MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Тойота реши да експериментира с нова скоростна кутия, първо на моделите Ярис, после и на Корола, Айго... винаги карам автоматици и идеята на Тойота за нещо ново в този сегмент ме провокира да опитам с Ярис 1.0 ММТ - нова от ТМ Ауто. Като концепция е добра и явно лови окото (брой и мойто).
Това обаче е грандиозна издънка на Тойота, която фирмата осъзнава, но си трае за да прехвърли разходите по отстраняването й върху купувачите. При моя случай на 29 хил км. и точно след излизането от гаранция скоорстната кутия фитна. В сервиза тихо признават, че знаят за проблема, но какво да се прави сметката от 3000 за ремонта трябва да бъде платена. Ремонтът представлява смяна на електронния блок за управлението на скоростната кутия с нов и забележете различен от досегашния (който е очевидно доказан провал). Заедно с това и смяна на неизвестен брой механични части в зависимост от това колко механични поразии са нанесени от лошото функциониране.
Чак тогава започнах да се ровя из сайтове и статистика за ММТ за да открия, че 29 хил.км. ди е направо дюшеш за тази кутия. На сайта за Корола ММТ в Англия, собствениците реват още на 250-1000-3000 мили горките. Там обаче кротко им предлагат ремонт или смяна с друг модел.
Моето послание е бъдете вниматели с ММТ. Концепцията е далеч от съвършена и очевидно все още неиздържлива. Какво ли ще има да пати собственик през следващите десетки хиляди километри. Поради уникалния модел, няма ремонт извън лапите на ТМ ауто, а всеки знае какво следва от това.
Моята молба е, ако някой е извървял пътя на ремонта може ли точно да каже къде е същината на проблема - електроника, механика или комбинацията от тях. Как се държи кутията след ремонта.
Последно промяна от Akima на 03 Авг 2015 14:30, променено общо 1 път.
Причина: Закачена тема.
Причина: Закачена тема.
bad luck
Мале ти ме разби.
И аз съм с такава все още само на 2000км. но нямам оплаквания даже бих казала че върви доста по-добре отколкото в началото. В смисъл по добре превключва скоростите и не се усеща толкова смяната или може би аз свикнах да я карам.
На мен в Тиксим ми обърнаха внимание просто като съм на светофар или в задръстване да не я държа на положение Е а да превключвам на N и то не за друго ами заради съединителя че ако седя на Е все едно е постоянно натиснат.
Имам познат с Корола с такава кутия на 2 години (не знам на колко км. е) но той няма оплаквания каза че е много доволен.
Аз също се притеснявах че е нещо ново като я поръчвах (но много ми се искаше автоматик) но ми обясниха че такъв тип скоростни кутии имат почети всички марки коли и ги ползват отдавна (е не много отдавна) та за това се реших.
Дано да не си прав че е масов проблема.
Какво точно ти се случи ако може да обясниш, мерси
И аз съм с такава все още само на 2000км. но нямам оплаквания даже бих казала че върви доста по-добре отколкото в началото. В смисъл по добре превключва скоростите и не се усеща толкова смяната или може би аз свикнах да я карам.
На мен в Тиксим ми обърнаха внимание просто като съм на светофар или в задръстване да не я държа на положение Е а да превключвам на N и то не за друго ами заради съединителя че ако седя на Е все едно е постоянно натиснат.
Имам познат с Корола с такава кутия на 2 години (не знам на колко км. е) но той няма оплаквания каза че е много доволен.
Аз също се притеснявах че е нещо ново като я поръчвах (но много ми се искаше автоматик) но ми обясниха че такъв тип скоростни кутии имат почети всички марки коли и ги ползват отдавна (е не много отдавна) та за това се реших.
Дано да не си прав че е масов проблема.
