RAV4 XA30 автоматик- запитване

tkk
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Ное 2023 18:56
Местоположение: София
Автомобил: BMW F31 xDrive
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от tkk » 26 Ное 2023 19:03

Здравейте, интересува ме какъв тип е автоматика на XA30 2.2 d4d или dcat? Харесал съм един конкретен екземпляр от 2012 г. с 2.2 дизел мотор, но така и не откривам категорично инфо за скоростната кутия. Преди фейслифта казват, че е с 4-степенен автоматик, а след фейслифта 5 степенен, но за моделите от САЩ. Възможно ли е посочения модел да е със "6 степенно" CVT ? Кой е производителя на кутията и надеждна ли е? Благодаря Ви предварително за отговора!

ПС: Спомената кола се планува за втора семейна. :thumbsup:

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от biro » 26 Ное 2023 20:30

CVT на дизел зàбрави.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от iovkito » 26 Ное 2023 20:44

Обикновен автомат е, напълно безпроблемен.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

tkk
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Ное 2023 18:56
Местоположение: София
Автомобил: BMW F31 xDrive
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от tkk » 26 Ное 2023 21:24

Благодаря Ви за информацията. А нещо за задвижването...колата е под 200к км., какво мога да очаквам ако до момента е обслужвана както е нужно. Много негативно инфо за Denso common rail системата и по специално за инжекторите. В група във фейсбук доректно ми казаха "зАбрави" за дизела взЕми си бензин.....СУВ с автомат и 2 литра атмосферен безнзин. Динамика и разход ще са за звиждане, поне така предплагам. Наистина ли са толкова зле тези 2,2 дизелови мотори? :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от mapamop » 26 Ное 2023 21:54

tkk написа: 26 Ное 2023 21:24 2,2 дизелови мотори
Не 2.2, и не само на Тойота - всички дизелови двигатели, на всички марки, всички кубатури, след 2000 година. Просто са със изчерпан ресурс и се нуждаят от сериозна реставрация, за да си върнат същия ресурс който са имали. Удоволствието струва пари - или за бензин вповече и по-малко в сервиза, или повече в сервиза и по-малко на бензиностанцията.
Ако това ще те успокои - приятел с бус "Форд" смени демпфер и рециклира дюзи на около 350 000. Баща ми ремонтира ГНП и после я смени на може би 450000 на Зафира 2001 година. Рециклира дюзи преди 2 години, сменил е 2 демпфера за грубо 10 години.
Бензиновият ми Авенсис е глътнал сумарно около 150% от цената си отгоре, спрямо покупната му цена. Вече е вечно мой.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

tkk
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Ное 2023 18:56
Местоположение: София
Автомобил: BMW F31 xDrive
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от tkk » 26 Ное 2023 22:17

Да прав си, "по-новите" коли са с по-нисък ресурс-доказано, искат си тяхното. Втората ми кола е А4 1.9тди- дъщерята се учи на него. Верно е желязно ама какво от това, на 24 г. е, минало му е времето. Искаме автомат wink.gif вече. Въпрос на приоритети.... :thumbsup: Харесах едно РАВ4 2,2dcat- 150к.с. изглежда прилично и се чудя дали да го взимам.

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от mapamop » 26 Ное 2023 22:21

tkk написа: 26 Ное 2023 22:172,2dcat
Ако дюзите са пиезоелектрични не се рециклират сполучливо и новите може да струват повече от покупната цена на колата. Отделно D-CAT задължително е оборудван с DPF и не е подходящ за "градска кола" (както и всеки дизел от произволна марка със DPF).
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

tkk
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Ное 2023 18:56
Местоположение: София
Автомобил: BMW F31 xDrive
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от tkk » 26 Ное 2023 22:33

Е, за 2012 г. предполагам са пиезоелектрични, но все пак е ЕВРО 5. Имал съм 6 цил. дизел с пиезо дюзи, е верно не тойота, но до 300 к. км. беше в добро здраве. Чак толкова ли са скъпи тези прословути дюзи...Всъщност знаете ли приблизителната цена на брой пиезо дюза, нова разбира се... :thumbsup:

ПС: Сега за едни дюзи да се отказваме от колата ли wink.gif :cheers:

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от mapamop » 26 Ное 2023 22:50

tkk написа: 26 Ное 2023 22:33 Сега за едни дюзи да се отказваме от колата ли
4 броя по 400-450 лева на старо, за брой, в неизвестно състояние за Авенсис Т25 2.2 D-CAT 177 конски сили. Изкарват около 300 000 до 400 000 реален пробег и са "чаУ". Нови ги бях мернал последно на около 1200 лева за бройка по спомен.
Електромагнитни на Denso за D4D 150 коня мотор във Avensis Т25 след 04.2006г. , който не е D-CAT са 350-370 лева бройката.

И при двата мотора ще стигнете рано или късно до дюзи, независимо от добавките които ще/няма да слагате.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

tkk
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Ное 2023 18:56
Местоположение: София
Автомобил: BMW F31 xDrive
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от tkk » 27 Ное 2023 10:02

Ясно, значи не е толкова зле положението. Ако изкарват 300-400к км... значи са доста здрави като цяло :) След такъв пробег едва ли само дюзите ще са проблема. Благодаря за инфото!

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от iovkito » 27 Ное 2023 10:10

Хубавото е, че на дкат евро5 дюзите са здрави. Имам наблюдение над авенсис 2.0 на 480 000км с пиезо и рав4 2.2 150кс на 390 000, като моята. Преди няколко дена закачих диагностиката да видя моите как са, на загрял двигател нямаше по-голяма компенсация от 0.3 , колата е на 200к км.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

tkk
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Ное 2023 18:56
Местоположение: София
Автомобил: BMW F31 xDrive
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от tkk » 27 Ное 2023 16:39

Много благодаря за информацията. Поизчетох доста за тези мотори, и то предимно негативна. Честно казано не вярвам да са толкова зле, или поне засегнататите екземпляри са с доста глям пробег или не добре поддържани, но може и да греша. Т.е да считам ли че колите след 2010 са относително по-надеждни и не хвърлят гарнитури на главата и дюзи всеки петък :) Разбира се всичко е относително, когато става дума за кола втора употреба, но поне малко положително инфо....само страхотии из форума и интернет пространството. Тук там, че Евро 5 били една идея по-добре... Като динамика също как се представя, на много места пишат мудни до към 2000 об. разхода бил висок за автомат. Извинявам се ако въпросите са в повечко, но мисля да пътувам няколко часа до една РАВ4-ка и се безпокоя да не ми остане само разходката... :thumbsup: :cheers:

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от veso_hds » 27 Ное 2023 16:52

Всичко, което са ти писали колегите, е вярно.Аз бих те посъветвал преди да я купиш да се направи диагностика с техстрийм и пълен външен оглед, по възможност в оторизиран сервиз.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

tkk
Мнения: 9
Регистриран на: 26 Ное 2023 18:56
Местоположение: София
Автомобил: BMW F31 xDrive
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от tkk » 27 Ное 2023 16:58

Ясно, ще видя какви са възможностите за подобен преглед. A този проблем с гарнитурата на главата актуален ли е след последния фейслофт от 2010 г... Благодаря още веднъж! :thumbsup:

Аватар
iovkito
Мнения: 2841
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

RAV4 XA30 автоматик- запитване

Мнение от iovkito » 27 Ное 2023 21:34

Да, актуален е. Всички 2.2 издухват гарнитури.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: krasengn и 34 госта