Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 12 Ное 2023 21:46

biro написа: 12 Ное 2023 21:22 От нова кола по-хубава няма.
Няма тръпка в нея. Все едн е да биеш вързано куче - всеки път се получава. tooth.gif
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 12 Фев 2024 21:21

Да си допълня мрънкането:
- Преди 3 седмици нещо взе "да троши орехи" в коша на мотора, в зоната на алтернатор, компресор на климатика и водна помпа. Особено добре си се чуваше на включен климатик и 4000 оборота и нагоре. Имаше си стържене и на празен ход.
Смених водна помпа, че старата е на незнайни години и вероятно гони или е подминала 370 000 пробег. Смених на инат и шайбата на компресора. Лагерното стържене изчезна. Обаче:
- пробвах климатика и ... ядец - грешка 23. Братовчеда закачи манометрите и стрелките им чак се върнаха наобратно. 230 лева за нов кондензатор, че беше омаслен в долния ъгъл до тапата на дехидратора, и като светнахме с фенерчето цялата кора отдолу светна в оцветител. И разбира се още 35 лева за пълнене с фреон.
- реших да огледам изходящия колектор, че само там не бях пипал май. Най-дясната шпилка за закрепване на колектора беше развита, почти да я загубя, средната гайка май не беше завита докрай. Но пък си имаше доволно ръжда по тях.
Навих с плашка резбите наново, шпилката я навих и стегнах, и сложих нови винтове на шилда на катализатора и нови гайки на колектора. Спря да ми се тресе и генерацията под купето.

Резултата от всичко по-горе е ... че няма трошене на орехи в коша на мотора, няма вибриращи гърнета и имам климатик. Паркинсона си е отново налице и отново само в режим на поддържане на температурата.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 28 Фев 2024 20:45

Да си допълня малко романа, че да не ме забравите. Засега са само хаотични факти, във времето ще ги поизбистря като имам възможност да ровя по каруцата:
- поръчах си всички алуминиеви, полимерни и електролитни кондензатори за километража, денсовския горивен боклук и денсовския климатичен боклук. Живот и здраве между 6 и 8 март трябва да пристигнат, и ще се сменят.
Списък за екстремистите, без да ви давам какво точно съм поръчал, за да не направите същата грешка, ако аз съм сбъркал някъде в разчитането на маркировките:
---
Във горивното ECU:
47 VHA 5C9 - 3 бр
10 HHB 5H7 - 1 бр
100 VFC 5Q9 - 2 бр
5V 100 AKA - 2 бр
---
във климатичния компютър:
47uF, 35V - 2 бр, eлектролитни, Панасоник SXE серия
180uF, 10V - 2 бр, eлектролитни, Панасоник NHG серия
56uF, 35V - 3 бр, eлектролитни, Панасоник SXE серия
---
Във километража си харесах само 2 броя 470uF, 35V (по спомен за волтажа че не ми се рови в кашона). Мисля да са Panasonic SXE series. Има и 2 малки по 180uF но те са около стрелката за горивото, и вероятно да нямат отношение към километража. Има и един или силов транзистор, или волтажен регулатор който не съм го проверявал, но там ми се струва че щеше да има повече аномалии.
----

Във климатичния компютър открих нещо което силно ми привлече вниманието и любопитството: Toshiba TA8050P DC Motor Driver 1,5A Bidirectional SIL-7.
Снимка на елемента:
TA8050P.jpg
TA8050P.jpg (16.57 KiB) Преглеждано 1357 пъти
Даташи(й)т:
03-TA8050.pdf
(227.14 KiB) Свалено 13 пъти
Тази схема е ясна каква ѝ е ролята - да "бута" клапите на климатика накъдето "каже" компютъра. Няма драми с това. Обаче:
- Изработката на корпуса предполага да има радиатор за охлаждане, или да се запои към платката и да се охлажда през нея. В случая няма нищо такова - интегралката си е гола във въздуха, във кутия която не предполага да има някакъв активен поток от въздух.
- 1.5 Ампера при 12 (условни) волта са по бабешки сметки почти 20 вата. Intel на чипсети между 15 и 20-25 вата слагат доста сериозен радиатор, и то близо до някой вентилатор. И препоръчват да има вентилация през този радиатор. Предполагаемо нещо ги сваля тия 12-14.5 волта по електрическата инсталация до препоръчителните 6 до 16 волта (нека са 6 за по-лесна сметка) - пак излизат 9-10 вата, и пак не ми се връзва идеята за без радиатор. Средно по документация дават 12.5 вата. За капак максималния ток, който принуждава тази схемичка да изгасне е 4 Ампера (по бабешки 24-48 вата), въпреки че би трябвало да изгасне още 1.8 Ампера.

