Сигурност при Тойота

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
FearSoft
Мнения: 380
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 39 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от FearSoft » 07 Дек 2023 14:31

► Виж съдържание
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 07 Дек 2023 15:26

slowtraveler написа: 07 Дек 2023 13:50 МНОГО МОЛЯ да се избягва офтопика в темите.... Тази тема е ТРЕТА ПРЕВАРКА - от тема за РАВ4, през боядисване и ръждясване, та сега - здравина при удар bash.gif
Който иска да разисква нещо извън текуща тема - да провери дали не е разсискван въпроса и ако не е - просто да пусне нова тема с интересуващият го въпрос.
Ами то всичко тръгна от едно изказване и после е навързано, като.............да не казвам какво, но добре си направил, че си ги разделил на 3 :)

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 07 Дек 2023 15:38

BOz написа: 07 Дек 2023 13:47 Да покриеш краш теста с 20% по-голямо тегло, структурата трябва да е направена така, че да може да поеме съответната кинетична енергия
има логика, но зависи и от клетката вътре, защото тази кинетична енергия я поема кой? Пътниците вътре. А и масата не е критерии за по-добра защита на пътниците вътре (според мен), важна е клетката. Интересно би било какво ще стане между удар на Москвич 12-так (желязо отвсякъде) и Голф 4 - най-вероятно предницата на Голфарата ше е смачкана до неузнаваемост, но пътниците в него ще са по-добре защитени - може и да бъркам?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2023 17:25

Убива деформацията и пиковото ускорение... Деформацията би те 'смачкала' или ударила, а пиковото ускорение - счупило, скъсало органи и т.н...
Проблемът е, че колкото е по-голяма деформацията, толкова по-ниско е пиковото ускорение - по-дълго време пасажерът би намалявал скоростта до нула...
Затова и нещата са компромис - хем да се деформира максимално, хем да се деформира на безопасни места.
Относно масата - ами 'учебник от начално училище' - има си проста задача каква ще е резултантната скорост ако две пластични тела се сблъскат :)
И ако тежкото возило например при удара е намалило скоростта си от 100 до 10км/ч, то все едно се е ударило в стена с 90км/ч. А лекото при същият инцидент би намалило скоростта си от 100км/ч до -10км/ч и все едно се е ударило в стена със 110км/ч... От там се смята, че тежкото возило е по-безопасно - отмества ти 'диапазона'....
Най-видимо е например при удар на камион с лек автомобил.... Въпреки, че камионът почти няма толкова деформируеми части, шофьорът обикновено му няма нищо, а в насрещна кола може да няма оцелял...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от Hursa » 07 Дек 2023 18:11

Трудно е да се направи достатъчно надеждна "клетка", както и деформируеми детайли поемащи силен удар от тънка ламарина и тънкостенни профили. Здравината си е свързана до голяма степен с по-масивни детайли, от там и по-голямата маса, която е смачкала "рохкото" яйце - то си пише за "дебелата и твърда китайска стомана".smile.gif Все пак са един клас, може би тойота прекаляват с олекотяването. (Както бе намекнато във вече другата тема.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 07 Дек 2023 18:40

Hursa написа: 07 Дек 2023 18:11 Трудно е да се направи достатъчно надеждна "клетка", както и деформируеми детайли поемащи силен удар от тънка ламарина и тънкостенни профили. Здравината си е свързана до голяма степен с по-масивни детайли, от там и по-голямата маса, която е смачкала "рохкото" яйце - то си пише за "дебелата и твърда китайска стомана".smile.gif Все пак са един клас, може би тойота прекаляват с олекотяването. (Както бе намекнато във вече другата тема.)
Имах същото предвид, но ти го каза по-научно, аз по-просташки.Запазвам си останалите коментари, че пак ше има 20 страници писане, приемаме, че това е добра реклама за Китаеца, антиреклама за Тойота.Дано могат да направят същото съревнование в еуроенкап или американска версия за пътна безопасност.
slowtraveler написа: 07 Дек 2023 17:25 Най-видимо е например при удар на камион с лек автомобил.... Въпреки, че камионът почти няма толкова деформируеми части, шофьорът обикновено му няма нищо, а в насрещна кола може да няма оцелял...
Прав си, но при удар на камион с автомобил този клип ми е за образец, само МОЛЯ обърни внимание, че на пича му няма нищо (или поне видимо) , а на всичко отгоре САМ си отвори вратата (която тежи колкото 4 Тойотовски - ама това си мое мнение, че тука пак ше подскочат, че не са 4 ами 3,2 врати) и си излезе - тоест има двигателна активност,реакции и т.н.

