Страница 1 от 1

RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?

Публикувано на: 19 Мар 2024 13:25
от Kris
Здравейте,

Имам Rav4, 2007 2.2 D4D. От близо година и половина, но преди 2 месеца започна да ми показва една грешка на тънкото 4x4 system, check abs, check engine. След няколко диагностики се установи, че кода на грешките са:
P0545 - exhaust gas temperature sensor circuit low bank 1 sensor
C1201 - Engine/EV Control system malfunction.
C1280 - Engine control system malfunction.

Тази грешка се появява и изчезва в диапазон от 100 км караме. След диагностика на дилърски ниво ми казаха, че след като е махнат DPF и катализатор някой е опитал да сложи нов софтуер и вместо оригиналния са сложили от Rav4 150 коня, но дали това е възможно и от къде може евентуално да се вземе оригиналният софтуер за модела.

Оригинален софтуер

Публикувано на: 19 Мар 2024 16:22
от WoLF
Не ти трябва оригиналния, ще си търси филтъра. Отиди другаде да те флашнат със софтуер за изтърбушени локомотиви :thumbsup:

Оригинален софтуер

Публикувано на: 19 Мар 2024 16:58
от memorex
150 "коня" излиза че е без DPF и оригинала от 2007 е ...

Оригинален софтуер

Публикувано на: 19 Мар 2024 17:07
от vfr800
Щом е работило година и половина без проблеми, проблема не е софтуерен.

Оригинален софтуер

Публикувано на: 19 Мар 2024 18:02
от memorex
Всъщност , има вероятност "проблема " да е софтурен, но да не е проблем.
Пробвахте ли да разказите акумулатора за 5 мин.

Оригинален софтуер

Публикувано на: 19 Мар 2024 21:23
от Kris
Благодаря за мнението, не съм пробвал да разкача акумулатора.

Човека който ми прави диагностика казва, че проблема е на софтуерно ниво, но дали е така защото този "чек" сам се включва докато карам и след като е стояла няколко часа и да кажем вечерта паля и грешката не се показва.

Оригинален софтуер

Публикувано на: 19 Мар 2024 22:46
от Kris
WoLF написа: 19 Мар 2024 16:22 Не ти трябва оригиналния, ще си търси филтъра. Отиди другаде да те флашнат със софтуер за изтърбушени локомотиви :thumbsup:
според мен това са направили некомпетентни мапери. Не са можели да намерят или да сложат същия софтуер който си е за модела, а са намерили база данни с файлове за D4D 150 и са преценили, че става. И сега или трябва да се намери оригинален софтуер и да се редактира кода да не търси филтъра и катализатора или да се преправя, но това са сложни процеси. Ще дам и до след време дали е решен проблема и как.

Оригинален софтуер

Публикувано на: 19 Мар 2024 23:25
от mapamop
Kris, има едни руснаци които предлагаха готови дъмпове със/без ДПФ, със/без ЕГР, със/без катализатор и т.н.
Даже по спомен 1ZZ-FE бензиновия скопец, го надуваха със мисля 10-14% мощност, и премахваха катализатора и (май) сондите, да не ги търси, както и имобилайзера.
Ако ти се рови ми драсни едно лично че ти се занимава, и ще си ровя в архивите за линк. Но каквото и да предприемеш след това си сам на себе си отговорен. Като цяло за себе си съм от тия бунаци, които се борят да си държат колата в напълно стоково състояние - не смятам да слагам газ, не смятам да премахвам катализатори и сонди и т.н. Като ми дойде нанагорно с подръжката ще си купя някоя табуретка, която е с по-евтина подръжка....

Оригинален софтуер

Публикувано на: 19 Мар 2024 23:58
от Kris
Благодаря за инфото, въпроса е, че я купих втора ръка внос от Италия и не знам каква са пипали по нея преди да я взема и манипулацията на километрите защото след като проверих 2014 е била на 22000 км в Италия на последния recall.

Оригинален софтуер

Публикувано на: 15 Апр 2024 08:47
от geniya
Мисля, че мога да ти помогна с оригинален файл, но трябва да видиш номера ЕКУ-то. Оригиналния файл е с ДПФ от моята РАВ-ка 2008, 136кс.Имам вариант на изчистен файл, но изчистен само от ДПФ, ЕГР-а си работи и не е махнат.По твоето описание излиза, че ти търси сензора на температура в ДПФ-а, което означава, че качения файл не е както трябва и е възможно да набива грешки след дълго каране, като се опитва да изчисти ДПФ-а, но не вижда датчика и се започва с грешките.От тези грешки е възможно да се вдига разхода, ако не е изключена 5-та дюза. Качването на файла е лесно през ОБД буксата, а за четенето трябва да се свали и отвори ЕКУ-то и да се чете от платката, поради тази причина вероятно ги е мързяло да прочетат и коригират файла и са "наляли" каквото имат.

Оригинален софтуер

Публикувано на: 18 Апр 2024 15:45
от Kris
Благодаря geniya за и фото.

Както казваш проблема сам се появява и сам изчезва, може да се кара не е проблем и ме влиза в авариен режим и като разход няма разлика. Явно тези които са махнали дпф и след това са сложили каквото имат под ръка като софтуер на колата и не са си правели труда да го редактират.

При мен AGR е изолиран механично, а човекът който ми прави диагностика и ми намери няколко проблема по колата ми го изключи софтуерно.

Ако имаш идея как може да се отстрани този проблем пиши, знам за един начин където слагат залагалки да имитират работещ сензор с резистори, но не съм фен на този тип работа. Най добре е да се редактира файла както казваш ти и да се сложи на ново бе този проблем с грешката.

Оригинален софтуер

Публикувано на: 18 Апр 2024 16:45
от gena_bs
Ето ти клип на руски. За Opel Vivaro (Peugeot, FIAT и т.н.), но важи за всички марки.
Мисля, че съм давал линк към него в друга тема тук.
Ще ти се изяснят всички дейности и особено подводните камъни при смяната на фирмения софт и негативните резултати.


На същия канал има и ново видео по темата от преди 12 дни - Mazda и Tucson.

Оригинален софтуер

Публикувано на: 23 Апр 2024 15:28
от geniya
Kris написа: 18 Апр 2024 15:45 Благодаря geniya за и фото.

При мен AGR е изолиран механично, а човекът който ми прави диагностика и ми намери няколко проблема по колата ми го изключи софтуерно.

Ако имаш идея как може да се отстрани този проблем пиши, знам за един начин където слагат залагалки да имитират работещ сензор с резистори, но не съм фен на този тип работа. Най добре е да се редактира файла както казваш ти и да се сложи на ново бе този проблем с грешката.
Това с изключването не го вярвам, защото това ЕКУ се чете единствено с разглобяване и четене директно от платката, поне засега с наличната техника. С диагностика няма как да изключиш ЕГР, то да не е да махнеш някаква отметка някъде. Изключването е с наливането на коригиран файл в ЕКУ-то , като файла е "изчистен" от ДПФ и/или ЕГР, това е единствения вариант всичко друго е лъжа.

Идея имам, ако искаш мога да ти пратя оригинален файл, някой да го качи, но трябва да е същата версия на ЕКУ. Имам и с премахнат ДПФ и работещ ЕГР, пробвах всякак, но с работещ ЕГР е най-добре. Важното е след качването колата да запали, защото ако не запали става лошо, затова трябва някой да прочете сегашния файл за да се използва отново ако се бъгне ЕКУ-то.

RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?

Публикувано на: 23 Апр 2024 20:50
от Kris
Ще пробвам с корекция на еку файла и ще кажа дали се е получило, но тук го намерих точно моя модел. От скоро забелязах, че се включва когато карам и отпусна газта или карам на скорост бе да натискам педала на газта и падат оборотите. В повечето случай тогава сметката тези чекове, но ще видим след корекция на еку- то дали ще има ефект. worthy.gif

Това е модела на моето еку. https://www.ecubackup.com/toyota/toyota ... 5800-9281/