Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

knele666
Мнения: 23
Регистриран на: 28 Юли 2014 14:53
Благодарил/а: 4 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от knele666 » 12 Юли 2023 20:59

Здравейте, докладвам
Сменени масло всички филтри, нови свещи , акумулатор
Свален дросел почистен , уплътнение ново както ми казахте, e*e ми се майката да търся ЕГР и се оказа че този двигател няма :) ,
, дюзи перфект, сабиране на всички неща , въртя и пали веднага , след 2-3 часа пак същата история върти върти верти и тогава пали …..:(((( bash.gif , яадосах се заедно с майстора и веднага свалих всичко пак по едно и какво ми направи впечатление когато изкарах дросела клапата не затваря плътно има едни 2-3 мм Който когато натисна прави клик под натиск на пръста и тогава уплътнява затваря напълно( това нормално ли е при изключено състояние да не прилепва плътно) монтирам всичко и веднага пали. И сега разсъждавам когато е свалена и пак монтирана няма бензин или въздух и веднага пали, когато постои клапата да пропуска и пълни бензин или въздух и когато въртя ключа му трябва време да изчисти не знам просто лаични разсъждение , Когато запали след по-дълго въртене си мирише на суров бензин

Аватар
TATI
Мнения: 2751
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти
Обратна връзка:

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от TATI » 12 Юли 2023 21:09

Никоя дроселова клапа не затваря плътно, което е и логично де.
Проверете дебита на помпата
Слагаш диагностика и гледаш стойностите
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 12 Юли 2023 21:43

knele666 написа: 12 Юли 2023 20:59 когато изкарах дросела клапата не затваря плътно има едни 2-3 мм. Който когато натисна прави клик под натиск на пръста и тогава уплътнява затваря напълно
А при "отваряне" - лесно ли отваря. Да не е проблем с привода и.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

knele666
Мнения: 23
Регистриран на: 28 Юли 2014 14:53
Благодарил/а: 4 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от knele666 » 12 Юли 2023 22:29

Лесно отваря , ако е помпата няма ли да има и други последствия , ?

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 13:46

виж пробвай с това:
Погледни картинката и огледай всичките маркучи към оцветените в оранжево детайлипо нея, дали не са напукани и/или скъсани някъде. Логиката ми е проста - не пали на топъл мотор и си отстранил проблемните детайли, които са най-честите заподозрени.
Като изстине мотора и пали. Следователно нещо се разширява и отваря пора или пукнатина, или проход към въздух. Обикновено това което сработва на топъл или напълно стоплил мотор, са елементите по еклогиите.
Примерно детайл 25860 е вакуумния клапан който изтегля изпаренията от резервоара. Той работи само стоплен след второто деление на стрелката за температурата на мотора. На студен мотор стои затворен. След него са въпросния канистър, със гранулите от активен въглен, и самият резервоар. 17650G е подобен клапан, но за момента нямам идея за какво служи. Отделно отгоре от шофьорската страна на двигателя имаш маркуч за картерните газове. При мен беше сцепен, дишаше и тресеше оборотите на място, но го правеше и на студен мотор.
В общи линии препипай всички маркучи и съединения които водят към входящия колектор, повечето даже влизат след основата на дросела, който сте сваляли и това ти го давам за ориентир откъде да започнеш да проследяваш маркучите.
Ако няма нищо видимо остава под въпрос спукан колектор, или гарнитурата му. Но те ще клатят оборотите дори когато запали от първия път на горещ двигател, а аз останах със впечатлението че запали ли веднъж вече няма драми с оборотите и са стабилни. Пробвай да смениш уплътнението на капачката на резервоара, или цялата ако не намериш уплътнение. Уплътнението по спомен не трябваше да е със разгромяваща цена, и когато и да го смениш едва ли ще стане по-зле. Леко развита капачка, или такава с прокъсано уплътнение ще ти добавя излишен въздух към горивната смес, през вентилацията на резервоара. Все още търся къде се намира канистъра на тая кола. На Приус2 е под колата до резервоара, при мен е в коша на мотора....
Ето ти картинката:
Screenshot 2023-07-13 133757.png
Screenshot 2023-07-13 133757.png (29.07 KiB) Преглеждано 805 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 13 Юли 2023 17:15

mapamop, когато разглобявахте дросела - забелязахте ли нещо подобно
knele666 написа: 12 Юли 2023 20:59 има едни 2-3 мм Който когато натисна прави клик под натиск на пръста и тогава уплътнява затваря напълно
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 17:22

Hursa, да, нормално е. Някъде из темата за "скачащата стрелка между 1000 и 1400 оборота", или в тази тема: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=34041
трябваше да има снимки на дросела. Това му е "нулевото положение" за празния ход, понеже няма IACV. Kомпютъра през мотора на дросела си бута клапата назад до напълно затворено положение, ако има нужда да си коригира въздуха на празен ход. Когато вдигне оная грешка за дросела, за която бях писал се изключва управлението на дросела (спира тока на моторчето му), и тая хлабина позволява да се придвижи колата (със не-повече от 2000 оборота) на собствен ход. Както и TATI писа нагоре - няма напълно затворен дросел, защото бензина без никакъв въздух не "гърми" и евентуално прави "воден удар" по буталата.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 13 Юли 2023 17:26

Не - нормална ли е подобна механическа задръжка.
knele666 написа: 12 Юли 2023 20:59 когато натисна прави клик под натиск на пръста
Не ляга ли сам в крайното си положение.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 17:56

Hursa написа: 13 Юли 2023 17:26 Не ляга ли сам в крайното си положение.
Ляга сам в "нулево" (некрайно) положение.
Има торкс който го ограничава колко да отваря на максимума
Има пружина която го връща на "нулево" положение
Има торкс който го ограничава колко да затвори на "крайно" положение.
Прикачени файлове
IMG-efbf2f383604488930e91d7ec24a0466-V.jpg
IMG-efbf2f383604488930e91d7ec24a0466-V.jpg (966.89 KiB) Преглеждано 778 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 13 Юли 2023 18:00

А какво го задържа в "нулевото, не крайно положение"? Какво "преодолява" питащия - като го натисне.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

gena_bs
Мнения: 863
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от gena_bs » 13 Юли 2023 18:07

TPS пипан ли е? https://www.google.com/search?q=tps+sen ... s-wiz-serp
Имам предвид положението му при затворен и напълно отворен дросел?
Почисти и смажи с високотемпературна смазка( спрей) двата края на оста на клапата. Трябва съвсем леко да се движи.
Още веднъж огледай дали няма останали мизерии по тялото на дроселовата клапа. Около положение затворено. Нагарът пречи на затварянето на клапата.

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 18:08

Hursa написа: 13 Юли 2023 18:00 Какво "преодолява" питащия
спиралната пружина. Разтяга я срещу положението ѝ в покой. Не забравяй че пружината можеш да я разпънеш (когато отваряш дросела да се ускори автомобила), но можеш и да я свиеш/компресираш (когато тотално затвориш клапата плътно). И за капак имам едни съмнения че даже и в това положение пак не е тотално затворен, че имам бегъл спомен за едно удебеление на стената зад клапата и то май беше елипсовидно, със несъразмерни размери. Но да кажем че последното изречение си го измислям, понеже нямам съвсем свеж спомен.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 18:12

gena_bs, ТПС-а е излят дефакто в капачката. Дросела ако не е същия като моя е много близо до моя конструктивно. ТПС-а е в капачката от снимката, датчик на Хол натикан между 2 магнита,вдясно на снимката. Няма как да го размести, без да натроши капачката (и да убие дросела), дори и да е много упорит. Отделно е запечатан с поп-нитове и никак не е лесно да го размести или претрепе.
Като странична информация - на Приус 1 и Приус 2 дроселите са абсолютно еднакви с тоя от снимката - от (не само) Авенсис Т25, 1ZZ-FE, произведен след 09.2004 година.

Номер на дросела на колегата: 22030-37050
Снимка ще си намерите в "гуглето".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от Hursa » 13 Юли 2023 18:17

И при "напълно" затворено положение - би трябвало да е оставена достатъчна хлабина, която да позволява преминаване на определено количество въздух. Но обикновено на пружините е зададен определен натяг - за да не минават през "свободно" състояние, получава се един "хистерезис". Тогава какво задържа клапата в напълно затвореното и положение? След като е натиснал с пръст тя е затворила и като пусне трябва да се върне в "нулевото" си положение?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Трудно пали Версо 1.8 бензин 147кс 2009

Мнение от mapamop » 13 Юли 2023 18:25

Hursa написа: 13 Юли 2023 18:17 След като е натиснал с пръст тя е затворила и като пусне трябва да се върне в нулевото си положение?
Е да де. Положението на покой на пружината. Нищо друго не държи в "нулево" положение тоя дросел освен силно стоманизираната пружина, която е сигурно към 2мм диаметър на телта. Горивния компютър играе непрекъснато с напрежението което подава на елеткродвигателя, за да го кара да бута клапата въпреки пружината до положението където му трябва да застане. През датчика на Хол винаги знае къде е в момента клапата. Ако има нужда да ореже въздуха на празния ход или евентуално пружината му се стори "бавна", може и да си обърне поляритета, на напрежението към електродвигателя и да си "затръшне" клапата на тотално затворено положение. Там има още един торкс отвън, който ограничава колко затворен да е тотално затворения дросел, и пак може да няма 100% затваряне.
Накратко - електромотора на дросела няма поляритет, и при смяна на полюсите си обръща посоката, за разлика примерно от компютърните вентилатори които не се движат при грешен поляритет.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 62 госта