Очаквам коментари от типа:
1.Не е Тойота - премиум е
2. Бавно карат и двамата, максимум с по 40-50
3.Зоната на удара засяга съвсем леко мигача на камиона, демек не се е нацЕлИл качествено
4.Камиона не е бил натоварен, следователно не е тежък

В интерес на истината не съм търсил други клипове на крашове между автомобил и камион, за мен този клип е повече от реклама за Шведско/Китайската марка, за други може нищо да не значи.Та пак да кажа ЗА МЕН. Господ да ме пази от подобен удар с моята РАВЧИКА, или поне ДАНО съм сам вътре...........

gena_bs
Мнения: 863
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от gena_bs » 07 Дек 2023 19:37

1.Волво никога не е била премиум. Хеле пък това XC60 или 70 - не се вижда на клипа.
Възможно най-много защити към датата на проектиране - да.
2.Според регистратора на снимащия скоростта е около 62км/h. Тази на камиона не е известна.
3.Изпитанията на Euro NCAP са точно с до 30% припокриване, а не централен сблъсък. Това е още по-опасно за намиращите се в автомобила.
4.Как пък разбра, че камионът не е бил натоварен?

Това, че шофьорът е излязъл сам от автомобила, абсолютно нищо не значи!
Милен Цветков, лека му пръст, също напусна сам колата си, но почина.
При такива събития тялото произвежда повишено количество адреналин. Според нараняванията и физическото състояние на потърпевшите, той е в състояние да постигне превъзбуда дори за няколко минути.

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 07 Дек 2023 20:18

gena_bs написа: 07 Дек 2023 19:37 Волво никога не е била премиум.
Зачети се в няколко други теми и ще видиш, че според писаниците там е.
gena_bs написа: 07 Дек 2023 19:37 Възможно най-много защити към датата на проектиране - да.
Факт - не е умрял по време на удара, а пък към дата на проектиране, вероятно надхвърля не само средните марки по защита от удар (Опел,Пежо,Фопрд,Ситроен........да не изброявам други), а и премиумите.
gena_bs написа: 07 Дек 2023 19:37 3.Изпитанията на Euro NCAP са точно с до 30% припокриване, а не централен сблъсък. Това е още по-опасно за намиращите се в автомобила.
Да де, почти както в клипа.
gena_bs написа: 07 Дек 2023 19:37 4.Как пък разбра, че камионът не е бил натоварен?
Прочети внимателно каквои съм написал, ти как разбра, че е натоварен? Понятието сарказъм говори ли ти нещо?
gena_bs написа: 07 Дек 2023 19:37 Това, че шофьорът е излязъл сам от автомобила, абсолютно нищо не значи!
Естествено, от адреналина е..................да разбирам, че и този е починал?
Ето някакъв пич какво казва под клипа "Similar to the Euro NCAP frontal, partial overlap crash test. There's a vid comparing the P3 V70 with a BMW 5 series undergoing this crash test, which made me even happier to be a P3 V70 owner.", разбира се не трябва да се приема за чиста монета.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2023 20:29

nov написа: 07 Дек 2023 18:40 Прав си, но при удар на камион с автомобил този клип ми е за образец
Камиона подскочи малко и си продължи... Тежкото Волво се върна в обратна посока - т.е. шофьорът му е абсорбирал в пъти повече енергия от шофьорът на камиона... При камиона проблемът е нарушаването на управлението при такъв удар, а не самият удар.. :thumbsup:
Дали шофьорът на Волвото е излязъл сам и е отворил вратата - не видях...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от Hursa » 07 Дек 2023 20:47

Някой интересувал ли се е - какви са мерките, които вземат при тежкотоварните автомобили за да намалят щетите при сблъсък с лек автомобил. Дали се обръща толкова внимание при тях в това отношение - все пак са с рама обикновено и относително високи - могат да нанесат много повече щети. Вижте при леките автомобили, колко внимание се обръща да се намалят до колкото е възможно щетите при удар на пешеходец, велосипедист, мотор. И тези мерки, поне на мен така ми се струва, са в "ущърб" на автомобила (в смисъл - дори за сметка на безопасността на хората в автомобила) smile.gif
Последно промяна от Hursa на 07 Дек 2023 20:52, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2023 20:50

