По мое мнение диагностиката ти не е особено коректна. Изглежда ми като да ти е крива методиката.
Защо мисля така:
- дизеловото гориво при промяна на температурата си променя вискозитета. И то сериозно. От там поохлабени дюзи може и да се справят със по-гъстото гориво, но като се стопли и втечни (игнорираме околната температура, за по-лесно, но не бива) да "пикаят" вече.
- При ниски налягания на горивото (разбирай обороти за простота) изморените пружини може и да успеят да затворят/отворят клапана, но при покачване на налягането да "клякат". Респективно или дюзата го играе "запушена" (не отваря навреме), или го играе "пикаеща" (недозатворена от износване на работните отвори и повърхности, или изморената пружина за по-просто). За капак на това си помисли и за температурното разширяване на материалите на самата дюза, която е тикната баш в големия огън да се пече, дали и та малко не се прменя като размер с покачването на температурата на мотора. Не говорим да е набита със сажди, маслен клей, метални окиси и т.н. Само бабешки простичките факти.
-- горе долу същото важи и за SCV клапана който ти контролира налягането към рейла.
-- после имаш изравнителен/ратоварващ налягането клапан на самия рейл, който е и за излишната обратната нафта. И той е в зоната на жегата от горенето. Не много ама е в коша на мотора.
Тия двата по-горе ако ти сговнят налягането, дюзата няма много полезни ходове, да коригира ситуацията. За капак и те няма да подават стабилно еднакво налягане в цялото време. Т.е. ще грешат всеки път различно.
--- Имаш горивен филтър, цедка в резервоара и разни клапани за вентилацията на резервоара, да пречан резервоара да се вакуумира (което пак ще ти сговни налягането изначало преди дюзите). Да кажем че тия тези са отхвърлени, че не работят.
! За да я запалиш тая нафта ти трябва въздух и налягане - там си знаеш вероятно какво е набъркано по-добре от мен - дросел, турбо, компресия на цилиндрите.
! И накрая да замесим едни датчици за температурата - на въздуха, тоя боднат на ГНП за температурата на нафтата. И малко други датчици които мерят налягането на горивото в рейла, MAP, MAF, EGR сензорите. Имат директно отражение върху решението на ECU-то "колко нафта да налее в цилиндрите този такт".
И тия по-горе като остареят се влияят от температурата (примерно)....
Диагностиката ти за да е пълна трябва да се направи:
на студен двигател на празен ход (ниско налягане, стабилно, нафтата е гъста)
на студен двигател в натоварен режим - примерно 2500 оборота да е и разтворено турбото.
на напълно стоплен мотор (ниско налягане, стабилно, по-течна нафта)
на напълно стоплен мотор на 2500 оборота примерно.
Като си дръпнеш 4 таблички от Техстрийма (примерно) вече си ги сверяваш със референтните стойности описани в сервизното. Примерно тези:
http://zatonevkredit.ru/repair_manuals/ ... ZszzJrLezF
Намери си за твоя модел Trabant (от профила ти) сервизното със съответните стойности за твоя двигател и си сравни стойностите от четирите таблици. И ще ти е ясно кое не е в норма, и кое е близо/извън толерансните стойности.
Просто табличка, със скорошно гърчена кола, не ти е цялата картинка със състоянието на мотора ти. Той работи и студен, и със топла нафта, и на студ и на жега. За цялата картинка ти трябват данни от всички възможни ситуации, които му се случват на тоя мотор.