Страница 31 от 129

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Мар 2018 16:39
от valen79
:)

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Мар 2018 16:57
от valen79
mfandakov написа: Ако искате да сменя по рано,направете следното карайте в Е режим и когато искате да смени предавката преминете бързо в М и чукнете + после пак в Е.
Блока запомня тези обороти на двигателя за базови и започва с времето да сменя на съответната предавка при тези обороти на които сте направили.

И гледайте да не сте в ЕS режим. :thumbsup:
Здравей, а как да направим обратното. Мен най-ме дразни когато от 2 предавка сменя на първа и винаги на около 20 км час. Може ли по някакъв начин да се регулира да смена от 2-ра на първа примерно на 10 км вчас или това си е заложено в компа на скоростната кутия? Благодаря!

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Мар 2018 17:35
от Shift
Мисля,че това не можещ да го промениш. Надолу ги сваля по друг алгоритъм.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Мар 2018 18:41
от mfandakov
valen79 написа: 2-ра на първа примерно на 10 км вчас или това си е заложено в компа на скоростната кутия?

Явно имате агресивен стил на каране,за това се получава и това .
Само и единствено може да се калибрира при регрес от 2 на 1 скорост.
Иначе може да се калибрират всички скорости във възходящ ред.

При теб това може да се случи само след напълно обновяване на блока,и след това калибриране на скоростите във възходящ ред,и на края при свалянето може да се калибрира само скоростта от 2 на 1.Но аз след толкова опити никога не съм достигал от втора да сваля на първа при 10км,най ниската скорост е около 15км.
Обаче аз не ти препоръчвам това да го правиш защото рано или късно пак ще стигнеш до свалянето на 2/1 при 20км.
Стил на каране. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Мар 2018 16:22
от valen79
Колеги, имам питане! Понякога, не винаги, като вкарам задна светва N /свободна/и премигва 1 -2 пъти и чак тогава зацепва на задна. Интервалът е 1-2 секунди. Това нормално ли е? Преди 1.5 години ми обслужиха актуатора за съединителя, защото придърпваше при потегляне много подскачаше, втулките и лагерите бяха разбити. От тогава нямам проблеми, само този със задната. Трябва ли да обслужа и другия актуатор и възможно ли е да е от там проблема? Забравих да спомена ,че преди 3 години смених съединителя, защото както си карах светна N и изключи от скорост и започна да мига със свуков сигнал. Може ли съединителя да се износи за 50000 км? Колата е Тойота Корола Версо 1.8, 129 к.с, 2005 година, ввти с ММТ кутия. Съжалявам за объркващите въпроси, но приемам всякакви коментари и ще съм ви благодарен за отделеното време и съвети!
П.С. не искам да се занимавам с ТМ - Бургас, защото когато отидох там в началото с проблемите си ми искаха 3000 лв. за комп. на скоростната кутия, 1250 лв. за съединител и 700 лв. за актуатор и към 85 лв. на час за труд . Близо 5 к в лв. Сами си правете изводи дали това е нормално за една стара кола, нещо политиката им е объркана, но това е друга тема!
Поздрави! smile.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Мар 2018 08:13
от mfandakov
Не пипай актуатора на скоростите,за задна изчаквай известно време след изключване от Е и тогава давай задна.
Смени маслото на скоростите с правилното ,направи правилните настройки на актуатора на съединителя.

Колкото до съединителя,добър диагностик може да види колко зъба са прещракали на притискателният диск,или да се пробва да предизвика прещракване .Ако не се получи може и да са минали всички,но и това не означава че съединителя е за смяна.И след последният зъб има около 10 К км.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Мар 2018 15:30
от valen79
mfandakov написа: Не пипай актуатора на скоростите,за задна изчаквай известно време след изключване от Е и тогава давай задна.
Смени маслото на скоростите с правилното ,направи правилните настройки на актуатора на съединителя.

Колкото до съединителя,добър диагностик може да види колко зъба са прещракали на притискателният диск,или да се пробва да предизвика прещракване .Ако не се получи може и да са минали всички,но и това не означава че съединителя е за смяна.И след последният зъб има около 10 К км.
Благодаря, колега!

