Явно някои колеги и от майтап не разбират, освен че трябва повечко да им се обяснява. Какво има да се нервим??
Амортисьорите нямат особено значение при движение по РАВЕН път. Под равен, разбирайте НЕ път, който има баир или наклон, а път, който няма неравности (дупки, коловози, легнали полицаи и т.н.).
За баланса - прав си, бе, Човек! Успокой се! И при 30 и при 300 дисбалансът си го има, въпросът е кога как се усеща и от кого. Отказвам се.
Приятен ден!
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
- slowtraveler
- Мнения: 4940
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 155 пъти
- Получена благодарност: 146 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Да се нервим? Отдавна съм забравил какво е това
Изпуснал амортисьор може направо да те изхвърли от равен път особено ако имаш лек дисбаланс в гумите - процесът се развива изключително бързо около дадена скорост/резонансна честота. Мдаа, и това съм го изпитвал лично - колата изведнъж 'дръпва' рязко встрани при определена скорост на равен прав път ( в моя случай - колата на зет ми с изтърван заден десен амортисьор дърпаше рязко вляво)...
И ако имаш дисбаланс в гумите - това кара дори изправният амортисьор постоянно да работи, гасейки вибрациите - тогава усещаш дисбаланса като вибрации предимно/само около резонансните честоти, без да отлепя гумата от асфалта и колата да дърпа (понякога неуправляемо) встрани.....
П.С. някой май пак не е разбрал, че тук се обсъждат технически въпроси
Както и предполагах - явно все пак не си разбрал за какво говорим и въобще каква е целта на амортисьора - да гаси вибрациите, като променя и резонансната честота на окачването...
Изпуснал амортисьор може направо да те изхвърли от равен път особено ако имаш лек дисбаланс в гумите - процесът се развива изключително бързо около дадена скорост/резонансна честота. Мдаа, и това съм го изпитвал лично - колата изведнъж 'дръпва' рязко встрани при определена скорост на равен прав път ( в моя случай - колата на зет ми с изтърван заден десен амортисьор дърпаше рязко вляво)...
И ако имаш дисбаланс в гумите - това кара дори изправният амортисьор постоянно да работи, гасейки вибрациите - тогава усещаш дисбаланса като вибрации предимно/само около резонансните честоти, без да отлепя гумата от асфалта и колата да дърпа (понякога неуправляемо) встрани.....
П.С. някой май пак не е разбрал, че тук се обсъждат технически въпроси
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
В крайна сметка ако в гумата се заклещват камъчета, този "премиум баланс" не се ли разваля?
Ето, днес почиствах зимните ми гуми от камъчета и голяма част от тях успях да събера
На две от гумите имаше доста повече камъчета, което подсказва, че са били на предните задвижващи колела.
- Прикачени файлове
-
- Камъчета от гумите.jpg (164.66 KiB) Преглеждано 185 пъти
- slowtraveler
- Мнения: 4940
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 155 пъти
- Получена благодарност: 146 пъти
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Разбира се, че се разваля... Също както и от лед или кал по джантите и гумите...
Видиш ли, че някой ти прави баланс на гума без да я е огледал и изкарал поне големите камъчета - бягай от такъв 'майстор' - явно си е мърляч
Видиш ли, че някой ти прави баланс на гума без да я е огледал и изкарал поне големите камъчета - бягай от такъв 'майстор' - явно си е мърляч
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Баланс на гуми с машина Hunter ElitЕ Road Force ?
Много разводнихте темата, направо я убихте! Публикувах тема с конкретен въпрос - най-отгоре. Казах, че окачването е наред, т.е. в случая е без значение. Казах също, че особени вибрации не се усещат. Но Колегата си знае да поучава, наставлява и да се заяжда - окачване, амортисьори, Неговият опит с лелино му...slowtraveler написа: ↑21 Апр 2024 11:46 Да се нервим? Отдавна съм забравил какво е товаКакто и предполагах - явно все пак не си разбрал за какво говорим и въобще каква е целта на амортисьора - да гаси вибрациите, като променя и резонансната честота на окачването...
Изпуснал амортисьор може направо да те изхвърли от равен път особено ако имаш лек дисбаланс в гумите - процесът се развива изключително бързо около дадена скорост/резонансна честота. Мдаа, и това съм го изпитвал лично - колата изведнъж 'дръпва' рязко встрани при определена скорост на равен прав път ( в моя случай - колата на зет ми с изтърван заден десен амортисьор дърпаше рязко вляво)...
И ако имаш дисбаланс в гумите - това кара дори изправният амортисьор постоянно да работи, гасейки вибрациите - тогава усещаш дисбаланса като вибрации предимно/само около резонансните честоти, без да отлепя гумата от асфалта и колата да дърпа (понякога неуправляемо) встрани.....
П.С. някой май пак не е разбрал, че тук се обсъждат технически въпроси
Колега, две неща и приключвам:
1. Не намирам тона Ви за добър.
2. Не четете внимателно темите и не се изразявате прецизно - веднъж "калпави", втори път "изпуснали амортисьори".. Повярвайте, знам каква е основната цел на амортисьора, но нямам идея защо изобщо го споменавате и защо изпадате в някакви Ваши си хипотези. Ако аз имах изпуснал амортисьор, нямаше и през ум да ми дойде да седна да ви питам във форума за баланс на гуми, камо ли да тръгна на път с него. Просто щях да отида в сервиз.
Колкото до баланса, мога да ви кажа, че каквато и машина да го прави, страничното биене на колелото почти винаги е различно от "0". Винаги ще има някакъв дисбаланс на пътя, да не говорим за камъчета, кал и т.н. В най-общи линии ако не ходите на нивата, или на бостана, а сте на шосето, не би трябвало да имате кой знае какви усещания от някакви си камъчета. Или проблеми. Освен ако не карате колело. Така, че да обяснявате, че "майсторът" трябва да ви чисти "големите камъни от гумите"... Не знам нито кой е "мърляч", нито кой "търси под вола теле".
Единственото, което демонстрирате с тези излишни писания е, че сте грамотен (за съжаление единствено технически). Щом сте толкова голям специалист, би следвало да се занимавате с работата, в която сте добър за да сте полезен, вместо да киснете във форума и да сте "на всяко гърне мерудия", философствайки в отговор на всеки въпрос, при това реагирайки винаги за изключително кратко време. По-скоро това не е поведение на професионалист, примерно механик, диагностик и т.н., а на някой безработен.
Повтарям за последно, пък ако искате, изтрийте го отново - според мен имате някакъв личен проблем изначално с това Ваше поведение, назидателен тон, склонност към фантазиране и "обсъждане" от самия Вас на теоретични въпроси, които Вие сам си задавате - къде повече, къде по-малко свързани с темата.
След всичко изписано нито желая, нито има смисъл да комуникирам повече в Вас.
Сега към всички колеги, за да приключа по темата - да, две от четирите гуми са монтирани и проверени на въпросната машина, без да искат тежести. На другите две иска тежести и съответно са балансирани. Направих отново проверка на същата машина в същия сервиз. Просто двама колеги работят - единият си монтира гумите по описаният по-горе начин, а другият както му дойде. Карах колата на магистралата, всичко е ОК.
Случайност или не, нека всеки сам си прецени.
Поздрави!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта