Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2023 10:29

emskia написа: 24 Авг 2023 10:13 Имат още какво да направят, по въпроса с резпределянето на товара.
Какво имаш предвид? Какво според теб трябва да се направи още?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

emskia
Мнения: 14
Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
Местоположение: Burgas
Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от emskia » 24 Авг 2023 10:48

За по-дребните консуматори, да ползва тока от акумулатора. Сега останах с впечатлението, че си дърпа от хибридната батерия.
Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2023 11:09

Явно не сте вникнали в това как точно работи хибридната система и защо това е идеалният вариант...
Когато хибридната система е включена, голямата батерия доставя енергия за всички консуматори, включително и за зареждане на малката батерия...
Малката батерия затова е малка, защото се използва само за стенд-бай режим (заключен автомобил, изключена хибридна система и т.н..). През останалото време 12V се доставя през инвертор от голямата батерия, и това е най-нормалното и логично, имайки предвид, че единственият източник за заряд на малката батерия е инвертор от голямата.
Продължителното използване дори на радио при изключена хибридна система ще доведе до изтощаване на малкото акумулаторче и невъзможност в последствие да стартираш хибридната система...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

emskia
Мнения: 14
Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
Местоположение: Burgas
Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от emskia » 24 Авг 2023 12:47

Ето това подробно разяснение, очаквах! Благодаря ти и имаш една скара и бира от мен :cheers:
Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!

Аватар
itzoa
Мнения: 311
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid
Благодарил/а: 49 пъти
Получена  благодарност: 37 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от itzoa » 24 Авг 2023 13:39

emskia написа: 24 Авг 2023 10:48 а по-дребните консуматори, да ползва тока от акумулатора.
Радвай се, че не я ползва, че ще я сменяш през ден. Акумулатора на хибридите е миниатюрен и често сдава багажа, когато се закачи нещо допълнително (примерно видеорегистратор в режим паркинг) или не се пали по-дълго време.

emskia
Мнения: 14
Регистриран на: 06 Юли 2023 08:54
Местоположение: Burgas
Автомобил: Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от emskia » 24 Авг 2023 14:31

Това е другият проблем, за който наскоро разбрах - калпавия акумулатор! Даже обмислям да си взема един Jump starter, за всеки случай.
Corolla Sedan Hybrid 1.8L MC23
Карай смело и се радвай на живота!

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от BOz » 24 Авг 2023 16:12

itzoa написа: 24 Авг 2023 13:39 Акумулатора на хибридите е миниатюрен и често сдава багажа
И това е малко пресилено.
Има не малко стандартни автомобили, които имат същия акумулатор, пък си го ползват пълноценно като стартерен такъв. Пример за автомобил, който работи със същия акумулатор като капацитет на хибрида:
Изображение
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

OVI
Мнения: 230
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от OVI » 25 Авг 2023 00:13

itzoa написа: 24 Авг 2023 08:11 Аз ако я имах на хартия щях! Но пдф 700 страници
Отпечатайте си я на хартия тогава. Ако нямате достъп до принтер, във всеки град има поне едно място-копирен център, книжарница, някоя от големите вериги от сорта на "Офис 1"- които предлагат такава услуга. Ако не ви пречи по-дребен шрифт, спокойно можете да съберете две страници portrait на една landscape, и така на един лист ще имате четири страници. Обикновено ви таксуват на брой листи, така че тези 700 от оригиналния файл ще излязат на 180 листа.

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 257 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от WoLF » 25 Авг 2023 08:39

emskia написа: 24 Авг 2023 12:47 Ето това подробно разяснение, очаквах! Благодаря ти и имаш една скара и бира от мен
Многоктатно коментирано в много теми... Не знаем какво не знаеш :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
stoyankirov
Мнения: 91
Регистриран на: 31 Яну 2014 10:56
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Toyota Prius Gen.3 - 2009
Благодарил/а: 3 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от stoyankirov » 12 Сеп 2023 08:58

Аз забелязах че, при мен в последно време на таблото ми показва че батерията се зарежда/разрежда за чувствително по-кратко време. Това някаква индикация ли е. Бях чел че това е признак за проблем в някоя от клетките...но не съм сигурен.
Toyota Prius Gen.3 - 31.08.2009г. - 1.8 - 136ph - 195000км

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 257 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от WoLF » 12 Сеп 2023 09:17

Накратко - да. Надълго - може би :whistle: Закачи си я и виж дали има двойка с чувствително по-ниско напрежение. Ако намериш такава (нищо чудно предвид набора на клетките) има варианти cool.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
stoyankirov
Мнения: 91
Регистриран на: 31 Яну 2014 10:56
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Toyota Prius Gen.3 - 2009
Благодарил/а: 3 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от stoyankirov » 12 Сеп 2023 11:30

Това с OBD букса ли да го направя?
Бях чел че OBD не показва точно за диагностика, тъй-като всички останали клетки помагали на слабите и "замазвали" цялостната картина.
Toyota Prius Gen.3 - 31.08.2009г. - 1.8 - 136ph - 195000км

Аватар
stoyankirov
Мнения: 91
Регистриран на: 31 Яну 2014 10:56
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Toyota Prius Gen.3 - 2009
Благодарил/а: 3 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от stoyankirov » 12 Сеп 2023 11:35

Ще пробвам все пак и ще пиша какъв е резултата. Още като взех колата /преди 9 години/ замерих с OBD буксата и тогава ми показваше минимална разлика между напрежението на клетките. Може би 0,3 на една клетка и 0,2 на още две други в сравнение с останалите. Ако днес ми остане време ще ги закача да видим какво ще покаже.
Между другото след 3-4 дни ми предстои дълго пътуване, това дали ще е някакъв проблем?
Toyota Prius Gen.3 - 31.08.2009г. - 1.8 - 136ph - 195000км

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 257 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от WoLF » 12 Сеп 2023 12:01

Зависи, но няма да те остави, даже и да регистрира грешка. В най-лошия случай ще си само на бензин и с осезаемо по-тромава кола. От личен опит ти казвам, всички сценарии съм изиграл :thumbsup:
Но както ми сочи и моята статистика - на около 200к им идва време за "освежаване" :whistle:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
FearSoft
Мнения: 380
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Мнение от FearSoft » 12 Сеп 2023 12:39

По принцип се счита за нормално макс. разлика в напрежението - Δ V (делта) да е 200 mV. При по-големи стойности се препоръчва изравнителен заряд и циклиране, което в доста от случаите помага. Не е лошо да се направи първо това. Естествено, изисква се умение и внимателност, все пак се работи с високо DC напрежение. Най-лесно е да се свали батерията, да свържат всички клетки в паралел (важно !) и да се остави така за 24 часа. След това следва циклиране заряд-разряд-заряд и т.н. Но ако не разбирате от материята, най-добре се обърнете към читав сервиз/електричар. Не е сложно, но си иска инструменти и оборудване.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта