Страница 1 от 1

Проблем с оборотомера

Публикувано на: 19 Мар 2024 18:58
от ВСБ
Здравейте. Странно поведение на оборотомера. Понякога показва с 1000 оборота по-малко. В много редки случаи и въобще не показва и стрелката едва мърда. Оправя се, след като се загаси и запали колата отново, но трябва и да порабори малко преди това.
Най-странното е, че го прави само при умерени температури, между 8 и 15 градуса някъде. През пролетта и есента. През лятото и зимата забравям за този проблем.
На какво би могло да се дължи?

Проблем с оборотомера

Публикувано на: 19 Мар 2024 19:39
от TATI
Нормално е. И на мойта Лада 2103 така прави - конструктивен дефект

Проблем с оборотомера

Публикувано на: 19 Мар 2024 21:07
от ВСБ
Преди не се е случвало. От 1-2 години насам го прави. Най-необяснимо ми е защо само при тези температури. В жегите и студовете никакъв проблем, дойде пролет или есен и се започва...

Проблем с оборотомера

Публикувано на: 19 Мар 2024 22:02
от mapamop
ВСБ написа: 19 Мар 2024 18:58 Понякога показва с 1000 оборота по-малко
Това как се разбра че са точно с 1000 по-малко?

Тати, те е заял че нито в профила, нито в самото обяснение е написана марка и модел на Автомобила.... На баща ми "Москвич"-а никога не е имал такива проблеми, както и старият ми Опел АстМа - просто нямаха оборотомери. Има няколко варианта за оборотомера - датчик на скоростната кутия, напълно електронен и управляван от горивния компютър, самия скоростомер мери показанията на датчика на коляновия вал (примерно)...

Със абстрактните обяснения - логично и абстрактни отговори. В тоя си вид темата е направо за триене...

Проблем с оборотомера

Публикувано на: 19 Мар 2024 22:07
от WoLF
ВСБ написа: 22 Окт 2016 17:21 Колата е Toyota Corolla 1.4 I, седан, 2006 г., бензин.
Ако не я е сменил... Буксата и кабела на датчика огледай ermm.gif

Проблем с оборотомера

Публикувано на: 19 Мар 2024 22:17
от ВСБ
Да, не съм я сменил, това е колата. Извинявам се за пропуска да упомена марката и модела.
Благодаря на отзовалите се.

Проблем с оборотомера

Публикувано на: 20 Мар 2024 11:02
от ivo_67
Данните за оборотомера се вземат от един от датчиците на Хол, на разпределителните валове или на коляновия вал (Не съм съвсем сигурен как е при този двигател). Напрежението, което подава датчика на Хол зависи от интензитета на магнитното поле. Колкото по- високи обороти на вала, толкова по- високо напрежение. Устройството включва шайба с точно определен брой зъбци и намотка с магнитна сърцевина. При завъртане се генерира ЕДН в намотката и сигналът след обработка се подава на стрелковия индикатор. Една от причините за аномалията в темата е замърсяване на сърцевината с метални стружки и теч на масло по датчика (ако е на коляновия вал), което допълнително ги слепва и наслоява. Нали е постоянен магнит. Другата причина е лоша връзка с буксата, като прекъснати кабели например. Едва ли някой може да отговори защо проблемът се проявява сезонно.

Проблем с оборотомера

Публикувано на: 20 Мар 2024 11:20
от mfandakov
Може и таблото да прави магарии,я го потропай малко когато не работи.

Проблем с оборотомера

Публикувано на: 20 Мар 2024 12:06
от vfr800
Акумулатор.