Пробвал съм и с изчакване, но пак го прави, а и като правиш маневри и бързаш защото те чакат другите автомобили е много неприятно да ти мига свободна N докато зацепи задна R и то за 2 секунди!
А по принцип и при другите ММТ -та ли е така или си е при мен проблема? :whistle:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Мар 2018 15:39
от mfandakov
Много са факторите за закъснението на задната скорост,включително и в самата кутия.
На определени коли го има този проблем.Много обяснение е и не ми се разтяга сега тук. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Мар 2018 17:32
от popart
Днес колата ми влезе в сервиза на ТМ Ауто. След кратка диагностика, равносметката е следната: смяна на съединител, смяна на моторче на актуатора на скоростите,обучение на ММТ, смяна на масло на скоростите и двигателя. Всичко това по някава програма "Кампания 5+" (части, консумативи и труд ) = 1570 лева с ДДС. След 4 дни трябва да е готова.

За информация към колгата valen79. Говорих с монтьора който гледа и ще прави колата ми, относно това колко ще изкара новия съединител. При положение че се кара 90% градско би трбвало да ми изкара над 100 хиляди. Според монтьора имало значение дали е оргинален съединителя или не е. Неоргиналните изкарвали доста по-малко.Дали е така това могат да кажат колеги с по-голям опит от мен. Относно цените - да не би да са с вкючен труд щото 1250 лв. ми се струва скъпо за съединител. За мойта кола съединителя ( 31250-19076 ) в toyodiy.com струва 358 евро и горе-долу толкова ще ми излезе и на мен. За труда ми взимат 400 кинта, което за фирмен сервиз, мисля че е нормално.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Мар 2018 18:48
от valen79
mfandakov написа: Много са факторите за закъснението на задната скорост,включително и в самата кутия.
На определени коли го има този проблем.Много обяснение е и не ми се разтяга сега тук. :thumbsup:
Разбрам, искам да знам дали да си карам така и да не се притеснявам, че може да ме остави на пътя или да предприема ремонт?
Благодаря!

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Мар 2018 18:50
от valen79
popart написа: Днес колата ми влезе в сервиза на ТМ Ауто. След кратка диагностика, равносметката е следната: смяна на съединител, смяна на моторче на актуатора на скоростите,обучение на ММТ, смяна на масло на скоростите и двигателя. Всичко това по някава програма "Кампания 5+" (части, консумативи и труд ) = 1570 лева с ДДС. След 4 дни трябва да е готова.

За информация към колгата valen79. Говорих с монтьора който гледа и ще прави колата ми, относно това колко ще изкара новия съединител. При положение че се кара 90% градско би трбвало да ми изкара над 100 хиляди. Според монтьора имало значение дали е оргинален съединителя или не е. Неоргиналните изкарвали доста по-малко.Дали е така това могат да кажат колеги с по-голям опит от мен. Относно цените - да не би да са с вкючен труд щото 1250 лв. ми се струва скъпо за съединител. За мойта кола съединителя ( 31250-19076 ) в toyodiy.com струва 358 евро и горе-долу толкова ще ми излезе и на мен. За труда ми взимат 400 кинта, което за фирмен сервиз, мисля че е нормално.
Благодаря за уточнението!

По-добре звучи от това което ми казаха на мен. А твоята не е версо, а корола 2007 г. така ли?

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Мар 2018 19:14
от mfandakov
valen79 написа: Разбрам, искам да знам дали да си карам така и да не се притеснявам, че може да ме остави на пътя или да предприема ремонт?
Благодаря!
Карай си колата,и не се притеснявай.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 27 Мар 2018 04:42
от popart
valen79 написа: А твоята не е версо, а корола 2007 г. така ли?
Версо е - коригирах си подписа.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 27 Мар 2018 07:47
от valen79
popart написа:
valen79 написа: А твоята не е версо, а корола 2007 г. така ли?
Версо е - коригирах си подписа.
Ок. Като я направят и я покараш, драсни два реда да си сверим часовнците! :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 31 Мар 2018 14:40
от mfandakov
Toyota Viky написа: От тогава изминаха 4 седмици в който колата е в сервиза и не могат да я подкарат.
Здравейте,
Оправихте ли колата.