Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4160
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 94 пъти
Получена  благодарност: 311 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 26 Апр 2024 22:02

gena_bs написа: 26 Апр 2024 20:52 Абсолютно правилно си си обяснил причините. Освен това на ламбдата й трябва доста време, за да достигне работна температура. Преди това работи на 0.42 by default.
То това е напълно ясно, логично и обяснимо - бангията зимата ми гори около 9.3-9.6 по колонка. В момента в що-годе топлото време слезе вече под 9 като си гледам стрелката. Разхода по дислплей няма как да го гледам, че оня ден тръгнах от 73/100 разход след акумулатора и масажите.
gena_bs написа: 26 Апр 2024 20:52 ко колата има тяга и не "стреля" от ауспуха, с него всичко е ОК.
Съмнява ме колко ще стреля - от около година почти, съм отзад с последното гърне на 2.2 D-CAT 177 коня, че е по-евтино. От моя си ги дърпам тия гърнета на цената на вторичните суровини и още 10-15 лева за труд да го свали. Освен че е по-проходимо, и малко повече дуднещо, гърнето е направо чудно за цената си от примерно 20-25 лева tooth.gif

Както и да е... Още нямам отговор защо B1S2FT е статично на 99.15% при споменаване в сервизното че трябва да е доста по-малка и плуваща стойността, както и тия цифри релативно към 0.499 какво крият зад себе си - заминаващ или съвсем здрав катализатор.
За измиването на клапаните, си мисля че по-скоро някоя химия в маслото ще ги изчисти. Изхождам от картинката която видях като бях свалил входящия колектор, и клапаните отгоре си изглеждаха почти чисти до метал. Но вътре в буталата ще са леш. Не знам бензина дали изобщо ще разтвори нагара. Там си е за химия в маслото и после сваляне на тавата на картера и обстойно изпразване и измиване на мизерията.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 890
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 109 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 27 Апр 2024 08:51

Не слагай химии в маслото!
Особено щом нямаш проблеми с компресия, горене и т.н. При руснаците има доста клипове за т.нар. разкоксовка на буталните пръстени.
Освен почистването на нагара по тях, всичката гняс отива в картера и свалят вътрешното му покритие. Ако има такова.
Забива се маслозаборника и си създаваш големи проблеми след това.
Ако толкова искаш химия и да се набуташ, сложи добавка за почистване само на инжекторите.
Изборът e голям: https://www.google.com/search?q=injecto ... s-wiz-serp
Аз съм сигурен, че един пълен резервоар 98-100 октана ще ти свърши същата работа. После можеш да сложиш и добавката и след това сменяш горивния филтър, разбира се.

Аватар
mapamop
Мнения: 4160
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 94 пъти
Получена  благодарност: 311 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 17 Май 2024 15:57

Да си продължа частичния монолог:
- Дългия трим преди 3 беше стигнал вече до -22.8% и при ускоряване успяваше да слезе "само" до -14.3%
- Пак дръпнах клемата, колкото да не стигне до -25% и да "викне хеликоптера" за твърде богата смес. По спомен толкова беше прага.
- Налях и добавка на Wurth за прочистване на горивната система. Не очаквам чудеса от нея, но за момента дългия трим си седи "кротко" на около -15%.
- Мисля си нова кошница в резервоара - решили са "ендженерите" че се сменя цяла кошница при заминал горивен филтър, клапан за регулиране на налягането на горивото, бензинова помпа. Намерих на евтиния Magnetti-Mareli MAGNETI MARELLI 313011313327. Не ми е идеята да я запазя за дългосрочна употреба, но да изгърмя 500 лева за "маркова" или вероятно значително повече за ОЕМ, нещо не ме възбужда идеята.
В общи линии тия дни мисля да меря налягане на горивото, компресия на цилиндрите и от там вече каквото излезе. Какво ще излезе - предполагаемо:
По горивната система:
- клапана в кошницата и/или бензинова помпа
- клапана за успокояване на налягането (? Fuel pressure damper) във рейката. Сменя се цяла рейка според каталозите.
- дюзи
По линия на компресията:
- хлабината на клапаните
- ако отварям да меря клапаните, ще меря и веригата колко е разтегната.
Очаквам да излязат клапани, верига и зъбни колела по веригата. Въпреки че масления лак по обтегача лятото беше до под средата на стеблото му.
Може и да изпускам нещо - стреляйте с идеи.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Akima
Мнения: 7158
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Akima » 17 Май 2024 16:31

VVTi Sprocket.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
mapamop
Мнения: 4160
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 94 пъти
Получена  благодарност: 311 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 17 Май 2024 17:01

Akima написа: 17 Май 2024 16:31VVTi Sprocket
Това има ли метод да го хвана на диагностични данни, или само по метода "целият бар голи навън"?
Бях мярнал в сервизното процедурата, че се запушваше някакъв отвор и се надуваше с въздух през друг, за да се тества. Идеята е дали има начин да се хване примерно по показанията за ъгъла на VVT-i, показанията за запалване, и т.н.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта