Страница 1 от 4

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 19 Юли 2023 18:09
от akm
Здравейте колеги,

От скоро карам една корола е12, 1.6 бензин, 110к.с. и още не познавам добре колата.
Вчера за първи път тръгнах с нея на път към Варненско, по жегите, натоварен с трима души и багаж.
На два стръмни участъци с ниска скорост колата загря до 100 градуса (пърувах с постоянно включен ОБД скенер), не рискувах, отбих и след минута - две работа на място колата си охлади до 91 градуса и продължих пътя си. Вентилатора се включва на 96 градуса, но на моменти не се справя. На равни участъци и леки наклони колата държи 87-96 градуса. Всичко това по показанията на ОБД. Стрелката на уреда за температурата на таблото между 87 и 100 градуса стои в средата и не мърда нагоре.
Това поведение нормално ли е, или колата има проблем?
И дали 100 градуса е сериозно загряване?
При другата ми тойота - ярис версо 1.4д4д при подобни условия никога не е надвишавала 96 градуса.

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 19 Юли 2023 18:22
от BOz
Не и знам харатктеристиките на термостата на тая кола, но щом перката включва на 96 градуса, то 100 градуса е съвсем нормална температура.

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 19 Юли 2023 19:12
от TATI
Еми замисли се да смениш един термостат

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 19 Юли 2023 20:42
от ivan_pop
TATI написа: 19 Юли 2023 19:12 Еми замисли се да смениш един термостат
Може ли да покажеш термостата на каква температура започва да отваря и на на каква температура е максимално отворен?

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 19 Юли 2023 20:43
от Hursa
akm написа: 19 Юли 2023 18:09 На два стръмни участъци с ниска скорост колата загря до 100 градуса (пърувах с постоянно включен ОБД скенер), не рискувах, отбих и след минута - две работа на място колата си охлади до 91 градуса и продължих пътя си. Вентилатора се включва на 96 градуса, но на моменти не се справя.
Защо мислите, че вентилатора не се справя.

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 19 Юли 2023 22:24
от akm
Hursa написа: 19 Юли 2023 20:43 Защо мислите, че вентилатора не се справя.
Истината е, че не съм сигурен и затова питам.
Просто не познавам колата. Предишният ми опит с тойота е само с ярис версо 1.4 дизел.
Както и да е, като се прибера ще направя една промивка на охладителната система. Няма да навреди.
А може би вентилатора има и втора степен, която се включва при повече от 100 градуса. Може би съм спрял да охладя твърде рано.
Ако нямах ОБД, въобще нямаше да забележа загряването - щом температурата стигне 85-86 градуса, стрелката на таблото достига средата на скалата и си стои там, дори и при 100 градуса по ОБД. Не зная дали това е нормално за модела и дали 100 градуса са опасни за този двигател.

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 19 Юли 2023 22:36
от WoLF
Няма проблем моментно при натоварване, особено с ниска скорост, да вдигне до 105 дори. Въпроса е трудно да вдига над 100 и бързо да пада под тях. При мен термостата отваря на 86 и в жегата е вдигала и до 101-102, но само леко да отнема газ и пада на 98, ако няма зор за секунди е на 92. За мен нямаш проблем, но си я следи. На първо време виж радиатора дали не се е напълнил с мухи и тем подобни :whistle:

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 20 Юли 2023 08:40
от TATI
ivan_pop написа: 19 Юли 2023 20:42 Може ли да покажеш термостата на каква температура започва да отваря и на на каква температура е максимално отворен?
За всеки модел е различно
Ето на моя 2ZR-FAE мотор

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 20 Юли 2023 10:49
от vfr800
напълно нормално е охладителната система да не смогва при голямо натоварване при високи външни температури. Затова имаш антифриз в крайна сметка. Точно поради тази причина на японските коли стрелката не мърда от средата до 110 градуса, за да не се плаши шофьора, ама не са предвидили, че някой ще се вози и ще си гледа обд скенера....... Виждал съм в ръководството на мотоциклет специфичен модел, че нормална работна температура е до 122 градуса ;) така че карайте си колите и не се занимавайте с глупости.

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 20 Юли 2023 10:58
от Hursa
► Виж съдържание

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 20 Юли 2023 11:47
от Stivans
Преди повече от 20 години имах VW Passat B2 Седан (32B) 1.8 бензин 90 K.C. Тогава се продаваше една книга с около 250 страници за експлоатация и ремонт. Когато го подкарах лятото темепературата беше все около 100-110 градуса. Започнах да меря и сменям датчици, докато прочетох в книгата, че вентилатора на радиатора включва 1 -ва скорост на 94-97 градуса, а втората скорост на 104-107 градуса. Така че може би няма място за притеснение. Преди това съм карал руски автомобили и там като вдигнеше над 90 градуса си беше доста притеснително, отиваше към прегряване. :D

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 20 Юли 2023 13:35
от iovkito
Аз имам едно старо ауди 80 б4 92г, което както ти казваш, включва втора степен на 104гр. Имах постоянно проблеми с надуване на маркучи, нацепване на казанчето, изпичане на какво ли не. Накрая по препоръка на един колега си смених датчика на радиатора с такъв от стар VW transporter, със задно разположен двигател. След тази смяна повече не съм пипал нищо по охладителната система.

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 20 Юли 2023 14:00
от BOz
vfr800 написа: 20 Юли 2023 10:49 Точно поради тази причина на японските коли стрелката не мърда от средата до 110 градуса,
Вече на всички коли е така. Щом стрелката е по средата, значи колата работи в нормален температурен режим. 90-110 градуса е нещо напълно нормално и очаквано за повечето автомобили. Има и такива, които в нормален режим работят дори на 115-120 градуса. Ама се знаят тия. tooth.gif

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 20 Юли 2023 14:30
от WoLF
BOz написа: 20 Юли 2023 14:00 Щом стрелката е по средата
Поне имат стрелка tooth.gif

Работна температурата на двигателя

Публикувано на: 20 Юли 2023 16:25
от max-2
Тези по-новите хибриди 2019 и нататък имат ли някаква индикация за температурно претоварване на мотор, e-cvt и тем подобни? Питам, защото в жегите на магистралата не ми е много спокойно да давам газ с това тънко 0w16 масълце.