Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4177
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 317 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 14 Авг 2023 14:51

Hursa написа: 14 Авг 2023 13:02 Т. е. волтажа към клапана отпадна?
Не подскача и не "хълца", каквито очаквания имах. Вероятно и не го командва на импулси а директно регулира налягането по волтаж.
В общи линии на "нормален ход на охлаждане" стои на малко над 6 волта постоянно и от време на време вдига до 7 и малко, след което пак сваля на 6 и малко.
Когато влезе в режим на "поддръжка на температурата" независимо дали тресе или не, слиза на 5.1-5.4 волта и стои постоянно там.
Постоянно докато не изгаси клапана по някаква причина - решил е че няма нужда от повече фреон в изпарителя, натиснал съм за над 10-15 секунди педала на газта да ускоря, или по някакви негови си причини. Там нямам поглед над "решенията какво да прави". Като цяло в режим "Тресене" стойностите са близки но са една идея по-ниски.
0.1-0.2 волта е в рамките на грешката на китайското боклуче, но поне като го мерих с мултиметъра показваше вярно.
Hursa написа: 14 Авг 2023 13:02 За колко време е неизменен, колко време измервахте.
Задържал се е по 1-2 минути и нагоре включен със постоянен волтаж. Общото време на пробата да е била от сорта на около 30 минути, в което имаше предимно извънградско каране със 60-100км/ч като скорости по километраж, и много малко градско със 50км/ч.
Маршрута:https://www.google.com/maps/dir/43.8522 ... ?entry=ttu

Предполагам следващата стъпка е да закача директно мултиметър на изводите на датчика за налягането, някъде в купето. Лошото е че едната връзка май е зад километража и да стигна до нея трябва да хвърлям пак таблото на земята, или да извадя радиото и климатичния боклук и да се закача отзад на буксата му. Просто датчика по това което гледам в сервизното вероятно връща волтажи в границата на до 5 волта, а китайския волтметър не го догледах че на под 4 изгасва.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 15 Авг 2023 12:45

mapamop написа: 14 Авг 2023 14:51 Не подскача и не "хълца", каквито очаквания имах. Вероятно и не го командва на импулси а директно регулира налягането по волтаж.
Този клапан(поне на други марки) се управлява по ток.Подава му се ШИМ и в зависимост от коеф. на запълване се променя тока.Това означава че какво става там се гледа с осцилоскоп а не с волтметър.Аз и преди бях писал, проблема не е в работата на климатика.

Hursa
Мнения: 4937
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 15 Авг 2023 14:28

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4177
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 317 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 15 Авг 2023 16:22

Ще се опитам да се закача на датчика за налягането да видя там какво става.
В момента съм извън къщи. При 37 измерена външна, 22 зададена си се въртя към 10 минути между 8.2 и 10.4 волта през цялото движение, и 12.9 на празен ход
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4937
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 15 Авг 2023 16:28

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4177
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 317 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 15 Авг 2023 18:02

Hursa, прав си. Но клапана се затваря и при ред други събития. Дори и при дръпната ръчна спирачка, предполагам че я следи, след като има сигнален пин и кабел до нея. Дори и да го видя че се е изгасил, трудно да не кажа никак ще разбера какво го е накарало да изгаси клапана. Компютъра следи толкова събития че никога не мога да съм сигурен дали е заради външен фактор, или поради ненормална ситуация в климатичната система.
Hursa написа: 15 Авг 2023 14:28 регулатора на празния ход да изпада в "автоколебателен" режим в резултат на относително малкия допълнителен товар от компресора
Това е прекрасно като идея, обаче кой е регулатора на празния ход и кой му "казва" на компюъра да премине в режим на празен ход?
Мисля че се ориентира по това колко е натиснат педала на газта, оборотите на колянов и разпределителен вал, през кнок-сензора евентуално скороста на запалване/изгаряне на горивото. От там си бута дросела на "нулево положение" и реже горивото през дюзите, на базата на ламбда сондата. Няма Neutral switch на скоростната кутия за да се ориентира по него че е на свободна, няма "clutch start switch"на педала на съединителя, няма IACV ... идея нямам как преценява дали съм на скорост или не. Там ми е мъглива историята.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
max-2
Мнения: 1799
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от max-2 » 15 Авг 2023 19:13

Колега, вече не следя какво си правил по колата за проблемът с оборотите. Знам, че е почти всичко и адмирации за търпението.
Ще ти кажа една случка с нови свещи денсо. Сложих ги и на другия ги хвърлих и върнах старите. Колата на място и напълно загряла на бензин сякаш пропускаше такт и след това наваксваше с повдигане на оборотите. Нещо подобно на твоето-рита, пропадат оборотите, след това се повишават и след това се нормализират. Това го правеше грубо през една минута или по-малко.
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 4937
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 15 Авг 2023 20:26

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4177
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 317 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 15 Авг 2023 21:57

max-2, празния ми ход без климатик е железен. Последно преди няма и седмица стоя към 20 минути на празен ход и не трепери. Празния ход варира във времето с около 15-20 оборота и като се пусне перката се надува със още 50 отгоре. Това на диагностика с ELM327, но вероятно и на Техстрийма ще е същото като цифри.
Свещите са Денсо иридиеви и замениха обикновени на NGK точно покрай одисеята с тресенето, да не е от тях.
Старите ги подарих на собственика от когото купих тая обявената тук Т22-ка и миналата седмица, ги намерих в нейния мотор, като го продавах.
Hursa, не мога да разбера как мотора се осеща че съм му бутнал товар?
Да кажем че за фаровете ще се усети през интеграционното реле, че ключа е врътнат, за подгревите, мисля бутони и врътки да са пак през релето, обаче какво се случва с динамото, като зацепи да зарежда примерно?
Там са 3 проводника + 1 дебел за самия заряден ток от динамото.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
ivan_pop
Мнения: 144
Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
Местоположение: Pleven
Автомобил: OVB X18XE1
Получена  благодарност: 16 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от ivan_pop » 15 Авг 2023 22:04

mapamop написа: 15 Авг 2023 18:02 Това е прекрасно като идея, обаче кой е регулатора на празния ход и кой му "казва" на компюъра да премине в режим на празен ход?
Регулатора на празния ход е дросела и моторчето което го управлява.А компютъра за да мине в режим на празен ход и колко да е празен, следи дали си натиснал педала на газта и натоварването на мотора.Тихите/празните обороти никога не са заковани на някаква стойност.Те постоянно се променят +/-20-30 оборота.Но това може да се види с диагностика на жижи данни.На око и ухо не се усеща.

Аватар
mapamop
Мнения: 4177
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 317 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 15 Авг 2023 22:17

ivan_pop написа: 15 Авг 2023 22:04 натоварването на мотора
Как се получава тази стойност? На базата на кое решава че изкачва наклон, и е повишено натоварването на двигателя, при условие че аз не съм сменил предавка, не съм натискал съединител, и не мърдам педала на газта?
Съвсем реален случай при дребен наклон, не излизам от пета предавка, не подавам газ, но на дисплея с моментния разход цифрата отива до 11-16/100, вместо нормалните да кажем 6-10?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4937
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Hursa » 16 Авг 2023 00:22

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

r34c7
Мнения: 243
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 30 пъти
Получена  благодарност: 46 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от r34c7 » 16 Авг 2023 10:42

mapamop написа: 15 Авг 2023 22:17 Как се получава тази стойност? На базата на кое решава че изкачва наклон, и е повишено натоварването на двигателя, при условие че аз не съм сменил предавка, не съм натискал съединител, и не мърдам педала на газта?
Съвсем реален случай при дребен наклон, не излизам от пета предавка, не подавам газ, но на дисплея с моментния разход цифрата отива до 11-16/100, вместо нормалните да кажем 6-10?
Т.нар. engine load се определя по измерване от MAP/MAF. ECU взима измерената стойност + TPS и чете от таблици колко гориво да пусне и кога, аванс/ретард на искра и още хиляда работи.

В твоя пример подаваш газ, но не се усещаш. Няма как да изкачиш наклона със същата скорост, с която си се движил в равното без да подадеш повече въздух и гориво.
Баба Яга - Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 4177
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 317 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 16 Авг 2023 11:15

r34c7 написа: 16 Авг 2023 10:42 В твоя пример подаваш газ, но не се усещаш. Няма как да изкачиш наклона със същата скорост, с която си се движил в равното без да подадеш повече въздух и гориво.
Това е ясно че отнякъде трябва да дойде енергията за да се премести тази маса, като преодолее наклона и тя не идва от въздуха, а от резервоара. Т.е. аз дори и да не натискам педала, горивния компютър ще усети съпротивлението през гумите от наклона и ще "долее" бензин (поне), за да стабилизира двигателя (поне) да не изгасне. Скоростта спада като цяло, но и се вдига моментния разход, въпреки че евентуално не съм донатиснал педала при малък наклон, защото ме устройва да си намаля скоростта, за сметка на наклона.
Емблематичен случай за който се сещам:
https://www.google.com/maps/@43.8536737 ... ?entry=ttu
Някъде около червената кола започва лек наклон нагоре, но не е сериозен. Ако съм на скорост, разхода от относително много под 10 литра отива моментно на 11-12, без да натискам педала на газта. Не го натискам защото наклона е къс, не ме бърка че примерно от 50-60км/ч съм слезнал до малко под 50, и за капак малко по-нататък има кръгово кръстовище, на влизане в което съм без предимство. Така или иначе много вероятно ще спра, за да пропусна тези които са в него, и са с предимство. От тая гледна точка няма закъде да се ускорявам, при условие че след малко ще спирам.
Но отговора ти се покрива с представите ми - на база датчиците, горивния компютър го смята по някаква негова си формула и предоставя синтетичен резултат от сметките.

За електрическия товар, предполагам че компютъра си взема информация от релетата или от другите компютри, които пък си вземат информация от релетата и датчиците накачени по тях, за да "направи каквото трябва". Засега мистиката ми е как динамото му вдига флага че ще зарежда повече, и ще добави товар на двигателя.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
BOz
Мнения: 4307
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 118 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от BOz » 16 Авг 2023 11:36

Сам по себе си разхода не се вдига, а си остава на едно ниво (не баш, ама става по-сложно) в описания от теб случай. Защото двигателя харчи определено количество гориво за определено време - литър на час. Ти ако не му налееш повече гориво, за да компенсираш нуждата от енергия, която да компенсира наклона, скоростта пада, литър на час остава константа, но с него изминаваш по-малко разстояние => разход в литър на километър расте. Но съм сигурен, че разхода не расте моментално (както го описваш), а прогресивно. От една страна скоростта пада плавно, от друга страна оборотите и те падат плавно. И точно в описаната от теб ситуация ще виждаш скорост 60-58-56-----40 км/ч, а моментния разход измерен в л/км ще е 7-7.4-7.8----12.
ЕКУ-то на двигателя е относително просто. Не си представяй, че има кой знае какъв външен вход, за да компенсира проактивно. Почти всичко се случва реактивно. Най-често и почти изцяло има активна корекция по климатик/парно (парното зависи дали има ел. калорифер или просто повече обороти (гориво), за да произведе повече топлина) и евентуално товар на алтернатора (ако има голям електрически товар и празния ход по крива на алтернатора не би могъл да компенсира нуждата от енергия). Всичко друго е реактивно. Дреме му, че си пуснал фаровете. Общата загубена енергия на празен ход да кажем е 6 Квт/ч (0.6л/ч гориво), палиш му фаровете, добавяш му едни 200-300 Вата, това със загубите да са още толкова. Оборотите падат леко, ЕКУ-то вижда нужда от донагласяване, налива още 10% бензин и пуска още малко гориво и си балансира товара. При такава маса на въртене, която е имал преди това, кинетичната сила помага това да не се забелязва почти. Вече като му пуснеш 4 кВт компресор, това става леко шоково и поради тази причина обикновено има проактивна намеса за очаквания товар.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 6 госта