Страница 1 от 1

Евентуален проблем с обороти

Публикувано на: 10 Яну 2024 15:45
от MartinKotsev
Добър ден,колеги.За много години.
Колата е Авенсис 1.8 бензин, 2017г.
Оборотите на място започнаха да подскачат.Паднат до около 550,колата притриса и после рязко скачат до 1000. Интересното е,че не го прави постоянно.
Кое регулира празният ход при Авенсис?Доросел или има машинка за празен ход.При почистване на дросел,адаптацията само през оригинална диагностика ли се прави?

Евентуален проблем с обороти

Публикувано на: 10 Яну 2024 17:30
от mapamop
Изчисти си дросела и дебитомера. Обучението-адаптацията става като я заппалиш първия път без никакви електрически консуматори, без да пипаш педала на газта, докато двигателя стигне нормална работна температура. Огледай за напукани маркучи, да не смуче въздух от някъде.

Евентуален проблем с обороти

Публикувано на: 10 Яну 2024 18:33
от max-2
На 6 години тойота ако има напукан маркуч се отказвам от тази марка :cheers:

Евентуален проблем с обороти

Публикувано на: 11 Яну 2024 09:24
от ivo_67
Карам 3 служебни Авенсиса с този двигател, един от 2011 г. и два фейслифтови от 2015 г., купени на лизинг чисто нови. На два от тях смениха валвматика по гаранция, на около 100000 км. пробег. Единият фейслифтов имаше същите проблеми с оборотите от нов! А оборотите се стабилизираха само при включен климатик независимо от сезона. Другият фейслифтов поддържаше от време на време вариращи обороти на празен ход, но значително с по- малко вариации и почти не се усещаше. Третият от 2011 г. и до сега над 250000 км. пробег поддържа точните обороти на празен ход без никакви вариации. Интересното е че след смяна на валвматика този с играещите обороти се оправи за известно време, не помня колко, защото ги караме 5-6 човека. В момента е като преди, оборотите така играят в интервала 550- 900, че всяко потегляне трябва да е с много подаване на газ, иначе гасне. Само включения климатик донякъде оправя нещата.
Тези двигатели нямат моторче за празен ход, дросела (ако изобщо има такъв) не оказва влияние на празния ход. Управлението се осъществява от валвматика посредством променливия ход на клапаните.

Евентуален проблем с обороти

Публикувано на: 11 Яну 2024 14:14
от Оги
Диша между въздушния филтър и всмукателния колектор. Ако има газова - няма да казвам кой е пипал и какво правил там. За неуплътнение говорим, влиза въздух отвън след филтъра. Колегата Таратор каза нещо такова, що не вярвате. Прави го когато сместа трябва да е богата а пък не е.