Колко Еко е електрическият автомобил
-
- Мнения: 1235
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland
- Благодарил/а: 60 пъти
- Получена благодарност: 37 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
Цялото нещо се лобира от местните автопроизводители от чист интерес, разбира се. Помислете върху следното. От 2035 искат забрана за пускане в движение на каквато и да е друга кола в Европа освен електро.....по-натам- от 2050 искат спиране на абсолютно ВСИЧКИ коли с ДВГ от движение по обществената пътна мрежа на Европа. Т.е. декември 2034 си купувам аз теоретично някаква кола Х с ДВГ, която точно 15 години след това няма да има как да се движи въобще- няма втори собственик, няма аз да мога да я карам....точка. Колата заминава за скраб- искат да ни принудят да си сменим ЦЕЛИЯ автопарк в рамките на 15 години, кажи речи ...Т.е. ще погълнат колосални печалби, принуждавайки всичко живо да си смени колата в следващите точно 28,5 години от днешната дата. Първо- много екологично, няма що. Второ- без да коментирам въобще дали производството на ел. кола е по-мръсно от това на кола с ДВГ. Факт е, че по актуална информация за Германия, една що годе "зелено настроена" държава по актуалните сметки една електричка, като я сметна за 100км би хвърлила около 8,5-9,5кг СО2 на 100км по WLTP, моят Лексус около 11-12кг. Това е при актуалните нива на зелена електроенергия в мрежата на Германия. А какво би станало, ако ей така за 15 години минат ВСИЧКИ коли на ел. енергия? Всичко що актуално се движи на гориво мине на ток? Колко ще стигне тази зелена енергия? Да не излезе накрая, че мощностите не стигат и трябва да се "помага" пак с въглища повечко .... Но, да няма да ти пуши от ауспуха......не, че моите коли изобщо пушат де...На ясно съм, че електромобилитетът е бъдещето, но преходът трябва да е много, много по-дълъг. Това е. Между другото силно се надявам да развият и водородната технология- поне за момента обещава бързо зареждане (към 5 минути) и 1 резервоар за към 500км в новия мирай. Лексус също подготвя подобно нещо. Това би било решение на моя проблем с електричките. Ще видим- малко би ме било шубе да карам водород на 800бара в багажника, ма...
Последно промяна от dracunculus на 23 Юли 2021 21:38, променено общо 2 пъти.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-
- Мнения: 4937
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
90% електродвигателя при номинална мощност, но при обикновена експлоатация и особено, ако се гони по голям пробег натоварването ще е доста под номиналното. А загубите при зареждане и отдаване на енергия от батерията може да достигнат до 30%. А загубите в инвертора, в зарядната станция, при преноса на ел енергията и при трансформирането и. А загубите при производство на ел енергия - вижте колко е кпд на фотоволтаика
Последно промяна от Hursa на 23 Юли 2021 21:40, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 900
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 112 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
Всичко е цветя и рози с електромобилите според някои.
1.Батериите се произвеждат от суровини.
Те се добиват някъде, после се обработват на друго място, сглобяват се и през този цикъл има транспорт, който със сигурност не е електрически.
2.Батериите се складират и чак след това отново се транспортират до автомобилните заводи - отново замърсяване.
3.Рециклиране - виж т.1 и 2.
4.Ограничен пробег с едно пълно зареждане на енергоизточника. Масово се мами в официалните характеристики както при разхода на течни горива.
5.Силна зависимост на Li-Ion батериите от параметрите на околната среда. Не "обичат" жега, а още по-малко студ.
6.Цената на електромобилите е прекалено висока в сравнение със същия клас конвенционални автомобили.
7.Както колегата преди мен е отбелязал, скоро ще има "дефицит" на електроенергия. Разбирай - цената на тока ще скочи в пъти.
Защото атомната енегрия, която е най-евтина не е в тренда. Щом е еко, зелена и т.н. технологията задължително трябва да е в пъти по-скъпа за раята.
8.Защо, като правителствата по света станаха "eco, green" и т.н. всички, заявили публично за успешно създаден работещ прототип на двигател на вода мистериозно изчезват? https://eg-dobrich.com/bg/other/other9.html
Има клипове в тубата с изобретатели от САЩ, Япония и др. държави. Не помня вече канала, но бяха събрали всичките видеа по темата. Споменаха и електрическата кола на GM EV1 https://www.history.com/this-day-in-his ... ectric-car, която набързо иззеха и унищожиха
Даже японецът го даваха и по NHK и беше показал прототипа на автомобила си на някаква изложба. Говореше и за договор с голям японски автомобилен поизводител. И след това мистериозно изчезнал, американецът се самоубил и т.н.
1.Батериите се произвеждат от суровини.
Те се добиват някъде, после се обработват на друго място, сглобяват се и през този цикъл има транспорт, който със сигурност не е електрически.
2.Батериите се складират и чак след това отново се транспортират до автомобилните заводи - отново замърсяване.
3.Рециклиране - виж т.1 и 2.
4.Ограничен пробег с едно пълно зареждане на енергоизточника. Масово се мами в официалните характеристики както при разхода на течни горива.
