Страница 1 от 2

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 19 Фев 2024 17:16
от batececo
Аурис Е15, 1.4 бензин, 97 конски сили, вече на 15 години, на 126 хиляди км, каран предимно Софийско градско.

Тръгва без проблем, при желание може и с въртене на гуми (не се кара така, но за пробата...).

Съединителят като цяло винаги отделя доста високо, почти към края (към последните 80% от отпускането на педала).

Тестът с висока предавка и бордюр е успешен - двигателят изгасва.

Проблемът (не става винаги):
Само на по-висока предавка (3+), най-често при току що сменена, току що отпуснат педал на съединителя, но не се натиска вече педала, когато си над 2-3 хиляди об/мин, при рязко подаване на газ, вдига оборотите с още 1000-2000 рязко, все едно е 500 коня, само че без да ускорява :) и след 1-2 секунди си връща оборотите и започва стандартното бааавно (като за 97 к.с.) ускорение.

Последните 10+ години никога не е обезвъздушаван съединителя, чудя се дали ако прекарам и там 200-300 мл спирачна течност нещо няма да се промени. Едва ли, но не пречи да опитам, или няма никакъв смисъл?

Не го прави всеки път, но преди не съм срещал подобно поведение.

Случва се еднократно. След като върне оборотите, колкото и да се ускорява/намалява, се държи нормално и не се забелязва повече превъртането.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 19 Фев 2024 17:33
от mapamop
Горе-долу подобни симптоми имаше познат със несменяна с години спирачна течност, събрала доволно влага. Когато си реши каруцата при рязко натискане на спирачките особено с висока скорост и не спира. Може и по 2-3 опита да минат докато спре.
По спомен на тия коли май казанчето за спирачките и течността му бяха споделени между съединител и спирачки. Ако не е сменяна скоро течността започни от там - не струва милиони, и няма да стане по-зле след смяната. Ако я източиш нацяло, имам бегъл спомен че ABS помпата трябва да се вкара с Techstream в сервизен режим (Air Bleeding), за да се обезвъздуши лесно и изцяло. Ма'сторите редовно го игнорират този нюанс на ABS+VSC системата, и псуват цял ден докато я обезвъздушат.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 19 Фев 2024 17:45
от batececo
mapamop написа: 19 Фев 2024 17:33 По спомен на тия коли май казанчето за спирачките и течността му бяха споделени между съединител и спирачки
Точно така е.

Иначе на спирачките е сменяна редовно.
Ще пробвам и от щуцера на съединителя да прекарам малко.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 20 Фев 2024 02:20
от vfr800
Ако имаш проблем с въздух в системата нямаше да може да отделя добре съединителя и щеше да имаш трудно превключване. Аз не бих се занимавал, то ще се задълбочи и ще си каже :)

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 20 Фев 2024 08:26
от max-2
Проверете вилката на съединителя. Някой да натисне и пусне съединителя. Другия гледа движението на вилката да е със скоростта на натискането и пускането и да спира веднага. След спиране да може да се бутне поне 2 мм с пръст навътре. Ако маншона е събран при пуснат педал на съединителя, феродовия диск е свършил, т е на края на живота си.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 20 Фев 2024 10:34
от tora
Това се предава по мрежата от производителя за да къртят кинти от собствениците :) ... Имам същото явление от преди двадесетина дни, на няколко пъти, после не съм усещал. Но аз съм на двойно повече км. и съединител не е сменян(1.33-101к.с). Огледах след случката нивото на спиирачната течност, беше на минимума, което отдавам на износени накладки, че са на над 80000км. на всички колела и се чува хардуерната сигнализация . Долях тогава, днес гледах, не е мръднала. Карал съм с износен съединител други коли и няма нужда да я натискам в бордюри. На висока предавка 4-5, при ниска скорост и рязко подаване на газ, почва да приплъзва.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 20 Фев 2024 11:01
от mapamop
При мен първите симптоми с наследения съединител бяха че че качваше назад много тегаво по бордюрите, на задна скорост. Скоро след това взе и да понамирисва на запалено феродо при тия упражнения.
Резултата беше нов комплект съединител за 400 лева, и смяна на посинелия и напукан маховик за почти 600 със околната карантия....
При движение напред, освен че отделяше след 3/4 от ходна на педала съединителя, нямам спомен да е имало други симптоми.
Като цяло експлоатацията на силно износен съединител си е скъпо удоволствие.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 20 Фев 2024 11:36
от max-2
Не знам какво се предава по мрежата. Това, което съм описал е от личен опит, само че с по стара и истинска тойота. Сега не знам дали на ауриса са толкова точно сметнати ходовете, но едва ли. Смених съединителя, защото тресеше при потегляне. Хода на помпата беше към края, но не приплъзваше. Беше стигнал много близо до нитовете. Ако чаках да приплъзне щеше да започне да хапва от нитовете.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 20 Фев 2024 13:08
от tora
Няма вилка. Друга е конструкцията.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 21 Фев 2024 19:03
от batececo
Update:

Прекарах около 300 мл спирачна течност през щуцера на съединителя. Старата беше мноого леко потъмняла, нямаше никакви балончета въздух.
Промяна в поведението няма. smile.gif

Вилка има (или на мен така ми изглежда). След отпускане на педала успявам да я вкарам още 5 мм с ръка (горе имаше предложение за такъв тест също).

Скоростите пак си влизат леко (без хъркане като на Рено). Тръгва си нормално, без да тресе.

Обаче превъртането си остава. Над 2-3000 об/мин, над 3та предавка, ако се наложи рязко ускорение.

Явно ще се сменя съединител :whistle:

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 21 Фев 2024 19:39
от memorex
Трябва да се долее достатъчно спирачна течност и да обезвъздуши по правилата.Тази тема не е ли "deja view"
Има вътрешен разделител между страната на съединителя и страната на спирачката, въпреки че може да не се вижда отпред. Ще трябва да продължите да добавяте течност, след като изглежда, че е на маркировката MAX, така че течността да може да "достигне" в страната на съединителя. Ако напълните твърде бързо и преминете далеч над максималната маркировка, изсмучете част от излишната течност и я изхвърлете - наистина трябва да има малко празно място в резервоара. Причината за двете камери е, че течът в системата на съединителя няма да източи цялата течност от резервоара и да доведе до повреда на спирачката. Можете да си представите как малък теч в съединителя би изпразнил цялата спирачна течност, ако имаше само една голяма камера.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 21 Фев 2024 20:21
от batececo
Добавях до горе, до ръба, спадаше при изпомпването.
Течове няма никакви, от никъде.
Обезвъздушавахме (реално не излезе нито едно мехурче въздух).

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 21 Фев 2024 20:24
от max-2
За смяна е.

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 21 Фев 2024 20:29
от batececo
И аз така мисля.
Единствено съм изненадан как е възможно това да се случи на 126 000 км на сравнително лек (около 1200 кг) автомобил (все пак не е 3 тона SUV).

Аурис Е15 - Превъртане на съединител при определени условия

Публикувано на: 21 Фев 2024 21:07
от memorex
Може да е поради размера на колелата .Ако са били с по-голям диаметър е отчело по-малък пробег. :)