Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
max-2
Мнения: 1789
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от max-2 » 11 Дек 2023 12:37

Няма лошо да се развърта двигателя по-често. Не се притеснявайте и разходът няма да е кой-знае колко повече :)
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2023 12:58

BOz написа: 11 Дек 2023 09:54 Колко преимущества да има "стандартна" схема на парно и климатик.
Недостатъка на 'иновационната' схема е, че няма как заедно с отоплението предварително да имаш 'изсушаване' на въздуха чрез охлаждането му както е по стандартната схема с климатик...
А по 'старата схема' намаляваш верояттността от запотяване...
Това имах предвид...
Затова и при термопомпите се налага да 'харчиш ток' и за електрически отопления на стъкла и т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 11 Дек 2023 13:59

slowtraveler написа: 11 Дек 2023 12:58 Недостатъка на 'иновационната' схема е, че няма как заедно с отоплението предварително да имаш 'изсушаване' на въздуха чрез охлаждането му както е по стандартната схема с климатик...
Ами в грешка си. Това е разликата на Тойота и Шкода, примерно. tooth.gif
Тук имаш допълнителен топлообменник, който когато климатика работи в решим на охлаждане, преди компресирания и загрят фреон да отиде към външния радиатор, минава през допълнителен модул за топлообмен между сгъстения и загрят фреон и антифриза за парното. Хитро, а? tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 11 Дек 2023 14:59

BOz написа: 11 Дек 2023 13:59 Тук имаш допълнителен топлообменник, който когато климатика работи в решим на охлаждане, преди компресирания и загрят фреон да отиде към външния радиатор, минава през допълнителен модул за топлообмен между сгъстения и загрят фреон и антифриза за парното.
Сигурни ли сте? Да сложат топлообменик, който да се използва само за осушаване на стъклото? Във всички други случаи, би трябвало да е изключен, поне по фреон. Топлообменика не е нещо компактно (когато от едната страна е газ, въздух - в случая). Този топлообменик трябва да е свързан със съответните въздоховоди или да е инсталиран във въздуховода към стъклото, но той ще е там и във всички други случаи. И не е само това - превключването на климатика от режим на отопление в режим на охлаждане става само с един т. н. "четирипътен" вентил (херметизиран), а в случая трябва да има допълнително устройство - включващо този допълнителен толообменик и изключващ външния (в подобен режим няма нужда от подаване на фреона към външния топлообменик - вижте как работят влагоабсорбаторите "компресорните".) Ако е само за този режим по-просто е да се използва ел нагревател - много по-компактен, като може да се използва и в други случаи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2023 15:23

BOz написа: 11 Дек 2023 13:59Ами в грешка си.
Май не разбра какво написах :)
При нормалните климатици в режим 'топло' потокът на въздуха първо преминава през 'охладителният' радиатор на климатика, който ако е включен - охлажда въздуха, като кондензира водата, след което охладеният въздух минава през 'парното' и се загрява, излизайки много по-сух отколкото ако бе минал само през парното...
При термопомпеното загряване нямаш това преминаване през 'студения' топлообменник, и съответно изходящият въздух си е толкова влажен, колкото и на входа... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 11 Дек 2023 15:53

slowtraveler написа: 11 Дек 2023 15:23 Май не разбра какво написах :)
При нормалните климатици в режим 'топло' потокът на въздуха първо преминава през 'охладителният' радиатор на климатика, който ако е включен - охлажда въздуха, като кондензира водата, след което охладеният въздух минава през 'парното' и се загрява, излизайки много по-сух отколкото ако бе минал само през парното...
При термопомпеното загряване нямаш това преминаване през 'студения' топлообменник, и съответно изходящият въздух си е толкова влажен, колкото и на входа...
Разбрах те, ама май ти не ме разбра.
Представи си режим, в който външния топлообменник се вкарва (образно казано) вътре в купето, при едновременна нужда от изсушаване на въздуха и парно. Хем имаш топлина от него, хем имаш и студено. Или термопомпата хем ти охлажда изпарителя на климатика (извлича влагата), хем подгрява и радиатора на парното (топли). И постигаш ефекта, за който говориш.
Hursa написа: 11 Дек 2023 14:59 Топлообменика не е нещо компактно (когато от едната страна е газ, въздух - в случая)
В случая има допълнителен топлообменник газ-антифриз.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 11 Дек 2023 16:31

Защо антифриз?
BOz написа: 11 Дек 2023 13:59 имаш допълнителен топлообменник, който когато климатика работи в решим на охлаждане, преди компресирания и загрят фреон да отиде към външния радиатор
т. е. има изпарител (който осушава въздуха - както при другите автомобили с климатик и включена функция осушаване) и кондензатор - който "връща" топлината погълната в изпарителя (заедно с топлината получена в резултат на кондензираната върху изпарителя влага), плюс топлината получена в резултат на работата на компресора - като цяло - работи, като влагоабсорбатор. Но това е отделен топлообменик (фреон/въздух) - който се използва само в този случай, при необходимост от осушаване на въздуха. Във всички други случаи, само присъства, заема място, евентуално се обтича от въздуха - подаван към стъклото, но топлообмен не изпълнява (защото е отсечен от фреона), едно допълнително хидравлично съпротивление в тракта на въздуха към челното стъкло. Защо да има още един паразитен топлообмен, целта е да загреем въздуха. В другите случай този топлообменик не трябва да работи.
Последно промяна от Hursa на 11 Дек 2023 16:37, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 11 Дек 2023 16:36

Баси, аз какво пиша, ти какво четеш и пишеш. Хайде прочети пак и незнам защо реши, че топлообменника е фреон-въздух. Виж точно и ясно какво съм написал.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 11 Дек 2023 16:39

Защото така се добавя допълнителен топлообмен. Трябва да стоплим въздуха подаван към стъклото. Ако топлим антифриза - ще топлим двигателя. Освен ако няма отделен кръг по антифриз.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 11 Дек 2023 17:37

Hursa написа: 11 Дек 2023 16:39 Ако топлим антифриза - ще топлим двигателя.
Което е решено чрез разпределител, който да "откача" двигателя от кръга на топлообменника в купето в този режим.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 11 Дек 2023 17:50

T. e. топлообменик фреон/антифриз - след него по хода на антифриза - топлообменик антифриз/въздух за затопляне на въздуха (стандартния топлообменик, чрез който се подава топлина от антифриза към купето, когато двигателя работи) - в случая - който се подава към предно стъкло (предваително осушен от изпарителя на термопомпата, но и охладен). И тогава, това е отделен кръг (по антифриз) - "водната" помпа върти само по този кръг, "малкия" кръг на двигателя е "отсечен" и байпасиран (или е отворен - когато двигателя работи - тогава през двата топлообменика преминава фреона загрят и от двигателя, а байпаса на "малкия кръг" на двигателя е затворен). (Може би - нещо подобно или още по "усложнено" smile.gif)
А батерията - когато е студено - не трябва ли да се грее от термопомпата (докато не се затопли сама, когато работи)? През нея фреон ли преминава или антифриз?
Последно промяна от Hursa на 11 Дек 2023 18:20, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 11 Дек 2023 18:17

Батерията се охлажда от фреон и се топли от реотани.
Най-тежкия режим на термопомпата е да се наложи да топли купето, да дърпа влагата и да охлажда батерията.
Затова има много режими на работа, спрямо нуждите и околните характеристики.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 11 Дек 2023 18:50

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от slowtraveler » 12 Дек 2023 00:28

BOz написа: 11 Дек 2023 15:53 Или термопомпата хем ти охлажда изпарителя на климатика (извлича влагата), хем подгрява и радиатора на парното (топли). И постигаш ефекта, за който говориш.
На този принцип работят съвременните сушилни, ама проблемът е, че термопомпата само 'премества' топлина от едно място на друго..
Ако двата топлообменника са в един поток - привнесената топлина е само топлината, която фреона е успял да усвои от компресора, която е нищожно малка в сравнение с мощността на климатика... Т.е. парното ще топли съвсем слабо.
Да, не съм гледал схемите, но малко ме съмнява да са вкарали в този поток втори топлообменник, защото 'топлото ще избяга' :)
Ще е интересно да се разгледа схемата :thumbsup:
П.С. ако фреона охлажда (или лятото - загрява) допълнително антифриза - лошо няма - течността има голяма топлоемкост, но там вече нещата са за съвсем друга схема - да се повиши КПД на климатика :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 12 Дек 2023 08:48

slowtraveler написа: 12 Дек 2023 00:28 Т.е. парното ще топли съвсем слабо.
Ами на хартия се спрява да топли до -10. Под тази температура задължително двигател. До такава степен извличат всеки възможен градус, че примерно има съд, в който се събира фреона в течна фаза, което го няма при сушилнята. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта