Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1678
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот BOz » 07 май 2017 10:54

pet77 написа:Източник Тъка, ако примерно на едно пътуване от порядъка на 400 км смесено национал и магистрала и скорост 80~120 км/ч в зависимост от терена без агресивно каране как ще варира разхода на финала.

Очакван около 4.5.
peterhr написа:Източник Аз за първи път покарах със 170 королата и даде 7.0, ама сега да си разплета чорапите ли?

Това няма как да е реален разход за бензинов автомобил. То и за дизел е почти непосилен, ама да не навлизаме в този спор.
Иначе да, ако е в една посока с денивелация в твоя ползва и опънато платно, за да хванеш и попътния вятър, може и да дадеш такъв разход.
Pyrhel написа:Източник За икономия на извънградско няма смисъл да се говори за бензинови двигатели... Просто не става. Примерно с Мондео 2.2 дизел съм пътувал София-Приморско със 110 на темпомат нощно време, даде 3.3/100 по борд и 3.5 по колонка.

Това е невъзможен разход за дизел за класа, за който споменаваш. Както споменах, ако си нямал силен попътен вятър, това се доближава единствено до Ауди А2 с 1.2ТДИ двигателя, което е най-икономичната кола, която съм карал. И с нея този разход при тази скорост ще е на кантар. За всичко друго с "нормален" дизелов двигател, разбирай 1.6-2.0 литра и нормално купе, разбирай хечбек и нагоре, при тази скорост без никакви допълнителни развалящи разхода условия, реалния разход е от 4+ нагоре, проверен и потвърден поне няколко пъти, изключвайки такива единични случаи, които грешно се интерпретират в последствие.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

pet77
Мнения: 55
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот pet77 » 07 май 2017 19:18

Да попитам колеги с хибрид,ако сега трябва да избират биха ли си взели пак или ще се замислят.Аз още не мога да отговоря но след някои месец ще знам.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1678
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот BOz » 07 май 2017 22:45

Със сигурност пак бих избрал без да се замислям грам.
Ако пък имаше Авенсис хибрид, това щеше да е много добра комбинация.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 588
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 50
Местоположение: Стара Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот WoLF » 07 май 2017 23:08

Аз лично щях да прескоча въпросният 1.6 дизел и направо хибрида щях да взема по две основни за мен причини: стойност на обслужване и комфорт при всички други равни условия!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12563
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот slowtraveler » 07 май 2017 23:23

Въпреки, че карам дизел съм съгласен с колегите по-горе...
Избрах дизела въпреки преимуществата на хибрида - просто хибрида имаше няколко малки негатива, които обаче имаха голям коефициент на важност в личните приоритети (най-вече повишената проходимост)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

IliyanNikov
Мнения: 4
Регистриран: 27 яну 2017 11:08
Репутация: 0
Местоположение: Varna

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот IliyanNikov » 08 май 2017 18:07

И аз бих взел пак хибрид, надявам се след 4-5 години като я доближа до 200к км да има Корола/Авенсис комби хибрид и да скачам смело :)
2017 Toyota Auris TS HSD

pet77
Мнения: 55
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот pet77 » 08 май 2017 20:12

Дано и аз да съм на същата позиция като вас след време.Няма да има авенсис,така ми каза дилъра в ТОЙОТА след 2~3г.я спират като модел.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 1836
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 71
Местоположение: Добрич

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот iovkito » 08 май 2017 20:31

Toyota Avalon hybrid изглежда много добре.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Pyrhel
Мнения: 48
Регистриран: 03 апр 2017 19:22
Репутация: 2
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот Pyrhel » 09 май 2017 16:37

Боз, ето една снимка от преди 5-6 години на същото 2.2 TDCi след ъпгрейд на интеркулер, турбина, генерация, кн филтър, мапване и към 70кс над заводското. Не можах да намеря снимка от онова пътуване, тук е малко по-висок разходът. Да, колите от автоморги (опа, автокъщи) лекичко пропушват и трудно го постигат това.
Дали се разбира - на темпомат и с 1600 об, което трябва да е около 110 ако помня правилно. Това е среден разход, моментен не показваше.

По повод дали бих взел пак хибрид - не мога да отговоря, все още не съм карал достатъчно - имам я от месец и под 3к км. Според мен смислено мнение дали си заслужава даден автомобил може да се даде след 100тина хил км. Засега - тиха и приятна за каране, но честно казано очаквах по-нисък разход на гориво при нормално каране (а не такова, където да цънкаш всяка капка и да пречиш на трафика).

Дали е по-евтина за обслужване... Факт е, че няма ремъци и ролки, няма съединител, скъпи дизелови инжектори и ГНП, значително по-малко износва предни накладки и дискове, но има инвертор и хибридна батерия, силно капризни са на състоянието на 12в акумулатори, сравнително скъпо двигателно масло... То ако беше толкова по-евтино щеше да има повече хибриди по улиците, отколкото Тесли :) Говоря за нови автомобили, не от автоморгите разни стари Лексуси-клозети за по 12-15к лв :)
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
JulianoG
Мнения: 90
Регистриран: 04 фев 2012 04:39
Репутация: 65
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот JulianoG » 10 май 2017 07:26

Pyrhel написа:Източник...но има инвертор и хибридна батерия, силно капризни са на състоянието на 12в акумулатори, сравнително скъпо двигателно масло...
Предишната ми кола също беше хибрид (Лексуса в подписа), който карах до девета година и 256 000 километра. За това време и двата компонента се държаха повече от прилично ако не броим наводняването на салона и батерията, месец след което последната се окисли и даде грешка. Смениха я гаранционно и без въпроси - на девета година и при 240 000 км. пробег!
Акумулатор на хибрид спрямо дизел?!? Я дай повече информация, че ми стана интересно. Преди месец продадох Лексуса с оригиналния му акумулатор.
За маслото също не разбирам, маслата са еднакви с на стандартен бензинов автомобил. Именно дизелът събира повече масло и обслужването му е по-скъпо.
Toyota AYGOИзображение
Lexus GS 450h Изображение
Toyota C-HR Cult HSD Изображение

Потребителски аватар
stoyanov.bs
Мнения: 39
Регистриран: 26 апр 2014 19:55
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот stoyanov.bs » 10 май 2017 09:49

Колега, би ли конкретизирал тези недостатъци, защото аз лично съм на диаметрално мнение.
Pyrhel написа:Източник Дали е по-евтина за обслужване... Факт е, че няма ремъци и ролки, няма съединител, скъпи дизелови инжектори и ГНП, значително по-малко износва предни накладки и дискове, но има инвертор и хибридна батерия

Касателно хибридната система – тези дни бях в Тойота Бургас, та там ни предложиха гаранция на употребяван хибрид до 10-тата година при условие, че всяка година се минава тест на батериите(230лв). Моята кола до скоро беше в гаранция на хибридната система(8 години за приус 2).
Pyrhel написа:Източник силно капризни са на състоянието на 12в акумулатори

Какво имаш в предвид капризни – при мен се получи така, че когато на стария акумулатор жизнения му цикъл бе към своя край, алармата се включваше за малко след като отворя колата. След замяна на акумулатора с нов всичко си е по старому. За 3 години съм сменил 1 брой акумулатор с цена под 90лв и не виждам проблем, ако трябва на всеки 3 години да купувам нов акумулатор
Pyrhel написа:Източник сравнително скъпо двигателно масло

Изискването към двигателнотото масло за приус 2( вероятно и към другите хибриди се предявяват подобни изисквания) е да покрива стандарт по API – SL. Аз лично ползвам Motul eco energy 5w30. При замяна на приус 2 са необходими 3литра и малко, което като цена за маслото за това количество е 50лв.
Изображение

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 588
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 50
Местоположение: Стара Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот WoLF » 10 май 2017 10:08

