Страница 1 от 8

Скоростен индекс на гуми

Публикувано на: 05 Яну 2024 09:39
от ufer
dracunculus написа: 04 Яну 2024 22:34 Бихте ли взели зимни гуми със скоростен индекс Н (до 210) или е добре да има запас отгоре (да взема например V-240)?
Разбира се, дори бих казал задължително. Това се прилага, когато макс. скорост на колата е гранична. Допълнителен плюс е, че като поостареят малко, ниският индекс може да се окаже критичен, а високият дава допълнителен резерв на здравина и устойчивост. При по-високият индекс качествените марки влагат и повече проценти естествен каучук... :thumbsup:

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Яну 2024 14:29
от slowtraveler
Чак пък задължително - зависи от много фактори... На Джипа карах една зима с гуми, чиито скоростен индекс бе доста под максималната скорост на автомобила...
Просто се съобразяваш с факта и толкова...
Никой не те кара да караш с максималната за автомобила скорост (да не говорим, че в България това официално е забранено освен на писта :) )..
А и зимата рядко се кара с такива скорости поради метеорологичните условия :thumbsup:

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Яну 2024 15:31
от dracunculus
Е, зима- зима. Сега е меко даже в Алпите, ма все пак. Преди месец (беше вече зима и бях със зимните гуми) се прибирах от NRW. Карах със скорост приблизително 10-15кмч по-ниска от макс. допустимата за гумите. През голяма част от времето. Беше сухо навсякъде , вечер и празно. Явно следващите ми ще са с индекс V.

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Яну 2024 15:44
от ufer
slowtraveler написа: 05 Яну 2024 14:29 Чак пък задължително - зависи от много фактори.
Това го казах малко алегорично... :) Но когато се слагат гуми с по-нисък индекс от предписаните (напр. зимни Q или T), немците в сервизите слагат едни етикетчета (160 или 190 км/ч), за да напомнят на шофьора, че не трябва да превишава тази скорост. Преди 20 години беше така, сега не знам, може би още ги слагат... :thumbsup:

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Яну 2024 18:25
от Hursa
ufer написа: 05 Яну 2024 15:44 (напр. зимни Q или T)
Винаги съм се чудил до колко се различават - дали има някой предимства да се ползват такива (освен по-ниската цена smile.gif) - за сметката на по-ниската допустима скорост и евентуално по рисковото ползване. На хибрида така или иначе максималната му скорост е 180. Например - по-леки ли са, с по податлив протектор.

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Яну 2024 19:04
от dracunculus
Ами точно това е и моя страх. Да не би да са с по-слаб борд или протектор например. И така, карайки ги в граничния диапазон на скоростта (а при мен си се случва не чак толкова рядко), да рискувам в по-голяма степен. Разбира се всяка гума може да гръмне при по-висока скорост, даже и такава с индекс W или Y.

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Яну 2024 20:13
от Hursa
Но може би имат (някой) предимства. Най-вече ми е любопитно за зимните - когато карам доста по-бавно (и доста по-малко smile.gif). Дали не биха дали предимства - може би, като по-мек протектор и поради това по-добро сцепление на утъпкан сняг, почти заледено. По-тихи евентуално. Дали някой не е намирал подобни сравнителни тестове.

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 05 Яну 2024 21:29
от slowtraveler
Вероятно по-високият скоростен индекс са по-твърди...

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 07 Яну 2024 13:17
от ufer
Nichts ist unmoeglich, Toyota... Е, в случая Lexus! Разликата между отделните скоростни индекси се дължи на слоевете вътрешна оплетка - 2, 4, 6 слоя... Оттам нагоре гумите стават много твърди. Тогава се включват други фактори, като материалът на оплетката - стоманена тел или текстил. Текстилът се използва рядко, напр. принципно при Дънлоп, но може би и там има изключения. После идва и качеството на смесите, като от това зависи и профила, и страничния протектор за джантите, ако гумата има такъв. А при макс. скорост 180, аз бих сложил Т-гума (190 км/ч). А в зависимост от инфраструктурата и наличието на сняг бих препоръчал винаги с една идея по-тесни гуми, защото се забиват като клин в снега и дори леда със стотиците ламели, като тогава колата е по-стабилна, отколкото с широки гуми. На гладък сух асфалт предимството за стабилност е за широките гуми... :thumbsup:

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 07 Яну 2024 16:04
от Hursa
ufer написа: 07 Яну 2024 13:17 Разликата между отделните скоростни индекси се дължи на слоевете вътрешна оплетка - 2, 4, 6 слоя... Оттам нагоре гумите стават много твърди.
По броя на слоевете ли се индексира? Не ми се вярва. Ако 3 или 4 индекса - може. Но те са 30. Вероятно не само броя им има значение. И дали има отношение - индексирането и към протектора.

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 07 Яну 2024 16:43
от ufer
Не, Хурса, това, което дадох за пример е друга индексация, не е скоростна. 2, 4, 6... е броят на вътрешните пластове. Мисля, че на английски е plies или нещо подобно - 2 PL, 4 PL, 6 PL... Тези слоеве характеризират предимно товароносимостта на гумата и по-голямата стойност показва и по-голяма товароносимост и здравина. Отделно се дават цифрови данни за килограмите. За леки коли се почва от 2, 4, 6..., лекотоварните - 6, 8..., камионите стигат 12, 14 PL..., може и повече, вече съм забравил, а не ми се рови, че празнувам... drunk.gif

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 07 Яну 2024 18:33
от Hursa
Мен ме интересуваше скоростния индекс. Но пък товарните са 86. Явно не зависят само от пластовете. Особено при малки разлики в индекса. Но при товарния индекс поне е по-ясен избора и може да се реши, колко евентуално да се презапасим, ако желаем.

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 07 Яну 2024 19:05
от ufer
Тези малки цифри не са нито скоростен, нито товарен индекс. Те дават информация за вътрешната структура по отношение на здравина и са правопропорционални на горепосочените два индекса... Те винаги са означени поне на един от бордовете на гумите... :thumbsup:

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 08 Яну 2024 09:40
от mimojef
Добре де. При положение, че макс. скорост на автомобила е 210, какъв е проблема да си сложиш гуми с индекс 210? Никакъв.
Това не е критична стойност. Имат поне 30% подсигуряване.
Като при асансьорите. Като пише макс 320кг. Не значи, че ако му сложиш 50кг отгоре ще се скъсат въжетата.
Ако толкова се притесняваш си слагай с по висок индекс.
Душерния мир не струва 80 евро.

[Зимни Гуми] 2015 - 2023 - обсъждане,мнения,препоръки и цени.

Публикувано на: 08 Яну 2024 10:08
от WoLF
Тук играе роля и скоростта за аквапланинг, като понякога гумите с по-висок индекс имат и малко по-различен грайфер за по-бързо отвеждане на водата. В повечето случаи става въпрос за избягване на деформацията на гумата от силите при бързо въртене, чрез по-различна смес.