Страница 3 от 6

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 21:27
от Hursa
За "шината" при товарните - изглежда не ефективна дори при значително по лек удар (надявам се да греша, че често се завирам близко до тия "шини" smile.gif) А за челен сблъсък с товарен автомобил - какви евентуално са мерките?

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 21:34
от south
Ами малко нечестно сравнение, все едно метално с пластелинено топче :) А разхода на гориво, а рудата за ламарина, или да почнем 5 тонни да караме, че поне от такива "тестове" да сме спокойни.
И май трябва още регулации, примерно всички мпс леки с 20% разлика в теглото, иначе малолитражките ще продължат да нямат шанс... при близка среща с 3-тонния вид :)

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 21:39
от mapamop
nov написа: 07 Дек 2023 21:21 това комби с каква скорост трябва да са се забили?
Автоекспертизата "ги оцени на поне 140км/ч, при ограничение 60 или 80. На отсечката преди моста беше 80, на самия мост мисля да беше 60. Сега е 60 пътен възел "Волов" до след "Метро" заради тая случка. Което не пречи турските тирове и автобуси да ме "отнасят също че съм спрял", като се движа със около 70 по километраж и им е забранена лявата лента.
А зимата тоя мост е в едно дере и си се заледява редовно.
Имам роднина полицай, който беше на оглед там и каза че са били отсечени през гърдите труповете. То и си се вижда че са останали само най-задните колонки - близко е до ума.
nov написа: 07 Дек 2023 21:21 нямам идея за какви ребра говориш, но предполагам
Надлъжните по корема на купето са направени със разни "хармоники" вътре, допълнително вътрешно оребряване вътре в самите греди така че при удар да не се съберат веднага багажника и мотора, а да се "разкрачат" настрани. Има и напречни греди за които са хванати седалките, но и те са с вътрешни профили за подсилване, и оформяне на удара. Смених 4 врати защото и на четирите бяха компрометирани заварките на едни хоризонтални тръби в тях - имат ролята да подхванат челния удар и да го отведат към багажника, и отделно имат и роля за подсигуряване при страничен удар във вратите. Средните колонки и те са много интересно напълнени със "хармоники" и "тумбачета". Отделно и тия детайли са зверски стоманизирани - никак не е лесно да се нарежат с ъглошлайф или саблен трион.
Затова ти писах по-горе, че относително смешно изглеждащото купе на РАВ-ката ти, при разумни скорости ще позволи да се отворят вратите. Ясно е че всичко извън танк или валяк ще стане на топка при много неразумна скорост... там 2 мнения няма.
Между другото Ауриса на моя в моргата изглежда ударен като това Волво от клипа, и му се отваряха всички врати, вкл. предна дясна която беше в зоната на удара. Предвид че не беше отворен еърбега отдясно, вероятно или е била изгасена, или колана не е бил закопчан (за автомобила не е имало пасажер).

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 21:46
от Hursa
south написа: 07 Дек 2023 21:34 Ами малко нечестно сравнение, все едно метално с пластелинено топче
Ако е за сравнението на тойота вана с якия китаец - все пак са два вана и еднакъв клас. Някак не е добре, ако това по-малко тегло е за сметка на сигурността. Възниква въпрос - дали не е и за сметка на експлотационния и живот, както и за експлотационната и надеждност. Олекотяване - но на каква цена.

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 21:46
от mapamop
Hursa написа: 07 Дек 2023 21:27 За "шината" при товарните - изглежда не ефективна дори при значително по лек удар
Ефективна е - даже и тия не са излезли отпред пред ТИР-а, въпреки добрия опит да го направят. Ако я нямаше шината, щяха да са отдолу под влекача. За отпред имат подобни греди, защото принципно мотора е доста по-високо, но резервоарите са ниско. И ако тая греда под бронята им не спре влитащият автомобил, ще има среща със резервоари, диференциал, кардан отзад и какви ли не още масивни железа.
south написа: 07 Дек 2023 21:34 И май трябва още регулации, примерно всички мпс леки с 20% разлика в теглото, иначе малолитражките ще продължат да нямат шанс... при близка среща с 3-тонния вид
Не се сещам откъде да я намеря тая регулация, но там ясно беше разписано кои да са "меки" и кои да са "твърди". И мисля да не беша на маса, а на някакъв клас автомобили, или по размери на междуосието.

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 21:50
от Hursa
Не знам - все пак шината обикновено е пред ръба на товарния "отсек". Ако се намаам в нея - моята предница ще се намачка, евентуално и шината ще поддаде - и ръба може да ми резне главата smile.gif Отпред - дали е "греда", дали не трябва да е нещо поддаващо, абсорбиращо удара.

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 21:52
от nov
mapamop написа: 07 Дек 2023 21:39 Автоекспертизата "ги оцени на поне 140км/ч, при ограничение 60 или 80
Тук и с Волво да си - спасение няма за човешката глупост.
mapamop написа: 07 Дек 2023 21:39 никак не е лесно да се нарежат с ъглошлайф или саблен трион
Щом това е мерилото - спор няма :)
mapamop написа: 07 Дек 2023 21:39 че относително смешно изглеждащото купе на РАВ-ката ти
Човек, прилошава ми, само, като го доближа.Толкова паянтово ми се струва изработено, все едно на картоф си забил 4 клечки за зъби - МОЕ МНЕНИЕ, така го възприемам
mapamop написа: 07 Дек 2023 21:39 при разумни скорости ще позволи да се отворят вратите.
не искам и да си помислям дори, че ме полазват мравки...................... worthy.gif Тия анимационни вратички, като на комар крилцата...........пази Боже.
Извода е ПАЗИ БОЖЕ, и разумно да караш и в най-сигурната кола да си пак риска съществува, защото незнаеш кой е срещу теб.
Чат пат се налага да карам по пътя Плевен - Русе, Карлово - Пловдив, чудесия са тези пътни отсечки, но има една разлика, може би си внушавам, но с Волвото, като бях не се и замислях, карам си спокойно, с тая чебурашка (оставям настрана, че няма хал да стъпи и да изпревари, както трябва, защото това е по дифолт), но гледайки камиона насреща тръпки ме побиват, все едно съм на лагерница БЕЗ каска - вярно субективно е , но такова чувство оставя в мен тази кола, затова и след няколко дни я оставям да си почива заслужено.
p.S.Слоу-сори за лиричното отклонение, но поне при мен е свързано с усещането за сигурност

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 21:57
от south
Със сигурност ще го доразвият като регулации. Хората вече са много, ресурсите ограничени, я маса, я скорост, и накрая И. И. управлява, а лизингополучателя чете вестник :)

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 22:10
от mapamop
nov написа: 07 Дек 2023 21:52 все едно съм на лагерница БЕЗ каска - вярно субективно е , но такова чувство оставя в мен тази кола
Субективно е. Тънкият вибриращ станиол по панелите и смехотворната шумоизолация те карат да се чувстваш така. Дори и да е направена по същия начин като Волвото ти, шумоизолацията ти създава чувство за спокойствие. Същото е и ако на Волвото му махнеш картоните, ватата, дунапрените и асфалтовите плочи от купето. Може и още по-несериозно да ти заприлича, дори и Волвото ако му смениш амортисьорите и пружините с по-меки, за да се люшка по завоите като пиян циганин по нова година. Докато с по-стегнато окачване ще те кара да я чувстваш стабилна и сгурна, дори и да е със ултра посредствено купе, откъм механична якост.
nov написа: 07 Дек 2023 21:52 Щом това е мерилото - спор няма
На другите марки купетата се режат за значително по-малко време, триона не му свети върха на ножа, и от диска на ъглошлайва не пуши и мирише на изгорял асфалт толкова много. Тия са се сцепили да мислят как да спестят всеки грам метал, на цената на бясно проектиране и симулации в CAD-a им. Всъщност щом винтовете им извън купето не са черни, оксидирани а са евентуално поцинковани, дребни негрундирани части из купето, може да си направиш сметката какви циции са по отношение на материалите. Поне не изглежда да спестили от развойна дейност (много).

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 22:16
от slowtraveler
Относно тегло/здравина - преди време като вземах Маздата официално бяха обявили олекотяване с около 150кг в сравнение с предходния модел, въпреки, че новият бе малко по-голям. И увеличена якост на усукване и като цяло на 'клетката'. Обясняваха го (пак официално') че са го постигнали с използването на по-тънка, но 'по-яка' стомана...

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 07 Дек 2023 22:23
от nov
mapamop написа: 07 Дек 2023 22:10 може да си направиш сметката какви циции са по отношение на материалите.
Така са решили, свалят цената на автомобила, а той самия в белите държави си изкарва гаранцията безпроблемно след което се кара още 3-4-5 години след гаранцията и момента в който нещо измяука, колата е на табели и после идва тук.Елементарно е.
mapamop написа: 07 Дек 2023 22:10 Тънкият вибриращ станиол по панелите и смехотворната шумоизолация те карат да се чувстваш така.
Не само, пластмаси, олекотените елементи отвсякъде и т.н., но да не измествам темата, просто споделям личното си впечатление (къде блях при покупката незнам), че колата е надеждна, но всичко друго е отблъскващо за мен и поради тая причина, ще бъде оставена в дългосрочна почивка, може и аз да съм каприз, знам ли?
slowtraveler написа: 07 Дек 2023 22:16 И увеличена якост на усукване и като цяло на 'клетката'. Обясняваха го (пак официално') че са го постигнали с използването на по-тънка, но 'по-яка' стомана..
Ако е вярно е супер, дано не е маркетингов трик само и да са икономисали, както посестримата им Тойота.

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 08 Дек 2023 07:42
от r34c7
slowtraveler написа: 07 Дек 2023 22:16 Обясняваха го (пак официално') че са го постигнали с използването на по-тънка, но 'по-яка' стомана...
И не са излъгали, не случайно всички производители го използват като довод.

Таратор спомена пълнежа с хармониките, което е едно от най-хитрите решения, които структурно заздравяват автомобила, осигуряват поемане на удара и повишават безопасността.

Един линк за хората, на които им е интересно да прочетат повече относно кой материал за какво се използва и къде в автомобила се прилага. Advanced High-Strength Steel—Basics and Applications in the Automotive Industry
1.JPG
1.JPG (32.82 KiB) Преглеждано 1893 пъти

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 08 Дек 2023 09:32
от WoLF
Хубаво е да се прочете, да. Гледам как Мъск се хвали, че му е твърд новия електромобил, а по-скоро има предвид здрав. Различни неща и първото е много лошо за пасажера. От горната илюстрация ясно се вижда как се използва по-здрав материал, където трябва да има по-малко поддаване на материала. Баланс между тегло и безопасност... Спортните коли са яко чупливи да поемат удара, докато не се стигне до кокпита, където трябва да няма никакво поддаване. По тази логика са правени и Смарт-четата с титаниеви коруби. Тях трудно ги отварят пожарникарите, но пък при страшни удари жизненото пространство почти не си променя размера :thumbsup:

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 08 Дек 2023 09:43
от Hursa
Мазда вероятно са се справили. Китайците - както се вижда - също. Но в случая ни интересува друга марка smile.gif И тя може би е прекалила с олекотяването.

Сигурност при Тойота

Публикувано на: 08 Дек 2023 09:45
от r34c7
WoLF написа: 08 Дек 2023 09:32 Гледам как Мъск се хвали, че му е твърд новия електромобил, а по-скоро има предвид здрав.
Остави го Мъск какво разправя за да впечатлява инвеститори, Cybertruck не случайно няма да се продава в Европа. Едната причина е, че убиваш пешеходеца много лесно, втората е, че в Европа имаш право да го управляваш само с категория С заради теглото. С малката батерия е нещо от сорта на 2950кг + 1100 предвидени за полезен товар. С голямата батерия и трите мотора гони нещо от сорта на 3300кг.

Теслите в никакъв случай не може да ги гледаме за пример по отношение конструкция и изработка. Смятай щом на Model S и Х им се пукат челните стъкла при нормална, ежедневна употреба...може би е оправено в по-новите партиди.