5.Силна зависимост на Li-Ion батериите от параметрите на околната среда. Не "обичат" жега, а още по-малко студ.
6.Цената на електромобилите е прекалено висока в сравнение със същия клас конвенционални автомобили.
7.Както колегата преди мен е отбелязал, скоро ще има "дефицит" на електроенергия. Разбирай - цената на тока ще скочи в пъти.
Защото атомната енегрия, която е най-евтина не е в тренда. Щом е еко, зелена и т.н. технологията задължително трябва да е в пъти по-скъпа за раята.
8.Защо, като правителствата по света станаха "eco, green" и т.н. всички, заявили публично за успешно създаден работещ прототип на двигател на вода мистериозно изчезват? https://eg-dobrich.com/bg/other/other9.html
Има клипове в тубата с изобретатели от САЩ, Япония и др. държави. Не помня вече канала, но бяха събрали всичките видеа по темата. Споменаха и електрическата кола на GM EV1 https://www.history.com/this-day-in-his ... ectric-car, която набързо иззеха и унищожиха
Даже японецът го даваха и по NHK и беше показал прототипа на автомобила си на някаква изложба. Говореше и за договор с голям японски автомобилен поизводител. И след това мистериозно изчезнал, американецът се самоубил и т.н.
- boyanmt
- Мнения: 936
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Колко Еко е електрическият автомобил
България няма изградена инфра структура,която да поеме евентуален "наплив" на електромобили,нуждаещи се от зарядка. После,докато има Ганъовци,които паркират дърти дрънгели на места за електрозареждане, то ще има винаги страдащи и псуващи ползватели на електромобили. Бай мангал ще се осъваршенства,и ще намери начин или жица да крадне,или ток....или и двете .
Много ми се иска да си закупя електромобил,но на този етап мисля че не сме готови за такъв дързък скок в бъдещето. Ще продължавам да се надявам,че ще стигнем някога белите държави.
Много ми се иска да си закупя електромобил,но на този етап мисля че не сме готови за такъв дързък скок в бъдещето. Ще продължавам да се надявам,че ще стигнем някога белите държави.
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
От 100 зареждания едно такова аварийно не е драма. Като не са сложили контакти край пътя какво друго да направи човек.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
Няма страшно, когато станат у нас повечко тези генератори, ще измислят някоя солена глоба, за да пълнят хазната...
-
- Мнения: 4937
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
"Водородна енергия" "Магнитен двигател" черпещ енергия от "магнитното поле"
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Колко Еко е електрическият автомобил
Извинявам се че малко късно виждам цитата, но все пак да се обЯсня..Hursa написа: ↑23 Юли 2021 21:3690% електродвигателя при номинална мощност, но при обикновена експлоатация и особено, ако се гони по голям пробег натоварването ще е доста под номиналното. А загубите при зареждане и отдаване на енергия от батерията може да достигнат до 30%. А загубите в инвертора, в зарядната станция, при преноса на ел енергията и при трансформирането и. А загубите при производство на ел енергия - вижте колко е кпд на фотоволтаика
В цитираното мнение, 40 vs 90 имам в пред вид цялостните процеси, а не някой отделен. т.е. включил съм и експлоатация, и загуби при туй и онуй.
Абсолютно съм сигурен че електро е по-еко от двг, и съм сигурен че нямате довод за обратното.
- ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
Ефективността и екологичността на практика вече не играят роля, "електроколелото" се завъртя най- малко поради една единствена причина - мегаполисите се задушават от смог и тава е най-бързият начин за преодоляване на проблема. А усъвършенстването на ЕЛ технологията ще се прави на ход...
- mapamop
- Мнения: 4177
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 317 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
Замисли се че и ДВГ технологията, ако не броим парата преди нея, е имала грубо 100 години на разположение да се развива "на колела". Плюса за ел-а е че някои от вече наличните неща ще ги ползва наготово и ще надгради над тях, а няма да се започва от нулата, както е било в зората на ДВГ.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- ufer
- Мнения: 2604
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
Замислям се и понеже имам една колица с V6 мотор си точа зъбите за водорода, ако се окаже икономически ефективен, разбира се, а екологичният отпечатък е ясен... засега...
- mapamop
- Мнения: 4177
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 317 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
Ако Тойота наистина реализират комерсиално кита за конверсията на ДВГ към водород ще е прекрасно. Но май за момента е само протип.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 30 пъти
- Получена благодарност: 46 пъти
Колко Еко е електрическият автомобил
Чудил съм се какво се случва след края на жизнения цикъл на електромобила и за сега май не са много розови нещата. Преди месец се наложи да търсим място за рециклиране на 6 пакета Li-Ion батерии по ~80kWh. В Европа има 1-2 фирми предлагащи услугата, която в момента се свежда до извозването на батерията извън ЕС и (предполагаме ) заравянето й в сметище.
Дано скоро се постигне пробив в натриево-йонните батерии.
Дано скоро се постигне пробив в натриево-йонните батерии.
Баба Яга -
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост