въпроси за AE86:

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 03 Окт 2005 19:44

model: AE86L-ESMQFW
2M8FY82T283T50
Наистина този код не носи инфо за годината, ето какво аз мога да разгадая по него, без да съм 100% сигурен АЕ86 е ясно, L- left hand drive, E-corolla, S-sedan, M-manual transmition, Q-клас на колата-най-луксозно оборудване за модела, F-тип на двигателя twin cam, EFI high performance, W-eвропейски пазар? (А е за САЩ).
2М8-код за цвета на купето, после следват данни за цвета на интериора и други подобни данни, с които не съм нного запознат. Дано поне малко съм ти помогнал! :whistle:

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 03 Окт 2005 19:53

Секцията "T283" значи шперче :whistle: :thumbsup:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Окт 2005 20:21

хехе, мерси много, напредваме в декодирането! намерих един сайт и също успях да разбера единият код. Xeku, ти уцели направо в десетката с декодирането :thumbsup:

jamie, щом T283, значи Т50 наистина е скоростната кутия.

El Camino, тоя сензор още не мога да го открия дали съществува, как да го пъхна в жабката :) колата придърпва на ниски, оня ден в дъжда щях да я превъртя на един завой(захапа изведнъж), едвам я извадих - затва се боря като пате в кълчища, трябва да мърка атмосферно, а не да ми придърпва като на брат ми лагавата турбо импреса. между другото в същият ден и той щял да се пребие точно заради подобно придърпване в ниските - колата забила муцуна точно когато не трябва :)

това, че АЕ86 не е произвеждана в Европа може само да ме радва. Малко се стреснах, че може да е европейска сглобка, ама слава богу, не е!

ето сайта:
http://ourworld.compuserve.com/homepage ... wcodes.htm

първия код и какво означават буквите
AE86L-ESMQFW
A - the engine family - A series engine (4 cyl petrol)
E - platform type - Corolla
86 - model code
L - left hand
има още кодове преди тирето, ако колата няма екстрите е празно
-
E - model type based on the same platform - Corolla
S - body style - Hardtop
M - transmission type - 5 speed floor mounted manual
Q - trim level or grade - The highest grade (ultimate in luxury or performance)
за Corolla Q означава GT, GTV, Levin, Levin Apex
F - engine type - Twincam, EFI (high performance),Just EFI if made by Australian Motor Industries
W - destination - Europe

след това има още кодове за rear suspension, ако е празно - Leaf spring 4 link

ако след това има PS - power steering

колата е произведена за Европа, най-висок клас за модела, ама годината и мястото на производство са ми мъгла още wacko.gif
а и в много сайтове тоя VIN го обявяват направо за невалиден. не можах да разбера 1S0 какво означава, а и тези три нули са загадка. намерих други АЕ86 с подобен VIN, но няма достатъчно инфо

BTW, открих в нета това:
http://www.alljapanesecars.com/cdstore2 ... did=to9e80

сега дърпам всичките части А1, А2, В1, В2, Europe - 1ГБ :)
това изглежда да е някакъв много сериозен менюъл
status: за БАН

El Camino

Мнение от El Camino » 03 Окт 2005 21:28

А ти сигурен ли си, че от това ти се ебава празния ход? wacko.gif Честно не знам къде смяташ да я пъхнеш тая сонда.

Моята държи 1000 оборота празен и може и да е в повечко, но не ми е пречело никога. Понякога като минавам през дупки на 2ра примерно слиза на 500 но като отпусна спирачката и пак си изскача на 1000.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 03 Окт 2005 21:41

EPC CD-тата ги имаме отдавна тук, има и J1/J2 в комплекта ако не греша.
Камино, на колектора има място за сондата - само дупка, резба 18Х1.5 и е монтирана.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Окт 2005 21:47

ми май трябва да е в по-ниски от 1000 на празен ход и съм почти сигурен, че не трябва да има и грам заглъхване в ниските(под 3000) при изправен двигател.

открих годината на модела в същият сайт - 85 - на външен вид моята съвпада само с модела от 85(по силуета, задницата, предната решетка и предния спойлер)

Изображение

и няма oxygen, с MAF e наистина :)

вижте ги красавиците - моделите Corolla Coupe от всички години:

http://www.alljapanesecars.com/viewmc.p ... in&yr=1985
status: за БАН

El Camino

Мнение от El Camino » 03 Окт 2005 21:58

85та вместо 87ма, но май твоята е все още най - младата тук biggrin.gif :thumbsup:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 03 Окт 2005 22:05

абе засега изглежда като газена от стадо слонье, но като глътне известна сумичка ще стане кукла :)
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 04 Окт 2005 08:31

Нека да добавя. Колите от 83,84 и 85 са еднакви! Така наречените Зенки, което значи ранни. Освен разликата във външния вид с късните (86,87) има и разлики на други места - различни полуоски, диференциал и т.н. Някой от последните идват с големия блок (като на 4агзе).

Сега за 02 сензора:
НАШИТЕ НИТО ИМАТ МЯСТО НА КОЛЕКТОРА, НИТО ИМАТ ЖИЦИ (поне моята, а и тези които съм гледал). Ако държиш да си сложиш се прави дупка на колектора, заварява се гайка, слага се сензора и се прекарват кабели до ЕКУ-то. Самото ЕКУ има вход за такъв датчик, но в него НЕ ВЛИЗА кабел т.е. сам трябва да прекараш жицата до там.

Сега за разните контакти:
Тези коли са идвали с няколко "екстри" - хидравлика на волана, климатик, и т.н. Многото висящи контакти са за това (освен ако нещо не е изчезнало някога). Вдигни капака на някоя друга и сравни.

Сега за празния ход:
Празния ход е на 850 об/мин. Регулира се от винтчето при дросела. Ако не може да го свалиш 99% имаш вакуумен теч. Направи следния тест. Свали тръбата към въздушния филтър. Пред дросела има няколко дупчици. Запуши ги. Колата загасна ли? Ако не е - имаш вакуумен теч! И внимавай да не се опариш:)
Провери си всички вакуумни маркучи, а най-добре ги смени - струват смешни пари. Може и дросела да не се затваря до край от мръсотия. В най лошия случай е гарнитура, а в ТМ тези са по 15 лв. Тези от ТМ са значително по-добри от заместителите

Ако има още нещо питай. Ако трябва дружно ще я погледнем и ще я оправим. Трябваше да се обадиш докато и Пънкара беше тук - да направим една сервизна дружинка

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 04 Окт 2005 09:38

НАШИТЕ НИТО ИМАТ МЯСТО НА КОЛЕКТОРА, НИТО ИМАТ ЖИЦИ (поне моята, а и тези които съм гледал). Ако държиш да си сложиш се прави дупка на колектора, заварява се гайка, слага се сензора и се прекарват кабели до ЕКУ-то.
Kолектора от моя донор (белия) има плочка отлята на него - само за дупчене и резба. Много бих се учудил да се окаже че има различни отливки за изпускателен колектор при АЕ86-ците.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 04 Окт 2005 20:39

а и по-късните модели АЕ86 май имат усилени детайли - в Club4ag на таблицата пише Connecting Rod Spec - large bolt and nut за моделите 86-87г.

вече ми стана ясно за О2 сензора - бил съм в дълбока заблуда - а и на колекторите няма никъде място за него - трябва да се дупчи. а доколкото разбрах варианта с MAF е много по-добре. а и предполагам че точно от входящият въздушен поток е проблема - колата върви екстра на високи след 4000 оборота. първото нещо по двигателя мисля да е точно проверка на клапите и вакуумите. имам един майстор, който горе-долу е наясно с тези системи - оказа се, че повечето не са чували за подобна система от клапи, не могат да зацепят защо колата е с 8, а не с 4 входящи колектора :)

bad_dog, непременно ще цъфна при вас за дружен оглед от вещо око :thumbsup: но преди това колата трябва да се изкърпи, боядиса, да и оправя електрическата инсталация, след това в КАТ да и оправя документите

днес ми направиха оферта от 500-600лв за кърпенето и боядисването - евентуално в неделя ще я оставя. ще я закарам за оглед още при един-двама тенекиджии, че малко солено ми се вижда.

трябва да се изкърпят малко двата предни калника - по една педя(2х50лв), да се пръснат, дясната врата и десния заден калник за изчукване(2х30лв) и малко боя, задния ляв калник за изчукване(50лв) и боя, задната броня за изправяне, задния капак за боя. има и разни дребни ръждички за почистване и боя.

към 0.5-1л боя металик с разредител и втвърдител - 100лв
кърпене и изчукване 200лв
бояджийски работи 200лв
разни шкурки и китове - към 50 лв.
за бронята още не знам ама било към 20лв

ммм, малко солено ми се вижда за тенекиджия и боядисване - 400лв - работа за един-два дена без много зор. не знаех, че е толкова скъпо, ако я карам в тоя дух ще глътне хилядарка преди да съм мигнал wacko.gif

примам предложения за читави автотенекиджии и бояджии rolleyes.gif
status: за БАН

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 04 Окт 2005 22:17

Цените са доста приемливи според мен.
Занижена е цената за металика комплект - хубава боя металик излиза към 150 лв/л комплект.
Ще ти излезнат доста гнилочи за кърпене в процеса на работа - да си знаеш. Особено отзад.

ПП: В момента мога да препоръчам един при който да НЕ се ходи - тази вечер си повикахме с него. Подробностите ще спестя mad.gif
Според мен хилядарката си я удряш - с консумативите по колата и отделно тенекеджийската работа и боята.

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 04 Окт 2005 23:14

лошо, значи ще купувам каябата след един-два месеца unsure.gif ама преди това ще сменя всички bushings.

цената на боята не е занижена, просто няма да ми трябва цял литър. имам един познат(момчето с невероятната черна Манта). вече се двуомя дали да не отида при него - той е самоук бояджия, пък и мен ще научи :) сам си е боядисал Мантата, пък тя изглежда адски добре - черна перла. сума пари ще спестя, пък може направо цялата кола да боядисам. тва 80-100лв на цапане на детайл си е кожодерство! хората бачкат по една седмица за тези пари.
status: за БАН

b_d

Мнение от b_d » 05 Окт 2005 09:29

Аки си правиш колата я прави както трябва.
Оправи всички ръжди по пода - обикновено са под багажника.
На моята имаше ръждички да гредите, ама като ги разчоплихме с моя майстор и се показаха дупки. В момента вече е с нови греди от задния мост нататък. Надявам се скоро да влезе за боя в камерата :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Иначе мини леко с чук :
1. прагове
2. задни ботуши
3. греди отзад.
4. вежди
и то ще си покаже къде е за кърпене....
Все пак колите не са първа младост!

El Camino

Мнение от El Camino » 05 Окт 2005 09:57

Ботушите отзад трябва наистина добре да ги огледаш. Дори в багажника избива доста очевадно. Виж и отдолу гредите както Асен ти е казал - особено носещите надлъжните и напречните. Това ти е най - натоварената част при тая кола, след като ще дрифтиш. Аз сега дори съжалявам, че и някакви подсилващи профили не и сложих на моята тогава. Гние и от пред около предното стъкло. Поогледай си и геометрията rolleyes.gif - и най - малката чупка или дори само удар може да е причина за нещо такова.
Поискай да ти я запечатат след това ... ама от Бодитата има няколко вида - Джейми по ги знае, той да ти каже кое е добро. Щото имат навика тенекеджиите да слагат най - евтиното.
А тенекеджиите са имам чувството всичките едни - едни и същи приказки и едни и същи л****. Ако ти е казал ден - два, смятай в най - добрия случай седмица две. Ако е типичен представител - месец поне.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта