Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Публикувай отговор
teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Auris HSD E18 1.8 2ZR-FXE 2016 - Грешки C2309, C1241 и U0293 - тракане от мотора ?

Мнение от teodora_popova82 » 16 Мар 2024 20:24

Здравейте,от около година имам проблем-при движение на автомобила с ниска скорост когато се включи мотора започва да трака на метал.В същото време при подаване на газ започва да тресе и придърпва .Това се случвааблото когато работи на мотор и трябва или да подадеш повече газ или да отпуснеш педала за да се включи батерията и престава да тресе.На таблото няма никакви индикации за проблем.В сервиз тойота не откриват проблема ,тяхното решение е да чакаме да ескалира.В друг сервиз след диагностика излезнаха три грешки:
1,TCM [transmission Control Module]-C2309
2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293

Изчистиха грешките и колата се оправи за 10 дни,след това проблемът се появи отново,закачиха я пак за диагностика и излезнаха същите грешки.Този път изтриха само първата грешка,защото се съмняват,че проблемът е в скоростната кутия,но нямаше ефект .Никой не може да каже със сигурност какъв е проблемът.Колата е на 240 000 км ,сменяни са масло и филтри,тампони,биалетки,дискове и накладки.

Някой ако може да даде идея на къде да се насочим.
Последно промяна от Akima на 11 Апр 2024 16:21, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.

xtratime
Мнения: 78
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от xtratime » 17 Мар 2024 10:00

Привет!
Друго, което може да проверите са запалителните свещи. Ако нямате данни дали са сменяни е хубаво да ги замените. За вашият автомобил са препоръчителни тези свещи: DENSO SC20HR11. Друго на което може да обърнете внимание е ЕГР-а.
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 17 Мар 2024 19:44

Не споменах,но сменяхме свещи,бобини и почистиха в сервиза дросела (ако това означава ЕГР-а)

Аватар
TATI
Мнения: 2752
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти
Обратна връзка:

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от TATI » 17 Мар 2024 21:09

Кога е проверяван / сменян акумулатора?
И сменете майстора, който само трие грешките, вместо да мисли!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

gena_bs
Мнения: 864
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от gena_bs » 17 Мар 2024 21:44

То мислещи май са останали колкото на пръстите на едната ръка.

Пък и друго си е да взимаш като по абонамент едни пари за чистене на едни и същи грешки, нали?
Ама нашите още не са се усетили.
В Латвия, например, взимат по 150€ уж за изключване на DPF и EGR на Volvo 2017 без демонтаж на блока за управление. Което няма как да се случи по OBD. Пак само с изтриване на грешки.
Nice, a?

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от Hursa » 17 Мар 2024 21:45

teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 при движение на автомобила с ниска скорост когато се включи мотора започва да трака на метал.В същото време при подаване на газ започва да тресе и придърпва .Това се случвааблото когато работи на мотор и трябва или да подадеш повече газ или да отпуснеш педала за да се включи батерията и престава да тресе.
Всеки път ли се случва. Когато "подадете повече газ" и след това, ако отпуснете - пак ли започва да "трака" (ако не се изключи двигателя).
(Дросела не е егр-а. Но дали егр може да е причина.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от BOz » 18 Мар 2024 11:07

Ето накратко какво е "казала" колата:
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 1,TCM [transmission Control Module]-C2309
With the power switch on (IG), voltage of transmission control ECU terminal +B is 3 V or less for 1 second or more.
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
If a malfunction is detected in the power supply circuit, the skid control ECU power source voltage drops, or there is insufficient voltage to operate ABS main relay, the skid control ECU will store these codes.
These codes may be also be stored if the auxiliary battery voltage drops below 9.5 V.
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293
Communication Error from HV ECU
Either of the following is detected:
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received for 2 seconds or more.
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received once or more within 5 seconds occur 10 times in succession.

Както се вижда всичко клони към ниско напрежение. Като за начало се убеди, че акумулатора ти е читав и зареден. След това си прегледай всички предпазители за признаци на окиси.
От друга страна при твоя симптом задължително се чисти (силно препоръчително замяна) на ЕГР-а. След това продължаваш напред по търсене на проблема.
Също така е интересно какво се вижда в хибридното ЕКУ (Power management).
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2645
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 258 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от WoLF » 18 Мар 2024 12:21

Сваляте запалителните свещи и нещата стават ясни. А тоя майстор, който оправя нещата като изтрива само тази или онзи грешка... В случая всеки виждал двигател ще свърши работа.
Аз бих подходил в този ред (финансово обосновано и от най-вероятно към по-малко):
1)Замерване акумулатор и проверка за окисляване по основните връзки;
2)Сваляне на свещи и проверка на компресия (не са вдигнати съответните грешки, но и нямаме информация за записани misfire-и под прага на грешка);
3)Сваляне на EGR и проверка за нагари и правилна работа.
Има възможност за проблем в кутията, но там вече нещата стават сериозни и се гледа най-последно ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
mfandakov
Мнения: 3360
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от mfandakov » 18 Мар 2024 12:28

Аз съм близичко бих погледнал кутията.......най накрая разбира се. :D
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:11

TATI написа: 17 Мар 2024 21:09 Кога е проверяван / сменян акумулатора?
И сменете майстора, който само трие грешките, вместо да мисли!
Акумулатора си е оригинален и не е сменян.

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:13

Hursa написа: 17 Мар 2024 21:45
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 при движение на автомобила с ниска скорост когато се включи мотора започва да трака на метал.В същото време при подаване на газ започва да тресе и придърпва .Това се случвааблото когато работи на мотор и трябва или да подадеш повече газ или да отпуснеш педала за да се включи батерията и престава да тресе.
Всеки път ли се случва. Когато "подадете повече газ" и след това, ако отпуснете - пак ли започва да "трака" (ако не се изключи двигателя).
(Дросела не е егр-а. Но дали егр може да е причина.)
почти всеки път се случва.А какво е ЕГР?

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:16

BOz написа: 18 Мар 2024 11:07 Ето накратко какво е "казала" колата:
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 1,TCM [transmission Control Module]-C2309
With the power switch on (IG), voltage of transmission control ECU terminal +B is 3 V or less for 1 second or more.

teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
If a malfunction is detected in the power supply circuit, the skid control ECU power source voltage drops, or there is insufficient voltage to operate ABS main relay, the skid control ECU will store these codes.
These codes may be also be stored if the auxiliary battery voltage drops below 9.5 V.
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293
Communication Error from HV ECU
Either of the following is detected:
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received for 2 seconds or more.
With the IG2 terminal voltage 9.5 V or more, data from the power management control ECU cannot be received once or more within 5 seconds occur 10 times in succession.

Както се вижда всичко клони към ниско напрежение. Като за начало се убеди, че акумулатора ти е читав и зареден. След това си прегледай всички предпазители за признаци на окиси.
От друга страна при твоя симптом задължително се чисти (силно препоръчително замяна) на ЕГР-а. След това продължаваш напред по търсене на проблема.
Също така е интересно какво се вижда в хибридното ЕКУ (Power management).
При последното закачане за диагностика,майсторът се усъмни за ниско напрежение и спомена,но след това каза,че стойностите са добре.Иначе акумулатора не е сменян,оригиналния си е.Не е правил досега проблем.Иначе го гледаха за окиси,нямало проблем.Незнам какво е ЕГР-а.

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:19

WoLF написа: 18 Мар 2024 12:21 Сваляте запалителните свещи и нещата стават ясни. А тоя майстор, който оправя нещата като изтрива само тази или онзи грешка... В случая всеки виждал двигател ще свърши работа.
Аз бих подходил в този ред (финансово обосновано и от най-вероятно към по-малко):
1)Замерване акумулатор и проверка за окисляване по основните връзки;
2)Сваляне на свещи и проверка на компресия (не са вдигнати съответните грешки, но и нямаме информация за записани misfire-и под прага на грешка);
3)Сваляне на EGR и проверка за нагари и правилна работа.
Има възможност за проблем в кутията, но там вече нещата стават сериозни и се гледа най-последно ermm.gif
Сваляха свещи,нямало проблем.
Акумулатора ще го сменим,така и така си е на доста годинки.За да видим дали ще има разлика.
ЕГР незнам какво е това?

teodora_popova82
Мнения: 51
Регистриран на: 29 Авг 2023 19:25
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Аурис
Благодарил/а: 35 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от teodora_popova82 » 18 Мар 2024 16:20

mfandakov написа: 18 Мар 2024 12:28 Аз съм близичко бих погледнал кутията.......най накрая разбира се. :D
Благодаря,ще ви имаме впредвид,ако се стигне до там.

Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Мнение от BOz » 18 Мар 2024 17:07

Има много въпроси, които може да се задават, за да се тръгне в някаква по-конкретна посока. Ама до колкото виждам нямате някакъв сервизен опит така, че най-добре потърсете друго мнение на голям сервиз, за препоръчване официален, различен от първия. Но не давайте да пипат кутията, защото това е последното нещо, което ще направите преди да продадете колата. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта