Пробем след смяна на стартер..

Аватар
karatista
Мнения: 37
Регистриран на: 12 Май 2018 15:14
Местоположение: СЕВЕРОЗАПАД
Автомобил: T25 2.0 d4d 126
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от karatista » 14 Юни 2023 22:36

Здравейте!

Авенсис 2007 2.0д 126
След сваляне и качване на стартер колата дава грешка p0122 свети чек, няма мощност и не вдига повече от 50км/ч. Изтрих грешката, но пак ми излиза.. Преди да започна свалянето първо откачих акумулатора, след което всички букси пречещи да извадя стартера.. Откачих и тези на егр-а, ноо всички старателно закачих по местата..не би трябвало да има проблем с кабелите и буксите. Също така и маркучите под самият егр и едно вакум маркуче, но всичко си сложих по мястото.Те буксите са различни няма как да се объркат.. Някой имал ли е този проблем или да ме насочи как да оправя тази поразия.... unsure.gif
viber_изображение_2023-06-14_22-12-38-428.jpg
viber_изображение_2023-06-14_22-12-38-428.jpg (468.02 KiB) Преглеждано 1345 пъти
[/b]
viber_изображение_2023-06-14_22-09-15-741.jpg
viber_изображение_2023-06-14_22-09-15-741.jpg (501.63 KiB) Преглеждано 1345 пъти

Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от memorex » 14 Юни 2023 23:12

Буксата на MAP сензора да не е разкачена
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mapamop » 14 Юни 2023 23:25

Грешката води по-скоро до откачена букса на дросела или на педала на газта. На педала на газта няма как да се откачи откъм коша на мотора, така че по-скоро е тази на дросела. Според каталозите дросела е някъде в зоната на стартера:
► Виж съдържание
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
karatista
Мнения: 37
Регистриран на: 12 Май 2018 15:14
Местоположение: СЕВЕРОЗАПАД
Автомобил: T25 2.0 d4d 126
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от karatista » 14 Юни 2023 23:37

Закачени са и двете. Само,че това нещо на горната схема- 94152 20801 го извадих защото също ми пречеше, но после го сложих на мястото му с двете кръстати болтчета. Възможно ли е докато се е размяткало да е замърсено или повредено някак.
аАсС.jpg
аАсС.jpg (3.21 KiB) Преглеждано 1317 пъти
Забравих да добавя,че от 1 година егр е изключен софтуерно..

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mapamop » 14 Юни 2023 23:51

EGR вдига други грешки. Тук в случая има отворена верига във датчика за позицията на дросела или във едната верига на потенциометъра на педала за газта. Педала за газта е опроводен по презумпция вътре в купето, и е малко вероятно той да е проблемен. Не че не може да се е износил потенциометъра, ама едва ли в този случай това е причината. По-скоро недозакопчана букса, като си го откачил от дросела тоя датчик може и да се е повредил, или не е поставен плътно на мястото си.
Проблема е че този сензор не подава данни в допустимите граници, или изобщо не отговаря по линията. Четиво:
Прикачени файлове
p0122.pdf
(314.02 KiB) Свалено 38 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
karatista
Мнения: 37
Регистриран на: 12 Май 2018 15:14
Местоположение: СЕВЕРОЗАПАД
Автомобил: T25 2.0 d4d 126
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от karatista » 15 Юни 2023 00:15

закопчан е, плътно на място..остава зацапване/ повреда пък не съм го удрял или нещо такова...как да се ориентирам, токаджии в моя град нема, вариант да го замеря.. ше ходя да го сваля да огледам нещо пропуснато..

vfr800
Мнения: 466
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 67 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от vfr800 » 15 Юни 2023 00:22

Объркал си положението на TPS_а . Да знам, че е дизел , но има TPS, защото има дросел. Не си го сложил правилно и въпреки, че педала отчита , че не си подал газ дросела отчита , че е отворен. Или обратното. По-принцип на японски кола/мотор, боядисани болтчета се пипат само след като се маркира много точно позицията на елемента , който крепят.

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mapamop » 15 Юни 2023 00:28

Във файла който ти качих има на кои букси и кои крака на буксите, какви показания трябва да излязат. Измери го тоя TPS, и после според зависи от резултатите.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
karatista
Мнения: 37
Регистриран на: 12 Май 2018 15:14
Местоположение: СЕВЕРОЗАПАД
Автомобил: T25 2.0 d4d 126
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от karatista » 15 Юни 2023 00:48

Не съм много в час с токовете, но успях да измеря това;
1up.jpg
1up.jpg (597.2 KiB) Преглеждано 1295 пъти
Използвайки маса от двигателя само в това гнездо има ток. В другите не.


Иначе ето снимки и на сензора и там, дето ляга..
2up.jpg
2up.jpg (471.62 KiB) Преглеждано 1295 пъти
3up.jpg
3up.jpg (506.89 KiB) Преглеждано 1295 пъти
vfr800,
Болтчетата не бяха боядисани..и не виждам как може да се промени нещо, то си има изливка и сензора ляга перфектно не може да се върти. Болтчетата само фиксират да не бяга назад..или поне аз така го виждам..

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от iovkito » 15 Юни 2023 07:08

Този сензор не се маха при сваляне на стартер.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mapamop » 15 Юни 2023 07:38

Сглоби всичко в търговски вид. Извади клемата на акумулатора. Извади жабката. Разкопчей буксите от файла на горивния компютър и измери съпротивленията на крачетата на буксите от файла. Свери си резултатите с тези които трябва да излязат. Мери се съпротивление при закачен и монтиран сензор на кабела, спрямо маса / купето. Сондите ги забиваш на гърба на буксата, а не отпред, за да не разкрачиш терминала. Изчети целия файл внимателно, а не само каквото ти е интересно - рискуваш да пребиеш горивния компютър и там става мазало.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
karatista
Мнения: 37
Регистриран на: 12 Май 2018 15:14
Местоположение: СЕВЕРОЗАПАД
Автомобил: T25 2.0 d4d 126
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от karatista » 15 Юни 2023 10:43

Проблемът е решен. Забелязах,че сензорът има две срещуположни ленти, нещо като белязки.. Вътре в дроселът също има две, които отговарят по размери на тези на сензора, обаче при слагането се разминават с 45 градуса. При изваден сензор реших да включа на контакт и тези в дросела се завъртяха на друга позиция, сложих сензора, буксите и лампите на таблото изчезнаха, колата се изтреля ..
Между другото съветвам хора, дето не са си направили профилактика на стартера да го направят. Ефектът е поразителен, след като се разглоби и смаже навсякъде с правилната грес.

Също така искрено благодаря на всички взели участие в темата, има и добри хора в нашето узлобено общество! :cheers: :cheers: :cheers: worthy.gif worthy.gif worthy.gif

Аватар
Akima
Мнения: 7133
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 34 пъти
Получена  благодарност: 70 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от Akima » 15 Юни 2023 11:00

vfr800 написа: 15 Юни 2023 00:22По-принцип на японски кола/мотор, боядисани болтчета се пипат само след като се маркира много точно позицията на елемента , който крепят.
Абсолютно правилно, но за съжаление няма кой да слуша/чете. :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от iovkito » 15 Юни 2023 11:01

Тези авенсиси са фабрично с някаква смазка, която много бързо изсъхва и започва да върти мудно. Моя го свалих на 250 000км за почисване и смазване, наистина разликата е голяма.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 4084
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Пробем след смяна на стартер..

Мнение от mapamop » 15 Юни 2023 11:14

Офтопик
Това важи ли и за "бензиновите" стартери?
На 4 пъти след дълъг престой не запалих от първия път, със еднократно късо изщракване, и след това на втори опит запалих. В последните 3-4 дни запалвам от първия път, но със осезаемо "замисляне" преди да запали.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 53 госта