Страница 17 от 129

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 20 Яну 2017 00:43
от Petar555
Колега, като гледам по тази картинка положението на монтиране е винаги крайното. Аз си мисля, че това което миказваш е вярно но при сменени феродов и притискателен диск, защото тогава положението на докосване до диафрагмата е много близко до крайното, а при мен те са износени и разликата между крайното положение и докосването е доста по голямо. А и съм забелязал, че дори да го оставя в крайно полОжение, след обучението луфта винаги е обран. И затова като му кажа да отиде в позиция за "смяна на части", го виждам как се отпуска.
MMT actuator.jpg
MMT actuator.jpg (240.57 KiB) Преглеждано 2097 пъти
Между другото, това чудо се "обучава" по ток. т.е. тръгва да натиска диафрагмата и при определен праг на тока разбира, че вече е на ENGAGEMENT. След това продължава докато опъне докрай. Така знае кога е CLAMP POSITION, кога е PARTIAL ENGAGEMENT т.е. на полусъединител и кога е напълно отцепено. Докато обира празния ход тока е много по-нисък, после започва да нараства линейно защото бори пружина(диафрагмата) и накрая стига до крайното положение.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 20 Яну 2017 11:32
от mfandakov
Да точно така е както си описал по горе :thumbsup: ,точно за това след /Step 1 Clutch Position Adjustmen/ ти правиш тази грешка а именно
Petar555 написа: и го поставям отново, като го премествам с 1-2 мм вляво от отбелязаната позиция.
За това просто обери луфта/без луфт и без натяг/просто добре легнал на вилката.
Petar555 написа: . А и съм забелязал, че дори да го оставя в крайно положение, след обучението луфта винаги е обран.
Да софта на блока казва на актуатора и той обира този луфт,но ти изместваш работното петно вътре между червяка и онзи полумесец със зъбите които се намират вътре в актуатора. От там яката пружина която знаеш че е вътре в актуатора започва да работи в неправилно/а именно не разтоварва на време / за това се получава и онова закъснение за което говориш в началото,и си принуден да караш колата в режим М.

Пробвай моят начин,ако не се получава направи го както си правил до сега. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 20 Яну 2017 17:50
от Toyota Fan Forever
Да тока е всичко (дебели кабели) предпазители 80А и всяко повишение в стойностите на предварително програмираната величина на тока за единица време, води до грешки. Сумарния съпротивителен момент (стойност на тока) варира в експлоатацията, но общо взето е съвкупност от съпротивление на пружината на притискателния диск, съпротивление в сферата на вилката, съпротивление от триене на лагера по диафрагмата, вътрешно съпротивление на актуатора, и неизследвано съпротивление при различни условия на експлоатация (температура, влажност, корозия, отложен прах от триенето, комбинацията от тях и възможни други, за които не се сещам, но сигурно има). Една функция в математиката има точки на прекъсване и тогава става неопределена. Именно в неопределеността на непознатото съпротивление при включване (зададена величина на тока с коректори за различни условия) се крият проблемите на ММТ- код на грешка, когато ЕСU нама зададени стойности в програмата си, което иначе е превъзходно замислено, но пък непрекъснато доусъвършенствано?!
Честно казано Ви се възхищавам колеги, че намирате решение на проблемите с достоен труд!!! Щом състоянието е работоспособно и изправно значи поздравленията за Вас са заслужени! :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 17:49
от Petar555
Здравейте колеги,
Дали някой от вас е измервал разликата между чисто нов притискателен диск и такъв с напълно прещракани зъбчета? Т.е. дали знаете колко е механичната компенсация на износването от LCC системата?
Благодаря за отговорите.
------------------
Колега mfandakov,
Изпращам ти снимки на моето ECU на скоростната кутия. Можеш ли да ми кажеш неща за него?
Благодаря.
20170122_132517-1-1.jpg
20170122_132517-1-1.jpg (737.92 KiB) Преглеждано 2019 пъти
20170122_132517-1-2.jpg
20170122_132517-1-2.jpg (267.73 KiB) Преглеждано 2019 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 19:14
от mfandakov
И аз съм със същият блок/не е много добър/, за жалост в Toyota явно са се направили на ,,луди,, и не са го сменили.

http://svaret.free.fr/TCVII/depose/MMT/CP5013_0_1.pdf

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 21:23
от Petar555
Да, и аз го гледах този бюлетин. Но според дата кода, не е и трябвало да го сменят. Те и без това не искаха да правят нищо от началото. Казаха ми, че са го ъпгрейдвали, ама като нищо може да са ме излъгали. Аз по онова време нищо не знаех. Виж моторчето е сменено щото е от 2009-та. Те даже и осовия лагер не ми смениха, но понеже аз тогава не знаех и си бях купил кит Valeo бяха ми оставили моя.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 21:40
от mfandakov
На скоро идва при мен един човек с Toyota Corolla 2007г,блока му бе с номер 89530-12292 колата се държи много по различно.
Имаше документ от сервиз от Германия където е сменяно ,моторчето и блока .Скоростите се сменяха много бързо просто нямаше го това леко изчакване ,самата смяна от една скорост на друга ставаше много бързо не се усещаха,това ми направи впечатление.Този човек бе също с 1.4 D4D,и след смяна на втулките в актуатора колата стана супер.Учудих се че има такава голяма разлика от блок до блок.Явно алгоритъмът в новият блок е значително подобрен.За това се убедих че най добрият блок е 89530-12292,за това може би го слагат на всички по нови коли ,даже и с новият хидравличен актуатор който почти няма нужда от настройки.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 22:04
от Petar555
Даже не знаех,че слагат хидравлика вместо сервомотор. Звучи по-сериозно. wink.gif . Как го управляват? Предполагам с електромагнитен разпределител. С отделна помпа ли е?

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 22:15
от mfandakov
Общи линии не е нещо много по различно ,просто на края на актуатора има цилиндър с хидравлична течност който е свързан с притискателният лагер със тръбичка.Обаче вече ги няма тези дилеми с настройките по позиционирането на актуатора които ги имаш ти в момента.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 22:21
от Petar555
Не знам дали го е имало преди и просто не съм го бил забелязал, но след като си я взех от тойота, видях, че мога да тръгвам на 2-ра.
--------------------
Добре, а как мерят хода? Полусъединител?

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 22:31
от mfandakov
Това тръгване на втора има го заложено като ,,аварийно,,придвижване в самият софтуер на блока.Когато колите ни спрат,,, не дай си боже,,, worthy.gif :D със светнало червено зъбно колело на таблото и пищящ зумер.Тогава в софта е заложено ,,,,,,,изчакваш до като загасне N на таблото палиш колата включваш на М режим и на 2 скорост и без да пипаш нищо можеш да караш колата,,,,,,, Това си е опция на самият блок за ММТ с проблемен актуатор да се придвижат до дома или сервиза.

Хода на съединителя пак се мери чрез тока на моторчето,само че там вече настройките на актуатора ,съпротивлението на вилката,съпротивлението на упорният болт липсват.Три рискови момента са избегнати :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 22:38
от Petar555
А не,не. Аз имах пред вид в нормални условия. От място на М включвам 2 пъти: 1-ва, 2-ра и тръгвам. Особено сега на поледица е много удобно :D .

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 22 Яну 2017 22:39
от mfandakov
Да забравих и за това става :D ,даже е много удобно и аз го ползвам и работи,явно и ти си на същото мнение. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Яну 2017 15:08
от Toyota Fan Forever
mfandakov написа: И аз съм със същият блок/не е много добър/, за жалост в Toyota явно са се направили на "луди" и не са го сменили.
http://svaret.free.fr/TCVII/depose/MMT/CP5013_0_1.pdf
Сменили са го, ама късно и не всички са били компенсирани за жалост!
8953012211.jpg
8953012211.jpg (272.66 KiB) Преглеждано 1953 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Яну 2017 22:27
от Petar555
Здравей колега,
За този вид актуатор ли казваше?
https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=28167654