен майстор, който не е по-лош от която и да е прехвалена фирма. 500-600 лв. струва ревизия със старите клапани и с нови керамични легла и то във фирма... Друг е въпросът, че много често им пропадат леглата по време на работа. Причината - или стари машини, или некадърни специалисти. Изводите всеки да прави за себе си... :thumbsup:

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

P0301 грешка

Мнение от мехаННика » 02 Ное 2023 22:40

Ufer, принципно някои разсъждения са ти правилни говорейки общо за двигатели, но като цяло си далече от истината за конкретния двигател. Отново казвам, за да е полезен форума пишете за неща които сте виждали и правили сами. Иначе е само шум и заблуди. Много трудно ще откриете пулове че да ги шлайфате- няма такъв детайл. Ако е духнал между цилиндри и блока не е чугун какво следва? А този май е духнал всички цилиндри. Искаме качество и гаранции накрая, нали?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 59 госта