Страница 7 от 11

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 10 Апр 2024 21:38
от teodora_popova82
mfandakov написа: 10 Апр 2024 21:37 :D
Явно няма да се разберем,когато имате възможност елате до Кричим ....и аз да се почеша по главата малко .
Едва ли след толкова капацитети гледали колата ,ще мога аз да я разбера,но какво губите .
Поне на мен ще ми стане ясно точно какво и е .
Оставете ми един телефон на лично съобщение,щом имате желание да я погледнете

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 10 Апр 2024 21:42
от teodora_popova82
gena_bs написа: 10 Апр 2024 21:38 Дрънченето може да е от натрошен катализатор, ако въобще го има, или друга част от изпускателната система.
Ако са го изтърбушвали душманската с раздробяване, без разрязване на корпуса, остават парчета понякога. Това няма как да се хване при оглед.
ами то е навързано,тракането се появява при задържане на педала на газта,когато е на мотор и започва да тресе и да се мъчи колата,дик трудно изкача,тежка се чувства.А сега с изключен ЕГР просто лети,лека е,няма никаква мъка при изкачване
В началото когато започна проблема се появяваше само на скорост от 15-20 км в час,само тогава тресеше,ако се увеличи газта спираше.
Но сега вече и по магистрала с 120 тресе и се мъчи колата.На батерия като е няма проблем.Говоря само когато е на мотор.
Не помним вече дали започването на проблема е свързано с влизане в сервиз.
И разбрахме много добре за този авариен режим с тези изключени датчици,но и с включени не хващат проблем,така,че се връщаме в изходна позиция

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 10 Апр 2024 22:00
от WoLF
Странно защо спирането на EGR помага, след като всички причини, за които се сещам не ги интересува той...

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 10 Апр 2024 22:01
от gena_bs
Тракането е вторично от основната повреда.
Има някакъв проблем в образуването на горивовъздушната смес, според мен.
Резервоар>горивна помпа>рейка> датчик за налягането (ако има такъва) >инжектори>катализатор> ламбда сонди.
В това число включвам и написаното от колегите - гарнитура на глава и клапани.

Не ми отговорихте дали и какво е пипано по колата непосредствено преди възникването на проблема.
Софтуера на основния компютър на автомобила или на някой от блоковете да е сменян? Т.нар. чип тунинг, примерно.
Катализаторът на място ли е?

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 10 Апр 2024 22:05
от teodora_popova82
Не помним вече дали започването на проблема е свързано с влизане в сервиз.
И разбрахме много добре за този авариен режим с тези изключени датчици,но и с включени не хващат проблем,така,че се връщаме в изходна позиция.Софтуера не е сменян.Катализатора незнаем ,ще попитаме като отидем в Тойота,би трябвало да разберат,ако го няма.
Добре,а не трябва ли да светне нещо по таблото на тази кола?Ако е сериозен проблема,не трябва ли да светне нещо?

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 10 Апр 2024 22:12
от teodora_popova82
WoLF написа: 10 Апр 2024 22:00 Странно защо спирането на EGR помага, след като всички причини, за които се сещам не ги интересува той...
В началото като писахме в форума за проблемът и доста хора клоняха за ЕГР-а.

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 10 Апр 2024 22:22
от WoLF
Да, следя редовно темата. Има си живи данни и по тях лесно ще хванат ако някой сензор е дал фира. Повече от това, мисля, не можем да кажем. Теорията се изчерпа за мен. Нещата са в ръцете на хората на място...

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 10 Апр 2024 22:28
от gena_bs
Не е задължително да свети нещо по таблото.
Особено, ако някой с е упражнявал по софтуера или целенасочено е изключвал някакви датчици, или системи.
Трябва диагностичен адаптер и софт за Toyota, за да се видят и анализират грешките.
Това, че е била гаранционна колата, има сервизна история или купена от официален дилър не Ви гарантира абсолютно нищо!
И почти никъде по света.

С тази оскъдна и частично непълна информация Ви трябва добър диагностик (не само четящ и изтриващ грешки), който да работи само за Вас.
Минимум 2-3 дни, да не напиша седмица, ако не се е занимавал с Toyota.
При това да има налична документация, софтуер, измервателни уреди и т.н. Няма да конкретизирам какви, защото няма смисъл.

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 11 Апр 2024 07:59
от mfandakov
Тук ние можем да си гадаем дни,все още не сме разбрали какъв е точно видът на така нареченото
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 движение на автомобила с ниска скорост когато се включи мотора започва да трака на метал
Знаете двигателите с аткинсън ниските обороти не са им силата,за това се използват и предимно в хибриди .Дали и допълнителният гняс който пропуска в смукателите Егр -а,влошава тази работа на двигателя.Според мен да,...но защо се получава.
Ами ако така или иначе моторът не е в кондиция,/свещи, инжектори,гориво,бобини,гарнитура/
Лесният начин ...свалят се свещите и по тях се гадае дали има някой цилиндър който не работи добре,свалят се инжекторите почистват се,ако подлежат.И се гледа резултатът,но според мен ние още не сме наясно точно с типът на ...."тракане на метал", може проблемът изобщо да не е в двигателят ,има още куп неща които могат да възпроизведът метален тракащ шум,но никой друг агрегат не би могъл да повлияе за това по долу....
teodora_popova82 написа: 10 Апр 2024 21:42 започва да тресе и да се мъчи колата,дик трудно изкача,тежка се чувства.А сега с изключен ЕГР просто лети,лека е,няма никаква мъка при изкачване

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 11 Апр 2024 09:17
от WoLF
Колата си е в сервиза, трака си и при тях, така че чакаме развръзка, дай Боже :thumbsup:

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 11 Апр 2024 11:41
от Akima
teodora_popova82 написа: 16 Мар 2024 20:24 1,TCM [transmission Control Module]-C2309
2.ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system] -C1241
3..ABS [ Anti-Braking System] VSC [ vehicle stability control] TRC [traction control system]-U0293
Г-жо Попова,
очевидно е, че Вие(единствено лице, учтива форма) не притежавате ексзистенц минимум познанията, за да разберете участниците в темата, коити полагат вече 7 стр. усилия да помогнат на Вас (множествено число, учтива форма).
Каним Вашият съпруг да се включи в обсъжданията, за да произведем резултат заедно.


Всички участвали в темата до момента акцентират на горивна и/или запалителна система.
Аз обаче считам, че посоченият мотор 2ZR-FXE вероятно има проблем с timing-а - особено след като се узна пробегът му.
Интересно е с какви сервзини интервали и консумативи се експлоатира - по груба калкулалация сте изминали ~145к км от 10.2021 до 04.2024г. = ~5к км/месечно.
Никъде не срещнах информация за масло - тип, вид, интервал и най-вече наличен ли е разход на такова?
Надлежна проверка на твърдението ми може да се извърши от квалифициран и/или оторизиран сервиз, като естествено, какъвто и да е резултът ще трябва да се инвестират средства за труд и ОЕМ материали.
На Ваше място бих искал преглед с бороскоп/спец. камера/ през отворите на свещите - за оглед на клапани и елиминиране на проблем с г-ра на глава.
В зависимост от находките ще трябва да се премерят хлабини на клапани и правилно функциониране на системата за променливо газоразпределение/соленоид, вериги, обтегач, зъбчатки и т.н./.

Замислете се като се премахне от уравнението EGR клапанът/с водно охлаждане при FXE/ какво се променя...

Успех.

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 11 Апр 2024 13:19
от gena_bs
Съгласен съм напълно с Akima!
Още снощи щях да пиша за timing-а, ама след поредните уклончиви отговори забравих.
Един Господ знае какво става с веригата при този "реален пробег":
https://www.google.com/search?q=2zr-fxe ... e&ie=UTF-8
Като се добави и вероятното "стандартно" обслужване на 15000-25000км или 1 година, просто се чудя на издръжливостта на автомобила!
Относно двигателя:
"The Toyota 2ZR-FXE is a 1.8 L (1,797 cc) Atkinson cycle variant of the 2ZR-FE. It has the same bore and stroke, but the compression ratio is increased to 13.0:1, and the inlet valve closing is late-staged. The net result is that the engine has a greater effective expansion than compression."
https://media.toyota.co.uk/wp-content/u ... chSpec.pdf
Който разбрал- разбрал. Това се отнася до "теорията" ми относно качеството на горивата. Същите проблеми имат и Mazda Sky Active.

Ето какво върна чичко Гугъл само при написване на кода на двигателя:
https://www.google.com/search?q=2zr-fxe ... e&ie=UTF-8

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 11 Апр 2024 13:32
от WoLF
1.8 гарнитурата я няма за нищо, но мисля ако една верига или гарнитура не могат да проверят, за какъв сервиз става въпрос tooth.gif

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 11 Апр 2024 14:07
от gena_bs
В google излезе основният проблем - прегряване. С всички "бонуси" от това.
Алуминива сплав на блока и главата = стой та гледай.
► Виж съдържание

Проблем при превключване на двигател-Тойота Аурис хибрид 2016

Публикувано на: 11 Апр 2024 14:13
от mfandakov
С две думи.....лека по лека клиента се ..окъпва. tooth.gif
Да влезне в кондиция защото ако му се сервира на веднъж може да му призлеее.Вместо валерианче,приятно душче.