Страница 1 от 2

Код B22A1

Публикувано на: 06 Фев 2024 20:08
от pminev
Отново имам казус с Лексус-а.
VIN: JTHBL46F605031077
Накратко:
Преди 4 дни ходихме до Сливен. Караше дъщеря ми. Бяхме вече в Сливен, движехме се с в ограничението - 50 км и се случи следното:
Дисплеят на навигацията премигна и се рестартира - появи се началният екран.
На връщане карах аз. Получи се същото нещо, но забелязах и червената лампа за повреда в сервото да светне. Тя светеше във времето, в което дисплеят на навигацията беше тъмен - т.е. около секунда. Закачих я и видях следното:
20240204_092650.jpg
20240204_092650.jpg (302.63 KiB) Преглеждано 2788 пъти



Вчера жена ми кара колата и каза, че на два пъти се е получило това, но не е забелязала други лампи да светват.
Днес я закачих отново и ето:



20240206_171856.jpg
20240206_171856.jpg (328.1 KiB) Преглеждано 2786 пъти
20240206_172006.jpg
20240206_172006.jpg (507.19 KiB) Преглеждано 2786 пъти

Код B22A1

Публикувано на: 06 Фев 2024 20:14
от pminev
Какъв е този елемент?

Код B22A1

Публикувано на: 06 Фев 2024 20:33
от mfandakov
На минусовата клема това ...https://www.ebay.com/itm/272970660620

Почисти стегни ,и чакай дали пак ще дойде тази грешка

Код B22A1

Публикувано на: 06 Фев 2024 21:24
от mapamop
pminev написа: 06 Фев 2024 20:14 Какъв е този елемент?
28850-38010 SENSOR ASSY, BATTERY CURRENT
https://japancars.ru/index.php?route=ca ... lk_id=8401

Код B22A1

Публикувано на: 06 Фев 2024 22:41
от pminev
Благодаря.
Каква е функцията му?

Код B22A1

Публикувано на: 06 Фев 2024 22:49
от WoLF
Следи състоянието на акумулатора за целите на зареждането му. Напрежение, ток, температура...
В случая едва ли е дефектен, по-скоро лоша връзка, както се каза по-горе ermm.gif

Код B22A1

Публикувано на: 07 Фев 2024 06:09
от pminev
След доста ровене, намерих малко информация за този елемент.
Той следи заряда и съответно разряда на батерията. При неизправност се появяват аномалии в заряда с всички произтичащи последствия. Може да е недозареждане, а може да е и презареждане и повреда на електроника.
Най - интересното беше, че се появяват и такива аномалии - светване на различни лампи по таблото. Тук може и да не съм разбрал точно.
Снощи цъках на телефона след като си легнах и сега не мога да ги намеря на лаптопа, за да дам препратки.
Ще почистя контактите и ще наблюдавам.

Код B22A1

Публикувано на: 08 Фев 2024 09:05
от pminev
Гледам и се опитвам да анализирам информацията от FREEZE FRAME DATA.
Тези два параметъра ми се струват ненормални.
Заряден ток 0.48 А и сигнал за прекъсване на захранването (POWER CUT SIGNAL - ON).
Предстои ми по-дълго пътуване и ме притеснява.
20240206_172006.jpg
20240206_172006.jpg (507.46 KiB) Преглеждано 2607 пъти

Код B22A1

Публикувано на: 08 Фев 2024 09:08
от mfandakov
Пълна е батерията затова.

Код B22A1

Публикувано на: 08 Фев 2024 09:09
от WoLF
Не е задължително да показва проблем с акумулатора или генератора, т.к. при достигане на капацитета на акумулатора зарядния ток спада. След като провериш връзките пак кажи как се държи колата.

Код B22A1

Публикувано на: 08 Фев 2024 09:21
от pminev
Благодаря. Отивам да проверя връзките.

Код B22A1

Публикувано на: 08 Фев 2024 10:00
от Akima
Какво е съпротивлението, измерено на пин 1 и пин 4 на сензора?

Код B22A1

Публикувано на: 08 Фев 2024 10:28
от pminev
Не съм мерил. А вече събрах всичко.
Свалих сензора, контактите в клемата бяха чисти и без окиси, но напръсках със спрей за ел. контакти.
Имаше малко ръжда на болта, който държи сензора за купето. Почистих и там, сложих нов болт и събрах всичко.
Разбирам, че така е стрелба в тъмното, но ако ще разглобявам пак, тогава ще меря.
20240208_092912.jpg
20240208_092912.jpg (586.41 KiB) Преглеждано 2581 пъти
20240208_093435.jpg
20240208_093435.jpg (342.58 KiB) Преглеждано 2581 пъти
20240208_093450.jpg
20240208_093450.jpg (554.27 KiB) Преглеждано 2581 пъти

Код B22A1

Публикувано на: 08 Фев 2024 10:48
от WoLF
С купето трябва да има идеална връзка :thumbsup: Има много следи от вода там, премахни причината...

Код B22A1

Публикувано на: 08 Фев 2024 12:29
от pminev
Благодаря. Това е добра посока за работа.
Когато се появи за пръв път примигването на дисплея валеше. На другия ден се е появило още два пъти при жена ми и после не.
Сега се прибирам. Карах около 20 км и гледах живи данни. Всичко изглежда нормално.
Озадачен съм от това решение - този голям ток - от порядъка на 300 А при стартиране ( по показанието на диагностиката ) тече само през този 6 мм болт.
Японските инженери са много по - умни от мен. Но явно наистина всичко трябва да е идеално - без влага и ръжда.