Corolla E21 HSD 2020 - Проблеми с охладителната система на хибрид ?
Публикувано на: 21 Дек 2022 18:39
Здравейте!
Въпреки, че доста съм чел форума преди избор на първия си хибрид (а те вече са 3), досега не бях писал.
Имам проблем с охладителната система на Корола хибрид 2020. Колата има газ и преди време прегря и спука пластмасово коляно на газовата уредба, съответно изгуби водата. Първо направихме байпас на газовата уредба, сменихме термостат, но пак загряваше. След това беше сменена и водна помпа и колата работеше добре. Премахнахме байпаса на газовата уредба и пак прегря (очевидно изпарителя е за смяна и ще го сменим преди отново да активираме газовата уредба). За съжаление, този път се издъни и гарнитурата на главата.
След сменена гарнитура върти само вътрешния кръг - парното работи. Но нищо не отива към радиатора. Входящия маркуч е топъл. но мисля че самия термостат го топли. Радиатора беше свален и при опит за промивка се оказа, че проблема не е в него. Излязоха два цвята антифриз оттам (шофьора беше налял зелен...), та очевидно и след смяната на термостат и помпа не е имало много циркулация там. Въпросите ми са следните:
1. Възможно ли е от свръхналягането при избиване на гарнитурата да е спекъл термостата отново и да има нужда от нов?
2. Може ли да се кара колата с "издънен" термостат?
Подчертавам, че живея в Малта и много топлина за парното не е от значение (временно). Майстора ми каза, че някои автомобили работят много зле без термостат, затова питам тази дали може? Ако имаха термостат в наличност даже нямаше да задавам тези два въпроса, но тук се чака поне по две седмици за части, а колата се използва за работа и всеки ден в сервиза ми коства пари.
3. На схемата на охладителната система, която видях при дилъра, имаше един воден клапан (water valve). За какво случи това нещо и може ли оттам да идват проблемите?
4. Някой може ли да предостави добре четлива схема в pdf?
5. Имате ли други предположения какво може да причинява тези проблеми?
Поздрави и предварително благодаря за помощта!
Въпреки, че доста съм чел форума преди избор на първия си хибрид (а те вече са 3), досега не бях писал.
Имам проблем с охладителната система на Корола хибрид 2020. Колата има газ и преди време прегря и спука пластмасово коляно на газовата уредба, съответно изгуби водата. Първо направихме байпас на газовата уредба, сменихме термостат, но пак загряваше. След това беше сменена и водна помпа и колата работеше добре. Премахнахме байпаса на газовата уредба и пак прегря (очевидно изпарителя е за смяна и ще го сменим преди отново да активираме газовата уредба). За съжаление, този път се издъни и гарнитурата на главата.
След сменена гарнитура върти само вътрешния кръг - парното работи. Но нищо не отива към радиатора. Входящия маркуч е топъл. но мисля че самия термостат го топли. Радиатора беше свален и при опит за промивка се оказа, че проблема не е в него. Излязоха два цвята антифриз оттам (шофьора беше налял зелен...), та очевидно и след смяната на термостат и помпа не е имало много циркулация там. Въпросите ми са следните:
1. Възможно ли е от свръхналягането при избиване на гарнитурата да е спекъл термостата отново и да има нужда от нов?
2. Може ли да се кара колата с "издънен" термостат?
Подчертавам, че живея в Малта и много топлина за парното не е от значение (временно). Майстора ми каза, че някои автомобили работят много зле без термостат, затова питам тази дали може? Ако имаха термостат в наличност даже нямаше да задавам тези два въпроса, но тук се чака поне по две седмици за части, а колата се използва за работа и всеки ден в сервиза ми коства пари.
3. На схемата на охладителната система, която видях при дилъра, имаше един воден клапан (water valve). За какво случи това нещо и може ли оттам да идват проблемите?
4. Някой може ли да предостави добре четлива схема в pdf?
5. Имате ли други предположения какво може да причинява тези проблеми?
Поздрави и предварително благодаря за помощта!