Страница 1 от 3

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 22 Авг 2023 21:10
от emskia
Здравейте!
От известно време, наблюдавам аномалии, в заряда на хибридната батерия. Зарежда се напълно и след 30 минути престой, беше на половина. Това нормално ли е ?
Дори понякога пали на ток и след малко заработва бензиновия двигател (отново няма достатъчно заряд батерията). Рядко запълва всички чертички, но под 3 не е падала. Колата е Corolla 1.8 2023. Ще се радвам също, някой да сподели от 1ва ръка, какво разстояние е изминал само на ток.

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 22 Авг 2023 21:12
от TATI
Колата е гаранционна, така че бегом в сервиза

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 06:56
от biro
Нормално е.

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 08:18
от emskia
От тойота ми обясниха, че това е нормално и заряда който се показва на таблото, бил чисто информативен. Едва ли не, ей така само да запълни място и да отбие номера :D

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 08:56
от WoLF
С литиева батерия ли си или никелова, знаеш ли? Принципно, ако колата не е plug-in няма голяма батерия. Не се използва за продължително шофиране на ток, а само за подпомагане на бензиновия мотор. Като каза аномалии, как се е държала до сега батерията? Къде намираш разлики?

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 09:40
от slowtraveler
emskia написа: 22 Авг 2023 21:10 От известно време, наблюдавам аномалии, в заряда на хибридната батерия
T.e. - сега са се появили за разлика от преди, или просто сега забелязвате тази особеност на новият Ви автомобил?
Добре е да прочетете как работи хибридната система - писано е доста във форума. Ако се замислите - работи изключително логично, но не и за хора, които си мислят, че са си купили електрически автомобил.
Една от целите на хибридната система е НИКОГА да не зарежда докрай батерията, защото това обезсмисля идеята на хибридната система - няма да има къде да съхраниш енергия при спиране, която иначе можеш да усвоиш като заряд...
Единственият случай, при който можеш да заредиш докрай батерията е когато има много продължително спускане с ползване на спирачки - тогава 'излишната' енергия е толкова много, че ще стига за всички консуматори и за заряд на батерията.. След което хибридната система ще ползва енергия предимно от батерията докато не нормализира средното ниво на заряд.
30 минути покой (т.е. - стоите в автомобила при пусната хибридна система ) или 30 минути престой - изключен автомобил?

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 10:00
от itzoa
slowtraveler написа: 23 Авг 2023 09:40 Една от целите на хибридната система е НИКОГА да не зарежда докрай батерията...
А защо при по-дълги и стръмни спускания не включва EV режим? Дори и след натискане на бутона EV, не иска да го включи. Обаче пък не виждам защо тогава да не ползва електромотора, за да не се препълва батерията? Освен да ползва двигателя за спирачка.....?
Това го забелязах при спускания от Шипка и Узана и то на няколко пъти... Разхода накрая е наистина смешен, но все пак....
Говоря за каране в режим D, не B, защото B е прекалено бавно...

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 10:04
от BOz
Поне веднъж прочете ли си книжката за експлоатация на този автомобил?
Като пример имаш някакъв подобен текст:
Изображение

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 10:48
от WoLF
Брей, аз точно за това го ползвам, а то даже и в книжката го има tooth.gif :thumbsup:

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 11:56
от emskia
Книжката я изчетох, още преди да получа колата. Наясно съм как работи EV mode-a и за какво се ползва, но честно казано точно 1 път съм го пробвал и не останах впечатлен от пробега. Има една друга комбинация (ECO + EV), която скоро мисля да пробвам, но това вече е извън темата.
Ползвам D (B много рядко и то само за пробата), а когато се спускам или чакам на световара, си преминава автоматично на батерия.
Примера който дадох, е пресен и батерията се зареди от спускане посока Обзор-Слънчев бряг. След това се отбих при един приятел и през цялото време, си беше на аварийни. Ако аварийките смучат от батерията и то толкова много, това вече е друго. И все пак, виждам разлика - в началото колата палеше на ток и за кратък период си карах бавно на ток. Сега обаче, паля на ток и като я оставя да поработи малко (5мин) и прехвърля на бензин. Дори и това не го прави всеки път. Абе алгоритъма си решава различно и може би е заради жегите и постоянната работа на климатик.
Най-вече ми е странно, защо показва голям заряд на хибридната батерия и след известно време, същия спада. Не е ли логично този заряд, да си остава там и да се ползва, само когато колата се кара :scratch:

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 12:00
от BOz
И през това време, колата докато стои на едно място, да харчи ток от слънцето, защото ти искаш да си остава заряда в батерията, за да може да се возиш с него? :whistle:

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 13:23
от slowtraveler
:) Натам отиват нещата :) Пробвай да изключиш консуматорите (климатик и т.н.) и ще видиш, че по-рядко ще пали ДВГ, и батерията няма да спада толкова бързо :)
Близко е до акъла, че когато консумираш енергия от акумулатора - заряда му ще спада... Само климатикът 'смуче' сигурно доста над 1кВт.

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 23 Авг 2023 14:45
от WoLF
Пак казвам, батерията е малка в случая с хибридите без външно зареждане, а и се използва малко над половината от капацитета. Техническо решение с определена цел и ограничения. Не е квантова физика и за много кратко време няма да останат неясноти кога какво ще направи и защо :thumbsup:

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 24 Авг 2023 08:11
от itzoa
BOz написа: 23 Авг 2023 10:04 Поне веднъж прочете ли си книжката за експлоатация на този автомобил
Аз ако я имах на хартия щях! Но пдф 700 страници, рових го доста пъти, ама зор се чете страница по страница на монитора или на телефона такъв обем от информация.
Благодаря за скрийншота, обаче нищо не пише за спускането и защо не минава сама на EV както става на леки спускания и без много натискане на газ по равно. Ясно ми стана де - не работи само на ток, а явно ползва И двигателя за спирачка.
По темата:
Наскоро бях в 2-часово (поредно доколкото разбрах) задръстване около Аспаруховия мост. Колата беше на D, на hold, на климатик, на еко режим и климатика и еко режим на колата. Охлаждаше си адекватно при 33 градуса навън (зададени 22-23 вътре) и двигателя се палеше сам средно на 5 минути някъде за по около минута макс. Останалото време на батерия климатикът си работеше. Ако е в нормален режим автомобила и климатика не е на еко, предполагам ще пада по-бързо батерията и ще се пали по-често. Може би от там е "проблемът" на колегата.

Бързо спадане заряда на на хибридната батерия

Публикувано на: 24 Авг 2023 10:13
от emskia
Все пак трябва да сме ECO-friendly. Винаги можеш, да си разпечаташ ръководството :)
Имат още какво да направят, по въпроса с резпределянето на товара.