Страница 4 от 7

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 11 Юни 2023 08:53
от mapamop
Извън кутията:
Дърпа въздух от някоя гарнитура или маркуч.
Климатика включен ли е като започне да тресе? Ако не го прави на изключен климатик вероятно е нещо по климатика. При мен остана да сменя разширителния клапан за фреона.
Остаряла първа ламбда сонда пак може да тресе, но там се очаква че ще има и грешка.
Заминаващ валвамтик също може да тресе, но и там се очаква да има грешка.
Теми за размисъл:
viewtopic.php?p=420084
(При теб конструктивно дросела е друг и няма IACV, но идеята е същата)
viewtopic.php?p=425431
(Нямам валвматик, а маслен клапан на газоразпределението, но идеята за паразитния въздух и за ролята на климатика за оборотите е същата)

Предлагам ти да я закачиш на някаква диагностика и да си погледнеш тримовете н горивото. От там нататък си купувай части и труд, че е скъпо да стреляш в тъмното.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 11 Юни 2023 11:46
от gimara
И какво общо има всичко това със заглавието на темата?

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 07 Авг 2023 14:19
от Corollavn
Здравейте, в КарКом Варна ми обявиха 350лв цена за маслото и 700лв за утайника, това без труд. Имате ли прясна информация за цените по другите представителства, вижда ми се малко висока цената на утайника (филтъра) ?
Относно интервалите за утайника ( хидравличен филтър), като част предлагана от търговец на авточасти , беше упоменато: смяна при 80 000км или 5 години.
А от представителството ме увериха , че "щом няма проблем, не е необходимо да се сменя маслото или пък чак на 150 000 км... " tongue.gif

Относно поведението на кутията, чува се звук наподобяващ просвирване на ремък/ролка когато автомобилът в покой (на светофар или на паркинг) ,след известно време движение (30 мин) само когато е на D, с натисната спирачка ( когато оборотите паднат на около 550). Когато е на R или N - не се чува. Отпусне ли се прирачката, респективно се качат оборотите над 800 - звукът изчезва. Със сигурност не е от пистовия ремък, звукът идва от кутията, но други симптоми няма.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 07 Авг 2023 15:52
от gimara
Corollavn написа: 07 Авг 2023 14:19 Имате ли прясна информация за цените по другите представителства
В Пловдив, преди месец 300 лв. утайник за Verso, цената на маслото е за 5 л. таксуват колкото точно налеят. Мисля, че цените са почти еднакви за частите при всички дилъри. Нещо не си разбрал вероятно.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 08 Авг 2023 16:16
от kaman4e
Gimara,
При НиКо ли смени маслото на CVT кутията в Пловдив или на друго място ?

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 08 Авг 2023 21:13
от gimara
Смених го в Тиксим Пловдив.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 22 Авг 2023 16:57
от Stivans
Сервизни интервали за смяна масло скоростна кутия на RAV4

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 22 Авг 2023 17:12
от mapamop
Stivans, на въпрос към Мото-Пфое от приятел, предвид подобна табличка за "Форд Ескорт" (края на модела, не помня коя година е била вече заскрапената кола), му отговориха простичко:
Доживотният срок на детайли и флуиди, е очакваният от производителя живот на автомобила - гаранционният срок според продажбените условия, и евентуално срокът на удължената гаранция, ако е приложима за закупуване.
Т.е. при последните модели на Тойота, мисля да беше 5,6 или 10 години, със удължената гаранция.
Подобно - купуваш си РАМ памет на Kingston "със доживотна гаранция", и в малките буквички със звездичките под линия пишеше "Докато продуктът все още се произвежда, или се предлага на пазара". Това директно гарантира, че двете плочки SDRAM които имам в шкафа, от чисто сантиментални съображения няма да ми ги заменят, ако успея (все някъде) да ги монтирам и пробвам. SDRAM не се предлага на пазара може би от времената когато излезе DDR2, а вече има DDR5. Разбирай че всякакви гаранционни искове са невалидни, от да кажем поне 10-15 години за тази памет.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 22 Авг 2023 19:16
от Stivans
mapator, значи че "доживотнато използване" е колкото гаранцията т.е. 5 години или 200 000км rolleyes.gif . Аз мисля като мина 120 000км. да го сменя.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 22 Авг 2023 19:48
от mapamop
Stivans написа: 22 Авг 2023 19:16 "доживотнато използване" е колкото гаранцията т.е. 5 години или 200 000км
Да кажем че ще си "купиш", разширената гаранция от 10 години (не знам има ли лимит на пробега) и това ти е тавана, на който вече е много пожелателно да ги смениш тия масла. Мисля че на тоя пробег, който си цитирал си струва, ако смяташ да я караш още дълго тая кола. Ако ще я продадеш преди 10тата година, навлизаме във зоната на хипотезите, че може и да не ги сменяш.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 25 Авг 2023 18:05
от Rage77
Привет група, от месец карам RAV 4 с CVT автомат. Въпроса ми е добре ли е да включвам на неутрална скорост при по-дълъг престой на светофар?

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 25 Авг 2023 19:32
от esko148
И аз се интересувам от същото.
Информацията, която имам е че на светофар на N не се включва, защото в този режим кутията остава без охлаждане и маслото вътре може да "заври", влошавайки по този начин рязко смазочните си качества.
N се включва само ако колата ще се тегли и то със скорост не по-висока от 40 км/ч.
Това знам аз.
Ако е грешно, нека някой напише правилно smile.gif

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 27 Авг 2023 11:48
от Stivans
АСК - Как да използваме Автоматична Скоростна Кутия
По правило, едни от честите причини за повреда на автоматичната скоростна кутия (АСК) са некорекното използване и поддръжка. След стартиране на двигателя, необходимо е и АСК да се приведе в работно състояние, като преди всичко е наложително да изчакаме малък период от време преди да потеглим. И така, нека да преминем към темата: управление на автомобил с АСК.

1. Позиция "P" (Parking). Паркинг режим
2. Позиция "N" (Neutral). Неутрален.
3. Позиция "R" (Reverse). Задна предавка.
4. Позиция "D" (Drive). Движение напред. Основен режим на работа на АСК.
5. Режим OVERDRIVE.
6. Как правилно да започнем движение с автомобила с АСК? 7. Как да теглим автомобил с АСК? 8. Може ли да превключваме скоростите на АСК по време на движение?
9. Допълнителни режими на работа на АСК
10. Адаптивен режим на работа на АСК. Адаптация.
11. Какво представлява TipTronic?
Управление на АСК
Позиция Р (Park) — паркинг режим.
Този режим се избира при продължителен престой на автомобила. В това положение в АСК е блокиран изходящия вал, поради което е невъзможно движението на автомобила. Блокирани са водещите колела като блокировката не е свързана с ръчната спирачка и се намира вътре в самата скоростна кутия. Стартирането на двигателя в този режим е разрешено.
Нужно ли е да използваме в спряло положение ръчната спирачка?
На равни участъци, при изправна АСК, блокировката на изходящия вал на АСК е напълно достатъчна . При паркиране в наклон е желателно използването на ръчната спирачка. В този случай първо е нужно да задействаме ръчната спирачка и чак след това да поставим лоста в позиция Р. Така се предотвратява допълнителното натоварване на механизма за блокиране на изходящия вал.
Позиция N (Neutral) — неутрален режим.
В този режим предавките не са зацепени и поради изключения механизъм за блокиране на изходящия вал може да придвижим автомобила. Стартирането на двигателя също е разрешено.
Режим N се използва при теглене на автомобила на къси разстояния, а също и при непродължителни спирания.
Някои водачи веднага си задават въпроса: Нужно ли е на светофар да превключим на N ? Е, нали затова управляваме автомобил с АСК? За да боравим по-малко със скоростния лост...
Позиция R (Reverse) — задна предавка.
Опитването да включите позиция R по време на движение напред неизбежно ще доведе до някаква авария в АСК и другите предаващи движението елементи от автомобила (в автомобилите, в чиито трансмисии отсъства съответната блокировка, е строго противопоказно преди пълното спиране на движението да се включва позиция R). Освен това е невъзможно стартирането на двигателя, докато лоста на скоростната кутия е в положение R.
Позиция D (Drive) — основен режим за движение напред.

В този режим се извършва автоматично превключване на всички предавки на АСК. Именно този режим се препоръчва в обичайни условия на движение.
Позиция 3
(Цифра 3 не е налична при всички модели автомобили) — трите първи предавки са налични по време на движение. Този активен режим е препоръчително да се използва в условията на движение по път с чести спускания и изкачвания, като при това се получава по-голямо натоварване на двигателя.
Позиция 2
(Цифра 2 на лоста на АСК) — в този режим са активни за използване само 1-ва и 2-ра предавки. Най добре подхожда при движение по планински и стръмни пътни участъци. Забранено от управлението на АСК е превключването на 3-та и 4-та предавки. Позиция 1 (L или Low) — ниска предавка. В този режим е разрешено, от управлението на АСК, единствено движение на 1-ва предавка. В този режим е изключително ефективно използването на спирателните и тяговите сили на двигателя, като към водещите колелета се предава максимален въртящ момент. Използва се в условията на много тежки пътни условия .
Overdrive (O/D)
При някои модели АСК върху скоростния лост е разположен бутон с надпис O/D (Оverdrive), служещ за автоматично превключване на 3-та предавка в скоростната кутия. При него обичайно изключено положение, скоростната кутия превключва автоматично всички предавки, но при неговото включване автоматично се изключва последната, четвърта предавка. Състоянието на бутона се следи посредством контролна лампа на таблото / OD off / . Обикновено, при наличие на бутона не е налична позиция 3 на скоростния лост, която автоматично се избира при неговото задействане. Как правилно да започнем движение с автомобила, оборудван с АСК?

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 28 Авг 2023 19:25
от Hursa
Но вариатора се различава съществено от обикновените автоматични (степенни) скоростни кутии, като и от роботизираните (степенни) скоростни кутии. А темата и въпроса са за вариатор smile.gif

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 28 Авг 2023 22:16
от WoLF
Аз ще изкажа моето мнение за eCVT - има консумация на ток при натисната спирачка и D и затова седя на Р. Поне чопа за застопоряване важи за всичките видове кутии tooth.gif