= Преди време не ми работеха почти всички клапи в климатика, и ги отварях да ги чистя, и да им сменя смазката. Не мога да си спомня дали тресеше стрелката преди намесата ми или не. Но примерно може и да съм сговнил някое моторче на клапите и то да претоварва на моменти тая интегралка. Въпреки че по документация е доста "търпелива" до 150 градуса преди да се изгаси, и вероятно да рестартира климатичния компютър. Факт е че дефакто моторчетата на клапите не са сменяни с други, и това е може би един от малкото елементи които не съм сменил в климатика.

Теориите ми за момента са 2, като изключа механиката на двигателя и (евентуално) кабелите:
- Сговнил съм някоя машинка на клапите, и тя претоварва този контролер за моторчетата.
- Сменил съм горивното ECU преди време, но второто беше с един месец по-старо като дата на производство и незнайни километри. Не е невъзможно да са кондензаторите, предвид на това че в компютрите те са склонни да причиняват такива "произволни" грешки. Отделно че със моргаджийския компютър ми беше изплюла грешка за отворена верига във дросела ( https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=39067 ), а наскоро ми беше набила грешка P0172 - System too rich без някаква очевидна причина, със "заводския" компютър. Но да кажем че там забелязах като прогорено по изолацията на единия кабел - като се стопли ще видя как ще го сменя това парче.
► Виж съдържание
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Ивайло Димов » 28 Фев 2024 22:21

offtopic.gif Явно предишните собственици са били доста немърливи към тази тойота .

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 28 Фев 2024 22:26

offtopic.gif
Ивайло Димов написа: 28 Фев 2024 22:21 Явно предишните собственици са били доста немърливи към тази тойота
Анри датчанина е бил тотално прасе, ако се съди по двата кубика капучино по радиото и под скоростния лост. Отделно и калта и листата в климатика. Всъщност се е случило като със повечето собственици на Тойота навън - нали е нечуплива, значи бой и никаква подръжка до последно. Докато роди.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от Ивайло Димов » 28 Фев 2024 22:40

Това ми го докараха да бъде вкарано в релси слеф 195 хил км предимно по селски сокаци ,с 1/2 масло в картера ,антифриз на минимума и хидравлична течност почти празен казан .Според документацията за 10 години два пътиса сменяни предни носачи,биалети и тампони стаб щанга .Колицата е преживяла доста издевателства....Има хора мърлячи и пълни дебили дори към собствените им коли ,за които са дали много пари.Мизантропи
Прикачени файлове
Screenshot_2024-02-28-22-34-08-258_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2024-02-28-22-34-08-258_com.miui.gallery.jpg (330.18 KiB) Преглеждано 1331 пъти

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 28 Фев 2024 23:29

В интерес на истината освен неприятната жилка на блато в климатичната миризма, капучиното и гнилочите на местата на които не е заливана с вакса против ръжда, нямаше други следи от просташко отношение. Каквото съм извадил е заводското. Цялата кола е облята дори на скритите места с вакса против ръжда. Мислех че моргаджиите във Варна са маскирали ръждата, но това лято отварях отдолу ребрата на купето и бяха пълни с вакса. Калници врати бяха и те заляти. На места които няма как да видя докато избирам в моргата. Изначало явно му е била мерак. И после 309000 километра я е спукал от каране и вероятно само масла и филтри. Антифриза беше кално кафяв като го източиха преди 2 години. Спирачната течност беше с цвят на боза. Вероятно да били "огриналдъ" от завода.
И чак тая година мотора взе да става мързелив с паленето и ускорението. Вероятно е за верига вече, и за реглаж на клапани че ги чувам да щракат. И това лято избута през гърнетата за първи път към 200 грама масло, спрямо налятото около месец преди това. След доливането не е пипала видимо масло. И за почти 4 години това е единствения случай да е губила масло.
А е вече на 360000-370000 км. мотора.
Въпреки че койотите са си подложили да не докара до 500 000 на всяка цена.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от r34c7 » 29 Фев 2024 09:49

Чак пък да не докара, такива има близки до милионници, със сигурност и милионници има. Важи и за Д4Д, и за бензиновите.
Баба Яга - Изображение

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от iovkito » 29 Фев 2024 12:04

На мен ми звучи много добре това, да си купиш кола, да изминеш 300к км и да я продадеш, без кой знае какви ремонти и обгрижване. Това, че ние тук се вживяваме малко повече и заради това колите достигат до по-голям пробег, определено не означава, че и другите хора го правят.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

gena_bs
Мнения: 864
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от gena_bs » 29 Фев 2024 12:52

Някои ги сменят и на под 100К. Комплект с любовницата... ppp.gif

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 29 Фев 2024 13:01

r34c7 написа: 29 Фев 2024 09:49 Чак пък да не докара, такива има близки до милионници, със сигурност и милионници има. Важи и за Д4Д, и за бензиновите.
Едва ли ще е валидно за ZZ-FE и следващите мотори. Причини в моите очи много:
Няма ремонтен комплект сегменти на практика,
блока е така направен че ризи не се сменят или обработват,
една камара от периферията на мотора е нарочно направена да се сговни - емблематичен пример е дросела, на който няма гумено/силиконово уплътнение на капачката, обаче има канал за него
Кондезаторите в горивния компютър са със 1000 часа гарантиран живот. Да Панасоник са, да AEC-Q200 са като сертификация, но са от средния до ниския клас от полимерните, и са 85 градусови повечето. В евтините дъна за компютри има по-сериозни на 105 градуса, има и такива AEC-Q200 със 2000-3000-5000 часа живот.
Във компютъра на климатика са електролитни кондензатори, пак на Панасоник, но нищо особено. И са тикнати в кутия така че да не се проветряват. За капак и тоя контролер, който е предвиден за охлаждане са го забили във въздуха без вентилация. За капак платката не е лакирана, както и тази на километража. А добре знаеш какви температури и условия има в купето през дълбоката зима и горещото лято. Остави настрана прахоляците и другата мизерия.
Така че милион е много космическа цифра за ширпотребата, която са сътворили. Чудо е че дотикват до 300К електрониките.
Веригата ми на 300К, както и клапаните ги чувам че се обаждат.
Главата е мека алуминиева, клапаните са със тънки стебла и знаеш че се разпъват.
Пестили са от материали и са си подложили да не изкара мотора над примерно 500К пробег, без сериозно набиване на пари.
За D4D печките едва ли има такива които да не са хвърлили поне дюзи на 250-350К.

Така че в общи линии дори и желязото да остиска над 250-300К някоя периферия ще роди дотогава. А и да дотика до над 300К като не ти работи електрониката, пак си е скрап за вторични суровини.

Старите мотори може и да изкарат до милион, но не и тези след 2000-2003 година. Там вече са ги правили счетоводителите. И не е само Тойота, за протокола.
И всичко това по-горе е валидно, ако все още мотора не е паднал на земята от изгнилото купе.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 01 Мар 2024 09:06

Да си допълня и драмата със смяната на терминала на дросела (покафенелия кабел):
- Не ми харесва идеята да кърпя кабели ако има как да не го правя. Да - ще се усучат кабелите, ще се кербоват със "надка" за кабели, надката ще я запоя... но изолацията ще е със термошлаух и разни тикса. Не ми харесва. Предпочитам в случава да си кербовам нов терминал.
- Според разни сервизни документи на Тойота - реже се кабела и се кърпи със термосвиваема шлауха, със пръстен от нискотемпературен припой в нея.
Документация:
https://www.toyota-tech.eu/wire_harness_rm/RM06H0E.pdf
По същество:
Номерата на кабелите със кербован терминал ги има във PDF-a по-горе (не мога да го прикача, понеже е със размер над 2МБ). От него си вземате каталожния номер на кабела.
Отивате примерно на: https://www.corsa-technic.com/item.php?item_id=435, и в полето за търсене си попълвате номера по Тойота.
Във моя случай излезе кабел AWG18 (взет от друго място) и това от линка. Резултата е че ми трябват терминали Yazaki OEM 090II-SKT2, със номера 7116-4026 (поцинкован) / 7116-4029-08 (позлатен).
Терминалите ги има и в Алиекспрес ( thumbdown.gif ) или на Mouser примерно. По отношение на херметизиращите сийлове - има ги и тях в related секцията вдясно на corsa-technic. Вероятно ги има при китайците или Mouser.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

r34c7
Мнения: 235
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 42 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от r34c7 » 01 Мар 2024 10:06

Маузер имат минимим стойност на поръчка, поне с корпоративни клиенти, де. Не знам дали е оправдано да платиш 100€ таксата (примерно, не помня колко беше) за да поръчаш неща за 5/10/15 евро.
Баба Яга - Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 01 Мар 2024 10:22

r34c7 написа: 01 Мар 2024 10:06 Маузер имат минимим стойност на поръчка
80 или 90 лева за безплатна доставка, или 40 лева доставка. Винаги мога да се обединя с някого, или да си напазарувам спекулативно кондезатори примерно.
На 27.02.2023 поръчах, тая сутрин ги получих кондензаторите за горивния Денсовски боклук, климатичния боклук, километража, едни мосфети за умрялото дъно със Z390 чипсет на Гнилобайт от "Ultra Durable Series" (объркали са името - трябва да се чете "Ultra гофно", че това е трето дъно което е със късо съединение във 12 волтовата верига на процесора и е смляло и захранването). Общо 130 лева за всичко. Имам много неприятни спомени от Digi-key и InTime.....
Отделно че тия терминали са на цени между 30 стотинки и левче за бройка, така че с малко повече бройки се получава номера с фактурата.
Реално ако преживея 40 лева за доставка, може да си викна и само 10 терминала ... примерно.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Мнение от mapamop » 01 Апр 2024 10:52

Вчера докато чаках роднините да се оправят на вилата, от нямане какво да правя разбутах захранващата букса на вентилатора на парното в купето. Още миналата година я видях тая букса че има кофти оцветяване на конекторите, но ме хвана зимата и не стигнах до нея. Резултат:
- Единия кабел е със разтопена изолация преди обувката
- Другия не е разтопен, но и двата бяха потъмняли.
- Двете обувки имаха зеникава патина и бяха почернели.
Със дребни часовникарски пили ги претърках че бях на 120 километра от гаража, и ги натегнах с клещите. На връщане не успях да накарам климатика да тресе, ако вентилатора е забит статично на степените след средата. Под средата или на AUTO (там пак е под средата на скалата) си тресе само в режим на подръжка на температурата и на свободна (както преди). Обувките са вече сменени, тия дни ще наблюдавам и докладвам резултата.
Следващият заподозрян по веригата е 87165-13010 - CONTROL, BLOWER MOTOR, че разтопения кабел идва от него, и не е сменян с друг. По спомен мисля да го бях мерил и изглеждаше наред.
Снимчици (първите две са със светкавица, и май телефона ги "предобри"):
Прикачени файлове
1.jpg
1.jpg (153.11 KiB) Преглеждано 534 пъти
2.jpg
2.jpg (147.2 KiB) Преглеждано 534 пъти
3.jpg
3.jpg (101.44 KiB) Преглеждано 534 пъти
4.jpg
4.jpg (117.48 KiB) Преглеждано 534 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 60 госта