Ами една от мерките бе ниската задна 'шина', която абсорбира удар от автомобил по ремаркето, а не да 'влезе' директно под ремаркето... Ама за пешеходец - не знам - там проблемът не е толкова удара, а видимостта - въобще да не те види шофьора..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 07 Дек 2023 20:52

slowtraveler написа: 07 Дек 2023 20:29 . шофьорът му е абсорбирал в пъти повече енергия от шофьорът на камиона
Да, и въпреки това е оцелял ( е не е сигурно, че може адреналина да го е държал няколко минути и да е починал, но за съжаление този факт не го знам)
slowtraveler написа: 07 Дек 2023 20:29 Дали шофьорът на Волвото е излязъл сам и е отворил вратата - не видях...
Загледай се в последните секунди на клипа в който изхвърля някаква пластмаса отвътре, точно след този момент - за съжаление има друг клип, който е с 3-4 секунди по-дълъг , но не намирам, който показва как шофьора отваря вратата на Волвото(по-скоро се вижда как е открехва).Обърни внимание на ъглите на вратата и има ли деформация на тавана към челното стъкло, според мен тази врата е, като нов аи няма прична да не се отвори.Търсих по-дългия клип, но не го намирам, а съм го гледал поне 20 пъти.

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от Hursa » 07 Дек 2023 20:57

Не за пешеходците, а за удар с лек автомобил. Тази "шина" не изглежда много ефективна. Миналата година, в село наблизо (на пътя минаващ през селото) - при подобен удар загинаха майка и баща (поне детето в колата оцеля).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от mapamop » 07 Дек 2023 21:05

slowtraveler написа: 07 Дек 2023 20:50 Ами една от мерките бе ниската задна 'шина', която абсорбира удар от автомобил по ремаркето, а не да 'влезе' директно под ремаркето
Има и майстори които преодоляват тая пречка с около 140км/ч:


nov, тия и по-дебелата ламарина не ги е спасила в "премиума".
Много зависи как са направени ребрата на купето, макар че над разумната скорост вече всичко е срещу доброто развитие на събитията.

Имам един спомен, който може и да не е верен:
Май имаше някаква директива поне в ЕС че "големите" автомобили (не камиони) трябва да са меки, а "малките" да са с твърди купета. Със идеята при катастрофа, по-голямото купе да поеме повече от енергията на удара, защото има повече пространство в него за оцеляването на пътниците, а "малките" да са твърди за да предпазят пътниците, въпреки че нямат толкова място за обезопасяване.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nov
Мнения: 832
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Сигурност при Тойота

Мнение от nov » 07 Дек 2023 21:21

mapamop написа: 07 Дек 2023 21:05 Май имаше някаква директива поне в ЕС че "големите" автомобили (не камиони) трябва да са меки, а "малките" да са с твърди купета. Със идеята при катастрофа, по-голямото купе да поеме повече от енергията на удара, защото има повече пространство в него за оцеляването на пътниците, а "малките" да са твърди за да предпазят пътниците, въпреки че нямат толкова място за обезопасяване.
Да, тръгна от краш тест между ес клас W140 И Корса Б - по спомен
mapamop написа: 07 Дек 2023 21:05 nov, тия и по-дебелата ламарина не ги е спасила в "премиума".
Много зависи как са направени ребрата на купето, макар че над разумната скорост вече всичко е срещу доброто развитие на събитията.
Никъде не съм казвал, че премиумите имат дебела тенекия след 2000-та (май-именно поради горната директива), защитата в автомобила е съвкупност от пасивни (тенекия, конструкция на купето, нямам идея за какви ребра говориш, но предполагам , че при удар се деформират в посока на удара да "оберат" енергията) и активни мерки (еърбеци,завеси,ситисейфти - при Волво,pre-collision - както го въведоха в W220) - разбира се дори и Волво да е (ЗА МЕН НАЙ-СИГУРНИЯ АВТОМОБИЛ) законите на физиката няма как да бъдат пренебрегнати.Тези с БМВ-то БОГ да ги прости, но за да стане на хармоника това комби с каква скорост трябва да са се забили?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gogo59bg, Google [Bot] и 52 госта