Страница 1 от 1

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 21 Юни 2023 11:39
от danchovt
Здравейте колеги. От една година съм собственик на Версо 2015 година, 1.8 бензин, 147 коня. Колата е от представителството в Пловдив и я взех на 42 000 реални. Още от тогава ми направи впечатление, че съединителя отделя доста високо. Малко над средата. Не буксува, не тресе, но си отделя високо. В Тойота ми казаха , че неможело нищо да се направи и трябва да се сменя. ( без да я виждат или пробват). Някой с подобен проблем има ли. Дали това е нормално? Благодаря предварително.

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 21 Юни 2023 11:44
от iovkito
Кара се докато приплъзне.

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 21 Юни 2023 13:11
от mapamop
От опит - в първия момент в който замирише на бакелит, докато я качваш на някой тротоар го смени. Чакането съвсем да приплъзне при мен завърши със почти 500 лева за маховик и още почти 400 за съединител.....
Маховика от чакане, беше с пукнатини и посиняли места, въпреки че по феродовия диск имаше още малко останало феродо (не трил метал в метал съвсем директно).

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 21 Юни 2023 16:37
от gimara
danchovt написа: 21 Юни 2023 11:39 Дали това е нормално?
Провери хода на педала според ръководството:
Pedal.pdf
(68.08 KiB) Свалено 81 пъти
Ако е в нормата, няма място за притеснение. Все пак на тези км. е рано още за съединител, ако не е карана душмански от предишния собственик.

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 21 Юни 2023 19:46
от danchovt
Благодаря на отзовавалите се. Ще пробвам с настйките на педала, ако няма ефект ще карам така докато почне да ми прави по съществени проблеми.

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 21 Юни 2023 19:51
от mapamop
Карай си колата, докато замирише. Когато замирише трябва да си събрал парите за нов съединител. При всички положения даже и преди да замирише се усеща едно леко замисляне, като превключваш предавките и не набира съвсем веднага.

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 22 Юни 2023 18:13
от danchovt
Да споделя, че проблема със съединителя е решен след настройка на педала. Просто трябва да попаднеш в правилния сервиз, където не гледат само как да ти пробутат нов съединител за 2000 лв

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 22 Юни 2023 20:33
от mapamop
mapamop написа: 21 Юни 2023 13:112000 лв
Тая кола или е аетомат, макар че не съм сигурен дали и там е такава цифрата, или е демпферен маховик за да е такива пари съединителя. Бензиновия съединител на Т25 беше към 380 лева целия комплект без маховика.
1980 лева ми бяха цитирали за демпферен маховик и съединител на дизелова Тойота. Нещо много са те засилили с цените май.

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 22 Юни 2023 21:55
от danchovt
Колата не е с демферен съединител. В един сервиз ми казаха да се приготвя за помпа от около 700 лв и съединител от около 900 лв. За това образно казвам цена от около 2000 лв. Най вероятно в един прекрасен момент ще се наложи да го сменя, но нека да е когато му дойде времето :thumbsup:

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 23 Юни 2023 10:14
от Ивайло Димов
Нещо се опитват да те гласят у въздуха ,ква е таз помпа 700 лева и съединител 900 boxed.gif един бърз поглед по сайтовете дава от 600 до 1600 за пълен комплект с лагер-помпа и това са цени на дребно за Валео ,Айсин и Сакс .Вероятно ако имаш познат ,който продава авточасти може да го вземеш и на по ниска цена .

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 23 Юни 2023 15:07
от iovkito
Съединителят е бил към края си, регулирали са малко от шпилката на горната помпа и това е. Може и утре да приплъзне, може и след 50 000км.

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 24 Юни 2023 10:54
от Двигателист
Хм... Как трябва да се кара един автомобил, така че съединител да се износи на 50000 км? За съвременен дизел мога да приема донякъде, но бензин?
Относно точката на отделяне/зацепване. Тя не е много критерий, просто има автомобили, на които е по-високо, или по-ниско, въпрос на свикване. Тук ми изплува един спомен, как преди много години имах Опел Омега Б (X20SE). Съединителят отделяше високо и всеки казваше, накрая е, всеки момент ще започне да буксува. Купих я на 150000 км. Продадох я на 400000 км. През това време нито положението на отделяне/зацепване се промени, нито се появи буксуване. Не знам дали следващият собственик е правил нещо по въпроса... на 500000 км и изгубих следите.
Щом си решил проблема с регулиране, добре, но ако само положението на отделяне ти е проблем, моят съвет е да не чоплиш и да променяш нещо (макар че вече си го променил) по кинематиката на задвижването, защото не виждам как нещо е разрегулирано (на 47000 км), ако не е пипано преди това, а не вярвам да е излязла така от завода.

Офтопик
Всъщност познавам хора, които скапват съединител за нула време. От здравословни проблеми, или просто от не можене да карат, или спортисти/състезатели, или офроуд (осбено при липса на бавни). Понякога просто има модели с конструктивно слаб възел, но не мисля, че бензинова Тойота е такъв случай.

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 26 Юни 2023 11:53
от vfr800
Реглажа при хидравличен съединител не променя нищо относно силата на притискане, ако е почнал да приплъзва там и да пипаш нищо няма да се промени. Единственото , което се определя от там е хода на педала и субективното усещане, къде отделя. Е ако прекалиш можеш реално да стигнеш до положение да седи леко натиснат през цялото време, но е трудничко. Трябва толкова да я навиеш навътре , че буталото да започне да прави налягане. Просто са му направили реглаж, така че да му е приятно на човека като си я кара. Лично аз съм регулирал на два авенсиса със същото оплакване , че отделя високо и то след току що сменени съединители. И наистина усещането си беше , че отделя високо. Леко развиване на оста и проблема се реши. Реално излизаш от заводските спецификации, защото по заводските усещането беше кофти.

Съединител Тойота Версо

Публикувано на: 01 Юли 2023 07:51
от danchovt
Точно това се случи и при мен. Три оборота бяха достатъчни. Сега усещането при потегляне е съвсем различно. Просто мястото за регулирана не е от най- удобните(трябва да си навреш главата при педалите и така да действаш). И ако съединителя е свършил и буксува, няма да помогне.