Така е! Няма нищо странно в поддръжката на хибрид. Гаранцията след 6та година може да се удължава за по една година или 15х. км. за 230лв. до достигане на 10 години общо от първата регистрация, а ДВГ не се различава от друг такъв в конвенционална бензинова кола. Моята я карам с MAGNATEC 5w-30 А1 А5/B5 и събира 3.9л. Смяна с труда филтъра и маслото е 90лв. и 15 минути... Акумулаторчето в багажника не е особен разход, а и се амортизира доволно бавно(моята е на 10г. и още е с OEM-ския отзад). Разковничето тук е друго - дали стила ти на каране и обичайния маршрут обосноват ползването на хибрид или си си по-добре с друг автомобил :thumbsup:
Изображение
Изображение

Pyrhel
Мнения: 48
Регистриран: 03 апр 2017 19:22
Репутация: 2
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот Pyrhel » 10 май 2017 10:48

Моят Приус е стар - 2011, купих го на старо от Тойота-Милано с 1 собственик. Бях в ТМ Ауто, за да продължа в БГ гаранцията му на батерията до 2021ва г., Видяха всичко в системата - сервизни акции, обслужвания и т.н. и се оказа, че гаранцията след 6-тата година важи след диагностика + 230 лв годишно и до 15к км годишно. Нито ми се вижда изгодно 275лв годишно, нито мога да се впиша в километрите, затова няма да има гаранция. Не че ми дреме особено, нова батерия с доставката е $1350, като в тази цена не са включени мито и ДДС, като вероятно ще се преборя митото да отпадне заради клас "електроника". Пък мога и единични пакети от 28те да сменя, те са по 50 лв/бр на старо. Поне са на лесно място и смяната е 15-20 мин. Инверторът е сменен преди 60тина хил. км гаранционно, надявам се да няма проблеми, пък ако има - 400 лв и ще взема друг от БГ, налични има. Така че от тази гледна точка не е скъпо.

Акумулатори (говоря за 12в.): Лексусът трябва да е с по-голяма хибридна батерия и може би не го усеща, но Приус и подобните са страшно капризни, почват да светят лампи по таблото, грешки и т.н. Моята примерно почна да изкарва "P0A7F", което няма общо с 12в акумулатор, но нямам Тойотова диагностика, за да видя допълнителния код, така че рових по 'муриканските форуми. В Щатите казват им изкарват до 3г оловно-киселинните с течен електролит, затова слагат AGM. Тука такова нещо няма да направя, 45Ah акумулатор е 450 лв, а обикновен оловно-киселинен е 70 с 2 г. гаранция - предпочитам през 2 г. по 70 лв.

Мондеото го взех отново старо - през 2010та год. с тъкмо изтичаща гаранция, оригиналният акумулатор го смених на 8мата му година със стария на другата ми кола - Citroen C5, който тогава не помня на колко години беше. Никога не съм имал проблем със зимното палене и на 2те, не че съм го тествал на много студено, бил съм по северни държави и минимумът е бил около -20* C.

Масла: 1.8 в Приус 3 (а не 1.5 като предишните) събира 4 и нещо (т.е. 5л се взимат) 0W-20 с някаква си там спецификация (да не ровя сега, май по API беше SM с понижено триене или по ILSAC - GF4, но пак - това по спомен) и цената му в ТМ Ауто е 150 лв или ако е алтернативно (Yacco), отговарящо на спец. - 115лв. Фордът събираше 6л и "Форд Формула" струваше 62 лв общо, а Ц5 - 5 литра и Мотулът му е 59 лв общо tooth.gif Нагоре май споменах за новия 1.6 HDi/TDCi с 8те клапана и 115кс (да не се бърка със 110кс и 16кл.), той събира... 3.8 литра и маслото му е 50 лв/4л ако е Мотул или 33 лв/4л ако е оригинален Тотал. tooth.gif Къде са 33 лв за оригиналното масло, къде са 150? tooth.gif

Разходи за поддръжка: Фордът го взех на 70к км и продадох на около 200 след 5год. Ц5 е взета на под 1 година и беше около 15-20к км, сега е на 215к. Разбира се - сменяни са масла на автоматика, сп. течност (каквито трябва и на Приуса, все пак), веднъж е рециклиран алтернатор, Фордът още като го взех трябваше да сменя съединител, смених комплект с 2-масовия маховик (не беше необходим маховик, ама майната му, спокойствието е по-ценно, 1500 лв), всичко останало е било келешлък - турбините, кулери и т.н. С горивната с-ма за 330к км сумарно на 2те съм имал точно 0 проблеми.

Не казвам, че поддръжката на хибрид е скъпа, нито че на дизел е евтина, не ме разбирайте по такъв начин. Казвам, че поддръжката на всяка кола е много скъпа, ако човек вземе кенеф. Ако колата е по-нова и не е Горублянски курник - дали ще е дизел, бензин или хибрид, поддръжката е еднаква. И естествено - при условие, че колата е "нормална", а не керамика или карбон в спирачките, 5 комплекта гуми на сезон и подобни.
Последна промяна от Pyrhel на 10 май 2017 10:54, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12563
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот slowtraveler » 10 май 2017 10:51

Pyrhel написа:Източник силно капризни са на състоянието на 12в акумулатори

Да, капризни са ако не ги експлоатираш както трябва... В смисъл - може да не успееш да запалиш ако не четеш инструкцията и оставиш автомобила на фарове или радио малко по-дълго време без да си включил хибридната система.. Просто акумулаторчето е мъничко...
Но при правилна експлоатация е по-безпроблемно отколкото на обикновен автомобил просто защото няма такива ударни натоварвания както при въртене на стартер... Колега кара с оригиналното акумулаторче на лексъса вече 8-9-та година (да - веднъж-дваж се наложи да му дават ток след престой на място с включено радио :) )...

Pyrhel написа:Източник Тука такова нещо няма да направя, 45Ah акумулатор е 450 лв,

Дали е толкова? Гледах моя 100Ач AGM е от този порядък...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1678
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот BOz » 10 май 2017 12:11

Pyrhel написа:Източник Боз, ето една снимка от преди 5-6 години на същото 2.2 TDCi след ъпгрейд на интеркулер, турбина, генерация, кн филтър, мапване и към 70кс над заводското

Няма смисъл от словоизлияния. Снимки не са никакъв фактор. Особено като са пипали софтуера и са вдигнали коефициента на запълване в таблиците. Тогава тия разход по борда стават извънземни и хората се радват.
Отделно и единични измервания са тотално грешна преценка. Карай по един маршрут, зареди 3-4-5 резервоара в двете посоки и пак сподели. Всичко друго минава към.... да не споменавам натам. :thumbsup:
Pyrhel написа:Източник нова батерия с доставката е $1350, като в тази цена не са включени мито и ДДС

Няма шанс да доставиш за тези пари от САЩ нова батерия. Ако тръгнеш да доставяш батерия от там, при положение, че няма да ти направят рабат за връщане на старата, цената се доближава в голяма степен до тази на местен дилър от тук.
Pyrhel написа:Източник Поне са на лесно място и смяната е 15-20 мин.

Също така няма шанс да смениш за 20 мин модул на батерията. Остави самото физическо време, което е в пъти повече. След това като тръгнеш на изравняващите цикли отиваш на много пъти по тези часове, за които споменаваш.
Pyrhel написа:Източник но Приус и подобните са страшно капризни, почват да светят лампи по таблото, грешки и т.н.

Всички автомобили правят проблем с електрониката, когато акумулаторите им започват да отиват на кино. Последно (преди 2 дни) се занимавах с една Алфа, която беше като коледна елхичка на връх Коледа. И всичко се реши с нов акумулатор.
Конкретно моя акумулатор на Приуса ми е вече на 5 години. Ами чакам си го и ще видим кога ще се предаде.
За обратна сверка - оригинален акумулатор на гаранционен Фиат (Ексайд) се смени извън гаранция (не се покрива от гаранцията) на втората година.
Общо взето това с акумулаторите е много на късмет работата, особено в днешно време.
Проблемът при хибридите е, че "умирането" на акумулатора става незабележимо. И като такъв процес, то се пропуска много често, ако се наложи, да се зареди с външно зарядно. Така, както би направил и на абсолютно "стандартен" автомобил. А един акумулатор оставиш ли го в незаредено състояние, то умира с много бързи темпове. Но за това не е виновен автомобила, а технологията използвана в оловно-киселинните акумулатори.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост