Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
- stoyankirov
- Мнения: 91
- Регистриран на: 31 Яну 2014 10:56
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota Prius Gen.3 - 2009
- Благодарил/а: 3 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Здравейте колеги. Вероятно сега е сезона на "умиращите" акумулаторни батерий, но искам да споделя следната ситуация.
Малко преди Коледа оставих моя Приус 3 - 2009 година да престои около 7-8 часа навън на -5 градуса по Целзий. Автомобила беше заключен и следователно никакви системи в него не работеха. След като стартирах автомобила посредством натискане на Старт-Стоп бутона, автомобила си стартира както обикновено. Без никакви проблеми. На дисплея ми изписа READY и така. Тръгнах като си пуснах радиото, но след около 300 метра ми се наложи да спра до един магазин. Изчаках в колата без да слизам, но изключих системата от Старт-Стоп бутона и след това отново го натиснах, но без да натискам спирачка като по този начин стартирах само парно и радио. След около три-четири минути реших да тръгна като тогава се случи и изненадата. Натиснах спирачката като бутона светна в зелено и след като го натиснах вместо да светне целия дисплей, видях че светлината започна много бавно да се вижда. Абе, както лампи с потенциометър. Дисплея светна но не така като друг път а много по-слабо. Опитах се да мина в режим D, и да тръгна но не успях. Автомобила си остана в положение Р. Изгасих и отново се опитах да стартирам по традиционния начин. Резултата беше същия, като дори лампите започнаха леко да премигват. Изключих бързо отново. Обадих се на служител от сервиз Тойота, който ми обясни, че вероятната причина е слаб ток на малкия акумулатор. Каза ми че близо до бушоните имало плюсова клема за вземане на ток от друг автомобил, но така и не я намерих. Свалих малкия акумулатор и го заредих на "професионално" зарядно за два часа. След като го върнах обратно в колата и го закачих всичко си светна като преди. На дисплея на навигационната системата се появи текст че системата зарежда и след около минута-две всичко беше ОК. Прибрах се и на другия ден отидох при техник, който след като замери тока който отива към акумулатора ми каза че е супер в норма някъде към 14,2 или 14,6 /не помня точно/. До днес няколко пъти съм оставял колата на много студено но всичко е наред. Така и не разбрах какво се случи тогава, но си беше истинско изпитание, тъй-като бях чел че в такава ситуация след като се свали акумулатора, автомобила може да се стартира отново само в сервиз на Тойота. Нека успокоя колегите че това не е така и да не се притесняват в такава ситуация защото в първия момент си е за притеснение-нищо по автомобила не работи, дори не може да се отвори и багажника. Ако някой може да добави нещо по темата - Благодаря. Пропуснах да отбележа че автомобила карам само в града, с пуснати винаги LED-матрични светлини и на разстояние от около 5-10 км.
Весела и щастлива 2017 година на всички.
Искам да изкажа благодарности на Akima за проявеното разбиране и отзивчивост.
Малко преди Коледа оставих моя Приус 3 - 2009 година да престои около 7-8 часа навън на -5 градуса по Целзий. Автомобила беше заключен и следователно никакви системи в него не работеха. След като стартирах автомобила посредством натискане на Старт-Стоп бутона, автомобила си стартира както обикновено. Без никакви проблеми. На дисплея ми изписа READY и така. Тръгнах като си пуснах радиото, но след около 300 метра ми се наложи да спра до един магазин. Изчаках в колата без да слизам, но изключих системата от Старт-Стоп бутона и след това отново го натиснах, но без да натискам спирачка като по този начин стартирах само парно и радио. След около три-четири минути реших да тръгна като тогава се случи и изненадата. Натиснах спирачката като бутона светна в зелено и след като го натиснах вместо да светне целия дисплей, видях че светлината започна много бавно да се вижда. Абе, както лампи с потенциометър. Дисплея светна но не така като друг път а много по-слабо. Опитах се да мина в режим D, и да тръгна но не успях. Автомобила си остана в положение Р. Изгасих и отново се опитах да стартирам по традиционния начин. Резултата беше същия, като дори лампите започнаха леко да премигват. Изключих бързо отново. Обадих се на служител от сервиз Тойота, който ми обясни, че вероятната причина е слаб ток на малкия акумулатор. Каза ми че близо до бушоните имало плюсова клема за вземане на ток от друг автомобил, но така и не я намерих. Свалих малкия акумулатор и го заредих на "професионално" зарядно за два часа. След като го върнах обратно в колата и го закачих всичко си светна като преди. На дисплея на навигационната системата се появи текст че системата зарежда и след около минута-две всичко беше ОК. Прибрах се и на другия ден отидох при техник, който след като замери тока който отива към акумулатора ми каза че е супер в норма някъде към 14,2 или 14,6 /не помня точно/. До днес няколко пъти съм оставял колата на много студено но всичко е наред. Така и не разбрах какво се случи тогава, но си беше истинско изпитание, тъй-като бях чел че в такава ситуация след като се свали акумулатора, автомобила може да се стартира отново само в сервиз на Тойота. Нека успокоя колегите че това не е така и да не се притесняват в такава ситуация защото в първия момент си е за притеснение-нищо по автомобила не работи, дори не може да се отвори и багажника. Ако някой може да добави нещо по темата - Благодаря. Пропуснах да отбележа че автомобила карам само в града, с пуснати винаги LED-матрични светлини и на разстояние от около 5-10 км.
Весела и щастлива 2017 година на всички.
Искам да изкажа благодарности на Akima за проявеното разбиране и отзивчивост.
Последно промяна от Akima на 17 Яну 2017 02:23, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
Toyota Prius Gen.3 - 31.08.2009г. - 1.8 - 136ph - 195000км
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
Акумулаторна батерия PRIUS 3
Овен да покажа как се дава ток, друго няма какво да се добави към случая...
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/nxXL_g4ONrU[/bbvideo]
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/nxXL_g4ONrU[/bbvideo]
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
- stoyankirov
- Мнения: 91
- Регистриран на: 31 Яну 2014 10:56
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota Prius Gen.3 - 2009
- Благодарил/а: 3 пъти
Акумулаторна батерия PRIUS 3
Много благодаря.
Ето тази клема не открих в полеви условия. Вече се чувствам подготвен.
Последно промяна от Akima на 17 Яну 2017 02:26, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.
Toyota Prius Gen.3 - 31.08.2009г. - 1.8 - 136ph - 195000км
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Акумулаторна батерия PRIUS 3
И на ауриса е на същото място клемата. Но падането на акумулатора се оказа, че може да е причина за поява на грешка "неустановено положение на блокиращото устройство на трансмисията" и тогава подаването на ток ползвайки тази клема не помага, "грешката не позволява стартиране" - мисля. Възможно е да се появява и друга "непреудолима" грешка. Тогава, ако ситуацията го налага, може да се изключи акумулатора - грешките се зачистват и тогава вече може да се стартира - така, че носете си ключе 10 .
(може би трябва да се обединят темите, хибридните ауриси, особено по новите са повече )
(може би трябва да се обединят темите, хибридните ауриси, особено по новите са повече )
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Публикувам и тук варианта, който ви споделих на ЛС, за да е информативна темата:
- WoLF
- Мнения: 2723
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 297 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Само снимката нещо са я объркали, но идеята се разбра...
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Този акумулатор, който си дал, НЕ става за Приус!
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Снимката е илюстративна - мисля, че имате достатъчно опит и съзнание да го разберете, гледайки параметрите.
Специално за възмутените от картинката колеги:
Хайде сега сам да си коригирате поста, защото след някой друг месец пак ще има въпроси от "лауреати", защото се всява съмнение и паника.
Специално за възмутените от картинката колеги:
28800 BATTERY
28800-21170 S46B24R 1 € 275.95
Хайде сега сам да си коригирате поста, защото след някой друг месец пак ще има въпроси от "лауреати", защото се всява съмнение и паника.
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Именно. Имам достатъчно опит, за да ти кажа, че си дал конкретен акумулатор на Bosch s4 с номер 0092s40300 (030), който е с десен плюс и който НЕ става за Приус.
Мисля, че и ти може да ми коригираш моя пост, а може и твоя, по твое усмотрение.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Нищо няма да коригирам за момента - възниква казус.
Нека да изясним конкретно и с факти - ако съм сбъркал/което противно на представите на повечето колеги се случва/ ще призная веднага и ще коригираме необходимия брой постове.
Важното е да не подведем някой колега!
- Аз твърдя, че съм виждал такава батерия в XW30 и в Lexus CT200h - но нямам колата пред мен, за да снимам.
- Вие твърдите, че тази батерия не става за модела XW30, но не посочвата коя става - каква ползвате вие при ограничения избор на нашия пазар.
Нека да изясним конкретно и с факти - ако съм сбъркал/което противно на представите на повечето колеги се случва/ ще призная веднага и ще коригираме необходимия брой постове.
Важното е да не подведем някой колега!
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Аз пък все пак бих заложил на левия плюс - 0092S40190 (щом държиш да е Бош), какъвто е и оригинала.
На нашия пазар има много голям избор реално. Просто се съобразяваш с изискването за JIS терминали, ляв плюс и капацитет до 45Ач. Почти всички акумулатори с тези характеристики имат и размерите, които стават.
На нашия пазар има много голям избор реално. Просто се съобразяваш с изискването за JIS терминали, ляв плюс и капацитет до 45Ач. Почти всички акумулатори с тези характеристики имат и размерите, които стават.
Последно промяна от BOz на 17 Яну 2017 11:01, променено общо 1 път.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 2101
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Много сложен тоя автомобил. Ползвам същите акумулатори на други автомобили и няма значение дали е ляв или десен плюс.
В края на краищата стана ясно какъв тип акумулатор ползва въпросния модел Приус.
В края на краищата стана ясно какъв тип акумулатор ползва въпросния модел Приус.
- Akima
- Мнения: 7167
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 40 пъти
- Получена благодарност: 79 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Става интересно:
Номенклатурен номер Бош: 0 092 S40 190
Според горните данни:
При търсене в кои автомобили се вгражда 28800-24030:Име на марката Номер на артикул
DAEWOO ZX01021
MAZDA 3922-18-520
MAZDA 0605-18-520A
MAZDA 3922-18-520A
MAZDA 6051 85 20
SUZUKI 33610-73010
SUZUKI 33610-79220
TOYOTA 28800 24030
► Виж съдържание
П.С.Не държа да е Bosch - просто работя с тях - да кажем фамилна обремененост.
- BOz
- Мнения: 4317
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?
Разликата между 030 и 019 е в позицията на терминала - десен/ляв плюс и борд за закрепване B00. Приус е с ляв плюс и с борд B00. Ти преценяваш дали да вярваш на каталога уж за кои ставало, или да видиш реалността от коя страна е правилно да бъдат разположени полюсите и какъв е борда за закрепване.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта