Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 16 Ное 2023 13:55

Иначе, като стана дума за покупка на не-SUV плъгин хибрид - онзи ден се зачетох в тази статия за Mazda MX-30 R-EV:
https://auto.dir.bg/novini/tokat-nikoga ... mx-30-r-ev

Както и в статията е написано - това не е точно хибрид, а по-скоро електромобил с малък ДВГ, който служи само за "удължител на пробега". Иначе казано можността на ДВГ не се използва изобщо за самото задвижване на колелата, а те винаги се задвижват само от електромоторите.

Плюсове, които виждам на база прочита на статията и заради, които я споделям са:
- Маалко по-голям градски електрически пробег сравнено с Равката, макар че е с почти същия размер батерия. Това го отдавам по-скоро на това, че Тойотата има малко по-голям буфер "отдолу", който се ползва за хибридния режим като посвърши батерията, но може и да идва от това че взе пак става дума за по-компактна кола.
- Цената в сайта на Мазда изглежда конкурентна на Приуса и би могла да е определящ фактор при избора ако включените екстри те устройват.
- Маздата предлага по-бързо зареждане от Тойотата

Ето и минусите, които поне в моя списък са повечко:
- Максималната скорост е ограничена на 140 км/ч. За мен това означава, че явно двигателчето-генератор не успява да компенсира високия разход на ток над тази скорост. А в крайна сметка дори да си стиктно спазващ ограниченията може да се наложи леко да доускориш за изпреварване/престрояване най-малкото ако някой те натиска отзад. Ако ограничението беше на 160 км/ч нямаше да го повдигам като въпрос.
- Пробегът с пълен резервоар и пълна батерия го дават 680 км. Като махмем 80 км електрически пробег остават 600 км, което смятайки го за 50 литровия резервоар излиза разход над 8 литра на 100 км, след като е свършила батерията. Хибридната система на Тойота е доста по-икономична и такива стойности при Тойота могат да се видят само при магистрални скорости (при 140 км/ч).
- Мощността на колата е само 170 к.с. - очаквано предвид, че ДВГ не участва в задвижването на колелата, за разлика от Тойотата.
- Отварянето на задните врати - ужасно непрактично в тесни пространства. На тесни паркоместа в мола не знам как би извадил дете от задната седалка с нищожната пролука, която ще остане при лекото открехване на предната и задната врата. Споменавам го на база на опит с електрическо BMW със същата концепция на вратите, но не виждам причина защо при Маздата би било по-удобно това решение.

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от WoLF » 16 Ное 2023 15:31

Monster написа: 16 Ное 2023 13:55 - Маздата предлага по-бързо зареждане от Тойотата
Колкото по-бавно зареждаш, толкова по-добре за батерията ermm.gif Както го каза един тюбър - Все едно след всяко бързо зареждане да ти махат част от резервоара на колата. Никой не би го приел при нормален автомобил, но при електричките не става и въпрос :whistle:
ИзображениеИзображениеИзображение

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от StRaTeGa » 17 Ное 2023 09:33

Съвсем наскоро обмислях тази Мазда. Не REV варианта, а чистата електричка.
Търсих си малка градска елетрическа кола за града. Малко е под въпрос, колко малка е всъщност тази Мазда при положение, че преди малко повече от година реших да запазя много по-стария Ярис наместо C-HR.
Принципно съм човек, който е склонен да преживее всички функционални недостатъци причинени от дизайна на един автомобил. Маздата определено е много атрактивна и качествена.
Това със задните врата НЕ мога да го преживея! Карам деца на училище. Който се е занимавал с тази дейност знае, че товаро-разтоварната дейност трябва да се случва почти в движение. Намаляваш скоростта, отваря се вратата, те се мятат, претъркулват се през рамо, за да убият малко скоростта.... добре де.... ясно е, че трябва да става бързо. С тази Мазда процедурата е следната: Сваляш си колана, открехваш шофьорската врата, те си отварят тяхната и се опитват да се прошмулят с тежките си раници. После по обратен ред.
Питам се кому е било нужно, при положение, че колата е базирана на C-30, която е с нормални задни врати.
BTW другата алтернатива, която е свръх популярна в София е BMW i3. Абсолютно същата история.
Ванкеловият двигател, колкото и да е усъвършенстван, колкото и в оптимален режим да работи като генератор, колкото и огромни предимства да има (балансиран, малък обем, висока мощност), хората определено ще го гледат с подозрение за неговата надеждност. Аз лично смятам, че идеята да поставят такъв в тази Мазда е изключително добра. Намаляването на и без това малката батерия обаче не ми харесва. Това ще принуди колата да ползва повече двигателя, а той наистина трябва да се ползва рядко. Тези коли наистина трябва да са граски и околоградски.

Относно безсмисления Charge режим на RAV-а. Основната му идея наистина е, че в някои градове има или се планира да има ниско емисионни зони. В случай, че нямате достатъчно заряд да карате на електричество, може да си заредите колата преди да влезнете в такава. Тотално неефективно и много далеч от нуждите в България, където на угнетения и беден български народ, политици популисти продължават да позволяват тотални гробници да си пърпоркат навсякъде и да сеят смърт сред хората и децата.
По-едно време бях измислил още една полза от този Charge режим, конкретно за мен. Така и не ми се е наложило да я ползвам.
Имам лодчица. Не е гумена. Големичка си е. За да я пусна тази лодка на вода, ако не е на рампа, ремаркето трябва да влезне доста на вътре във водата. Ауспусите на РАВ-а са много ниско, а не трябва да се пълнят с вода.
Та бях измислил, че пускайки Charge режима може да накараш двигателя да работи и да духа през ауспусите, за да не се пълнят с вода. Тъй като язовира е много близо до вилата ми, се бях притеснил, че е ако е пълна батерията Charge-а няма да се включи, но истината е, че като тегли нещо РАВ-а, консумацията е ОГРОМНА. Супер бързо изпива батерията.
Както и да е. За тази работа освен мощност трябват и истински гуми. Този паркетник с цивилните гуми не е добра идея да се мъчи с това. Освен това блъскането от ремаркето доста силно се отразява в купето.
Като теглиш с истински джип на шаси чувството е доста по приятно и ти е някак по-спокойно. Предполагам, че е въпрос и на свикване.

georgi_et
Мнения: 10
Регистриран на: 15 Апр 2013 22:30
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 Plug-in Hybrid
Благодарил/а: 30 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от georgi_et » 03 Дек 2023 22:44

Здравейте, колеги!
Отдавна съм си харесал RAV4 Hybrid за следващ автомобил, но след като изчетох темата и най-вече благодарение на отличните ревюта и коментари на Monster, в края на миналия месец поръчах RAV4 Plug-in Hybrid. От TM Auto казаха, че отнема 6-7 месеца, но докато оформяхме поръчката, ме изненадаха, че има вероятност да е готова още Март, но да видим. Благодаря на всички за коментарите, защото е безценно да получиш мнение от първа ръка.

Мирослав Петков
Мнения: 163
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 06 Дек 2023 20:53

Колеги. Въпроса ми е към тези, които имат една зима вече с Плъгина. Бях чел по форумите ,че двигателя пали при температури близки до -10градуса и при включване на подгрева на предното стъкло. Тази вечер имах останали 13 км в батерията и смятах че ще се прибера до в къщи. Но, запалих и колата запали двигателя. Беше с изключен климатроник и единственото активирано нещо беше,подгрева на седалката ми. Та въпроса ми ,на Вас случвало ли се е такова палене? Температурата навън показваше 3 градуса.

Мирослав Петков
Мнения: 163
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 10 Дек 2023 01:10

Анализа ми за спадане на пробега на ток при температури около 0 градуса ,показва че е около 26% надолу. Т.е. ако есента съм минавал 80-85 км на ток,сега ренджа е малко над 60км.
Дори и да паднат още температурите мисля ,че 50км ще остават възможни. Разхода на бензин скочи с 1.5-2 литра на 100.

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 10 Дек 2023 04:57

Аз вече повече от 2 месеца не съм излизал от околностите на София и съответно през това време съм карал изцяло в EV режим над 3500 км. Моето наблюдение е, че ако около 3 седмици колата е карана само на ток, то в някакъв момент решава да "развърти" за кратко бензиновия двигател независимо от оставащия електрически пробег и "изгаряйки" между 3 и 5 км от HV пробега. Тези 3 седмици не съм ги засичал точно - може и да са малко повече, а може и да го прави на база изминати километри, а не на време (примерно след 1000+ км изминати изцяло на ток). Вчера ми се случи това събитие при над 70 км оставащ електрически пробег. Ако не излизам до Нова година от София, ще мога да засека с по-добра точност кога ще е следващото такова "ДВГ събитие".

Иначе другите случаи, при които съм забелязал включване на ДВГ се случват само зимата (при температури около и под нулата) и са по-предвидими (съответно предотвратими). А именно:
- При оставащ електрически пробег от около 6 км, ако не съм включвал отдавна ДВГ, колата решава да го включи, да изгори около 3 км HV пробег и после да ме остави да си доизхарча оставащите 6 км пробег изцяло на ток. Това е предотвратимо ако гледам пробегът ми да не пада под 7 км. Също така вчера като наближих това число малко преди да стигна до зарядната станция реших да изключа климатика и случайно или не това също предотврати включването на ДВГ (стигнах до зарядната станция на 5 км оставащ EV пробег).
- Обдухване на предното стъкло с копчето от парното/климатика. Това съм забелязал, че като го ползвам в студено време (примерно като вляза в студената кола и искам да размразя стъклото от скреж), усилва рязко вентилатора на парното към предното стъкло и моментално включва ДВГ. Може да е свързано и с това, че отдавна не съм ползвал ДВГ, а ако съм го ползвал скоро да не го направи - не съм тествал. Това е предотвратимо ако си размразявам предното стъкло с подгряването му с реотаните в стъклото, вместо с копчето от климатика.

Нещата, които съм забелязъл и се радвам, че не активират ДВГ през зимата са - подгряването с реотаните на предното стъкло, подгряването с реотаните на задното стъкло (макар че копчето за това малко подвеждащо се намира при контролите на климатика, но реално не ползва климатика за подгряването), подгряването на волана и подгряването на седалките. Накратко казано - всичко, което се подгрява с реотани слава Богу не активира ДВГ дори в студено време и дори ако не съм ползвал ДВГ отдавна.

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от mapamop » 10 Дек 2023 09:12

Monster, донякъде логично като си размразиш стъклото с парното да включи двигателя. Предполагам топлото идва от антифриза, а не от реотан на радиатора на парното.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 10 Дек 2023 09:32

Е на тези климатикът нали и топли на принципа на термопомпа - през компресора си :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Мирослав Петков
Мнения: 163
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 10 Дек 2023 19:04

Monster написа: 16 Ное 2023 13:55 Това е предотвратимо ако гледам пробегът ми да не пада под 7 км.
При мен се сучва при оставащ пробег 10-11км и колата да е стояла навън на студено повече време. Предполагам ,че батерията е студена и с малко оставащ заряд и затова пали двигатела,за да стопли хибридната система.

Мирослав Петков
Мнения: 163
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 10 Дек 2023 19:09

slowtraveler написа: 10 Дек 2023 09:32 Е на тези климатикът нали и топли на принципа на термопомпа - през компресора си :thumbsup:
Така е ,но при принудително включване на топло обдухване се иска бърз дебит от топъл въздух,което е непосилно за термопомпата. Ако просто насочиш посоката на въздуха към предното стъкло не пали двиганеля, става само ако е запотено. Ако търсиш размръзяване без двигател, трябва да ползваш реотаните на предното стъкло,включват се от копче над лявото коляно на шофьора.

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 10 Дек 2023 22:00

To и от двигателя топлото не идва веднага - трябва да се прогрее поне в някаква степен. Но ако става само когато е запотено (или може би, като се включи функцията за обдухване на предното стъкло) то тогава климатика работи в режим "влагоабсорбция" и охлажда въздуха, който преминава през неговия топлообменик, топло може да дойде само от двигателя тогава (макар и не веднага) - защото с топлия и осушен въздух запотяването се премахва сравнително най-бързо.
Плъгин хибрида няма ли функция да му зададете заряд на батерията, под който да не пада - да не би да не е дадена на минимален заряд.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 10 Дек 2023 22:27

Границата на заряда, при която приключва EV режима и щеш-нещеш минаваш в HV режим, е фиксирана от Тойота и не може да се настройва. Тази граница се случва, когато оставащия EV пробег на дисплея стигне до 0 км и след още малко каране се изписват няколко черти ("---") вместо числото, показващи че вече не можеш да преминаваш в EV режим без да заредиш ток (било то от регенерация при спускане или при зареждане от контакта). Това с включването на двигателя при 6 км оставащ EV пробег се случва само при ниски температури и то само ако отдавна (да речем седмици) не е бил ползван ДВГ. Ако същия ден съм включвал ДВГ, тогава в EV режим не ми се случва да се включи двигателя, докато не стигна до 0 км оставащ електрически пробег дори при ниски температури. Аз на това ранно включване на ДВГ го гледам по-скоро като на напомняне от Тойота, че отдавна не съм ползвал HV и че е добре двигателят да се поразвърти поне веднъж на всеки 1000 км (или някакво време). Странно, че при Мирослав Петров тази граница е по-висока - 10+ км оставащ EV пробег ми се струват доста. Да не би разликата да идва от настройките на климатика? Аз моя зимата го държа с винаги включено AC и на 18 градуса. unsure.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2023 09:19

Мирослав Петков написа: 10 Дек 2023 19:09 Така е ,но при принудително включване на топло обдухване се иска бърз дебит от топъл въздух,което е непосилно за термопомпата.
Това ми припомни единият негатив на този тип отопление и защо стандартната схема с охлаждащ климатик и парно от топлината на ДВГ има преимущество в такава ситуация на запотяване на стъклата tooth.gif Предполагам при схемата с термопомпа нуждата от включване на ДВГ е заради нуждата от много ток при пиково натоварване на системата, а не заради нуждата от топлина от ДВГ. Ще е интересно да се види охладителната система на плъгин хибрида :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 11 Дек 2023 09:54

Колко преимущества да има "стандартна" схема на парно и климатик. Да чакаш двигател да ти загрее някакъв кръг, за да може да духа топло. По-добро от тока няма. Пускаш и 5 секунди по-късно имаш топло на макс. И на термопомпата са ѝ нужни много по-малко време от един ДВГ, за да има парно. Общо взето ДВГ-то е най-тъпия начин за климатизация. Тока си е ток и това е. :whistle:
Единствения плюс на ДВГ-то, че топлото ти е "безплатно". И то безплатно до толкова, че си толкова неефективен, че се чудиш тази енергия къде би могла да отиде. Пак е много по-ефективно да произвеждаш толкова енергия, колкото ти е необходимо във всеки един момент. По-добре да имаш студен ДВГ и да правиш топлото само чрез калорифер (ел. реотани). Чисто термодинамично е много по-ефективно и управляемо. Стига да има кой да движи колата, за да не върти някакъв двигател с КПД 1/2 от тъпия реотан за топлене. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта