Страница 1 от 1

Проблем със запалването в студено време - рав4

Публикувано на: 03 Окт 2023 18:09
от Никол
Здравейте, моля ви за съдействие! Собственичка съм на раф4д4 2006 и имам следния проблем - когато захладнее времето, сутрин започва много трудно запалването. След 4,5 завъртания на ключа започва да запалва и веднага изгасва. Подавам газ и това изобщо не повлиява и пак гасне. Когато най-накрая запали, след 10 минути въртене (така замина стартера в края на зимата), изкарва един голям черен пушек. Колкото по-студено става времето, толкова по-трудно става паленето. В най-студените дни под -10 градуса няма палене. През зимата смениха подгряващи свещи, диагностика се прави на три места, дюзи се гледаха, горивен филтър се смени и нищо. Късмет , че дойде пролетта и времето се затопли и проблемът изчезна. Тези дни, когато започна леко захлаждане и всичко започва отначало. Рафа си е много хубав, но този проблем е отчайващ и разочароващ от марката. Моля за помощ и информация, ако някой е имал такива проблеми да помага.

Проблем със запалването в студено време - рав4

Публикувано на: 03 Окт 2023 20:04
от WoLF
Дюзи са основен заподозрян... Дай им стойностите. Рано е подгревните свещи да правят проблем ermm.gif

Проблем със запалването в студено време - рав4

Публикувано на: 03 Окт 2023 20:48
от veso_hds
Никол написа: 03 Окт 2023 18:09...През зимата смениха подгряващи свещи, диагностика се прави на три места, дюзи се гледаха, горивен филтър се смени и нищо....
Странен проблем, знае ли се на колко км. е колата горе-долу?

Проблем със запалването в студено време - рав4

Публикувано на: 03 Окт 2023 21:10
от mapamop
Дюзи - от диагностиката е хубаво да видим корекциите.
SCV клапан/и - от диагностиката се гледа Commonrail pressure (или както е наименовано) и ако има показание Target commonrail pressure. При позаминал клапан тия стойности имат разлика с над 10% помежду си.
Тия двете стойности се засичат на:
- контакт, на незапален и студен мотор
- веднага след запалването на студен двигател на празен ход без консуматори
- веднага след запалване на студен двигател на 2500 оборота
- на напълно загрял двигател на празен ход без консуматори
- на напълно загрял двигател на 2500 оборота
Референтните стойности при липса на Target commonrail pressure се гледат в сервизното ръководство за съответния двигател.
Всичко останало навлиза в зоната догадките, които може и да излязат скъпо, при смяна наред на разни части.

Проблем със запалването в студено време - рав4

Публикувано на: 03 Окт 2023 22:11
от biro
Никол написа: 03 Окт 2023 18:09 През зимата смениха подгряващи свещи
Една несветеща крушка и три пъти да я смениш с нова пак няма да светне ако няма напрежение до нея

Проблем със запалването в студено време - рав4

Публикувано на: 06 Окт 2023 16:57
от Никол
Благодаря за съдействието ви и вашите отговори. Сигурно проблемът идва от клапана, ще направим необходимите действия, за да го проверим и ще споделим крайния резултат.

Проблем със запалването в студено време - рав4

Публикувано на: 06 Окт 2023 18:31
от ivan_pop
А компресията как е?