Какво точно ти се случи ако може да обясниш, мерси
Toyota Corolla 1.6 VVT-i MMT
ММТ скоростна кутия
първият симптом беше, че от спряно положение, като пуснеш спирачката бавното потегляне изчезна. Сериозният ефект се изрази в това, че при нормален ход аварийната лампа на ММТ светва и изключва от скорост, лостът се движи, но няма зацепване.
Спираш и чакаш да обереш клаксоните на тези след теб.
Спираш и чакаш да обереш клаксоните на тези след теб.
bad luck
Re: ММТ скоростна кутия
къде е тая лампа?caddy5500 написа:че при нормален ход аварийната лампа на ММТ светва...
Здравейте, нов съм тук и засега само чета (надявам се никога да не пускам тема от сорта- затова си взех Тойота ). За подобен тип кутии се знаят вече почти всичките им проблеми - а именно износване на хидравличния блок който управлява смяната на скоростите и натискането на съединителя. При Ауди с типтроник ги има същите проблеми, аз лично си трових нервите с Алфа 156 -при всички марки след около 120000 км почват проблемите, но 20000 е твърде рано , на познат на Е-класата му блокира три пъти за 10000км(чисто нова !!!) - изключения има . Всъщност това е система работеща под високо налягане и първото което дефектира е хидроакумулатора - започва да не държи налягане и не може да включи скорост. В началото проблема се оправя с рестарт - откачане на клемата на минуса -изчиства грешките от ниското налягане. Възможна е смяна само на хидроакумулатора но фирмите естествено те задължават да смениш целия хидравличен блок- новия е различен защото е подобрена версия - по правило по-бездефектна .За втора употреба е абсолютно противопоказано да се купува такава кола, за нова - аз лично реших да не рискувам
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
По скоро си мисля ,че ако това е толкова голям и известен проблем Toyota са щели да заменят всички блокове гаранционно . Друг е въпроса ако наще купуват някакви залежали неща бог знае от къде и си пускат покрай ушите проблемите , които са отразени в официалните бюлетини . И те чаката да отидеш да ги вдигнеш във въздуха и тогава да ти я сменят .
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Преди всяка 'recall' кампания се прави калкулация на риска. Ако сумата от ремонта плюс евентуално обезщетение на всички идивидуални повреди е по-ниска от някакъв таван, нещата се оставят както са и ъпгрейда се прави само при възникване на проблем. Лошата публичност също оказва влияние в случая, така че не е проблем да се пренасочат средства от рекламния фонд към фонд 'поддръжка'.Bass_Man написа:По скоро си мисля ,че ако това е толкова голям и известен проблем Toyota са щели да заменят всички блокове гаранционно ...
това е така , ама за съжаление с ММТ то изобщо не е въпрос на късмет а на време . И Да проблема е голям и масов , просто им излиза по евтино да ги сменят докато са в гранция отколкото да изтеглят всички коли с ММТ , лошото обаче е че даже и след смяната проблем пак се появява и следва нова смяна . Аз знам за хора които вече трето ММТ им слагат и пак се чупиspiritch написа:То това за свещичката важи за всички. И най-здравата каруца да си вземеш, нямаш ли късмет...
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
стига бе човекSFINKS написа:това е така , ама за съжаление с ММТ то изобщо не е въпрос на късмет а на време . И Да проблема е голям и масов , просто им излиза по евтино да ги сменят докато са в гранция отколкото да изтеглят всички коли с ММТ , лошото обаче е че даже и след смяната проблем пак се появява и следва нова смяна . Аз знам за хора които вече трето ММТ им слагат и пак се чупиspiritch написа:То това за свещичката важи за всички. И най-здравата каруца да си вземеш, нямаш ли късмет...
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
те са видяли ... пробват ако мине гаранцията ти ше си я платиш нали...pepa_k написа:Аз разбирамн да са ги слагали тези скоростни кутии един определен период от време и като са видяли проблема да спрат да ги слагат и да си поддържат тези които са вече с такива ама за какво им е да му се невиди да продължават да ги слагат и на най-новите модели.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта