Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Tук можете да попитате всичко за моделите Toyota

Модератори: Uncle Dido, slowtraveler, Georgimitrovich

Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Мнениеот sluchaen_fen » 13 Окт 2009 19:04

Изтеглете безплатна Документация за ремонт, техническо обслужване и експлоатация за всички Тойоти

Забележка: Инструкциите за експлоатация са преведени на български език, но се отнасят за Короли с десен волан. Например при рисунката за вадене на поленовия филтър трябва да се разменят посоките „ляво-дясно“.

Ерата на vvt-i двигателите започва от края на 1999 година. Тези двигатели са бензинови и нямат ангренажен ремък, защото използват ангренажна верига.
Първата партида vvt-i двигатели не бяха достатъчно успешни, което е една от най-голямата издънка в историята на марката Тойота.
Проблемът е в дефектна серия двигатели, сглобени в Европа с немски сегменти KOLBENSCHMIDT. По този въпрос сме изписали поне 10-15 страници. Затова гаранционно са подменени бутала, сегменти и щеката за измерване нивото на маслото в двигателя. Заради този проблем гаранцията е удължена на 5 год или 150 000 км (което настъпи първо).
Всъщност проблемът с харченето на маслото се проявява най-вече при непрекъснато шофиране над 200-300 км при повечко зор на мотора. Тогава сегментът се заклещва в канала на буталото и остава заклещен в свито състояние. Ако в този момент спрете за почивка и двигателя малко изстине, има вероятност сегментът да се отпусне и да уплътнява както трябва. Не се знае дали в даден момент само един сегмент се е свил и заклещил в канала или всичките сегменти на четирите бутала са в това състояние. Ето защо проблемът с харченето на маслото не засяга всички Короли от една и съща партида.
Ако не сте първи собственик на Королата, трябва да се информирате от ТМ-ауто за изминали гаранционни ремонти. В началото гаранционно сменяха само компресионните сегменти, а по-късно започнаха да сменят комплект бутала, сегменти и щека за измерване нивото на маслото. Щеката се сменя, защото вече двигателя се пълни с половин литър масло в повече. Това означава, че не трябва да се доверявате на каталозите в пунктовете за смяна на масло, защото вашият vvt-i двигател може да се нуждае от повече масло заради гаранционния ремонт, извършен по времето на предишния собственик.
ТМ-ауто са изкупили почти всички залежали непродадени Короли и Авенсиси с двигатели от дефектната партида. Похвално е, че ги продаваха у нас с намаление. Не си спомням точната цена, но ще цитирам цената година по-късно: м. декември 2001 година в ТМ-ауто продаваха нова Корола 1.4 vvt-i седан турска сглобка за 16 670 лева включително 20 % ДДС. Японска сглобка на Корола 1999 год. със стария двигател 4Е-FE (преди технологията vvt-i) струваше около 23 000 лева в ново състояние. Разликата в оборудването е климатик и десен еърбег, а разликата в цената е около 6 000 лева. Японската и турската сглобка имат еднакво обмитяване. Затова у нас има доста Короли с проблемния 1.6 vvt-i (по-рядко 1.4 vvt-i) двигател, на който не се знае дали са сменяни буталата или само компресионните сегменти. В момента извън гаранционната смяна на буталата, сегментите и щеката струва поне 1500 лева в официалния вносител.

В ТМ-ауто сменят маслото на 15 000 км. При Королите на всеки 30 000 км слагат почистващ препарат в маслото и го източват след 10-15 минути работа на двигателя на празен ход. След това се налива новото масло.
При двигател 4Е-FE (1332 кубика, 86 коня, 1999 год, преди vvt-i технологията) почистващият препарат е PRO-TEC Engine Flush Motorinnenreiningung 375 ml метална цилиндрична опаковка (диаметър 55 mm, височина 164 mm без гърловината, зелен цвят), немско производство, 18 лева с ДДС. Препаратът е достатъчен за 6 литра масло, но този двигател събира 2.9 литра масло и не е необходимо да се излива цялото съдържание на почистващия препарат. Процедурата не е задължителна при двигатели преди vvt-i технологията.
Почистващият препарат при vvt-i двигателите струва 13.20 лева. Във фактурата пише „ZPROTECNEW Препарат EF“. Без тази процедура се увеличава риска от запичане на сегмент в канала в буталото.

Други цени за части от ТМ-ауто за 2006 год:
Маслен филтър – 13.85 лв
Гарнитура маслен филтър – 1.30 лв
Синтетично масло Тойота 5w40 – 21 лв/литър
Въздушен филтър – 24.60 лв
Запалителна свещ NGK – K16R-U11 – 7.40 лв
Горивен филтър – 64.10 лв

Поленовият филтър се намира под жабката и почти не се намира в наличност по магазините за японски авточасти. В българското ръководство за експлоатация на стр. 199 е указано как се сменя филтъра при Корола с десен волан.
При мен филтърът има друга форма от тази на скицата. Закрепващото капаче също е друго. Четирите пластмасови щифта се изваждат в посока към багажника и после капачката се издърпва надолу. Филтърът също се издърпва надолу, като се сгъва към пулта за управление на парното. Въздухът минава през филтъра с посока от дясната врата към волана. На всеки поленов филтър има стрелка за посоката на движение на въздуха.

По първата буква от номера на рамата се познава къде е сглобена дадена кола (независимо от марката):
J - Япония
S - Англия
N – Турция
Външно Королите имат незначителни разлики. Например дръжките на вратите на английската сглобка са стърчащи дръжки като на Ровер. При японската сглобка дръжките на вратите въобще не изпъкват над плоскостта на ламарината на вратата. Правилният и безпогрешен избор е некатастрофирала японската сглобка 1998-1999 год. За дизела нямам информация.

Търсете японска сглобка на Корола 1998-1999 год. лифтбек с 5 врати и двигател 1587 куб. см. (4А-FE) или в краен случай по-слабия 1332 куб. см. 86 коня (4E-FE). От двата бензинови двигателя, по-сполучлив е по-слабия 1332 куб.см. Тези двигатели имат метални всмукателни колектори. Конфигурацията е удобна за обикновено АГУ на пропан-бутан. Катализаторите на японските сглобки се запушват от нашенския бензин при 200 000 км. В Япония критерия за екологичност е завишен, в сравнение с критерия за екологичност в Европа. Метанът криви тънките стебла на 1.4 vvt-i. При RAV4 2.0 vvt-i няма проблеми с кривенето на клапаните от метана, вероятно заради по-дебелите стебла на клапаните.
Препоръчвам въобще да не се заглеждате по 1.6 литра (отчасти 1.4 литра) vvt-i двигатели, произведени 1999-2000 година при английска/турска сглобка на Тойотата.

Вътре в ключа има чип. Затова не купувайте Корола Е11 само с един оригинален ключ.

VIN = Venicle Identification Number = Идентификационен номер на МПС = Номер на рама (шаси) на МПС
On-line VIN-decoder
http://www.framno.org/
В полето „VIN:“ се попълва номера на рамата, който има точно 17 позиции.
В полето „Model:“ се попълва кодовото означение на модела, изписано на алуминиевата табелка на производителя. Табелката на производителя е алуминиевия етикет в двигателния отсек и може да се види на снимка 135 от файла BG-user_manual_Corolla_1999. Пример за кодово означение на модела: EE111L-ALMDKW.
Ако в полето „Model:“ се попълни „Carina“, „Corolla“, „Avensis“ или друго подобно име на модел Тойота, декодера няма да сработи.
Натиска се бутон "Submit" и декодера показва информацията за Тойотата.

Декодирането на номер на рама на Тойота Корола при кодово означение на модела EE111L-ALMDKW (изписано на алуминиевата табелка на производителя), ще даде следната информация:
Model: EE111L-ALMDKW
Modification: 033 (1997.04 - 1999.10) (период, в който е произвеждана каросерията)
Frame No: EE111-ххххххх (1999.01) (производство м. януари 1999 год.)
Catalog code: 153540 (Corolla hb/lb)
Engine: 4EFE - 1300cc 16-valve dohc efi
Body: LB - Liftback
Grade: TERRA - Terra type
Atm,mtm: MTM - Manual transmission
Gear shift type: 5F - Mtm,5-speed floor shift
Product: JPP - Produced at tmc (японска сглобка)
Driver's position: LHD - Left-hand drive vehicles (ляв волан)
Забележка: „ххххххх“ са последните 7 цифри от номера на рамата. Тази информация по подразбиране се показва в табличен вид. Ако желаете да копирате тази информация във вид на текст, то след въвеждането на данните (номера на рамата и кодовото означение на модела) трябва предварително да селектирате "Plain" в менюто "Vehicle Info" и след това да натиснете бутон "Submit".

Особености при смяна на горивен филтър на Корола ЕЕ111L (1999 год.) с двигател 4E-FE: Първият филтър, който купих от ул. Раковска, не стана. Механикът предварително забеляза, че резбата не съответства (не си спомням каква трябваше да бъде - конусна или нормална). Затова преди монтаж трябва да се погледне резбата на двата щуцера и резбата на входа и изхода на горивния филтър. Трябва да съвпадат по диаметър и по конусност (не знам дали това е най-подходящата дума).
После се сравняват ушенцата на корпуса на филтъра.
После механика разви капачката на резервоара, за да провери дали има налягане на въздуха в резервоара. Каза ми, че не трябва да има налягане. Ако се чуе изпускане на въздух при развиване на капачката на резервоара, трябвало да се усъмня във филтъра за бензиновите пари (голям цилиндър до горивния филтър). Не знам дали тази процедура е необходима и правилна. Просто цитирам действията на механик от неспециализиран сервиз. Ще ми е интересно да прочета мнението на специалистите. При всяко зареждане с гориво, като развивам капачката на резервоара, винаги има налягане за изпускане. Дали е нормално при този двигател?
После имаше проблем с развиването на долния щуцер на горивния филтър, защото резбата беше заоблена от предишната смяна. Наложи се сваляне на предна лява джанта и високо повдигане с крик "крокодил", за да се бръкне отстрани на двигателния отсек. Обобщено казано - много трудна подмяна на горивния филтър.

Оборотите на празен ход при двигател 4E-FE са около 600-650. Често се усеща тресене на мотора, което изчезва с повишаване на оборотите на 750-800. Така новият стопанин на Королата остава с впечатлението, че оборотите са ниски.
Има винт до дроселовата клапа, който регулира връщането на дроселовата клапа при отпускане на педала. Ако се повишат оборотите от този винт, компютърът отново ще ги свали на 600-650 след като се изминат десетина км. Затова няма смисъл да се пипат настройките на този винт. Компютърът е самообучаващ се, т.е. компютърът се нагажда според вашия стил на шофиране и според текущото техническо състоянието на двигателя и неговите системи.
Компютърът на запалването (ECU) помага в момент, в който оборотите на мотора паднат под минималните обороти на празен ход заради по-рязко отпускане на съединителя без достатъчно подаване на газ. В такъв момент водачът си мисли, че моторът е изгаснал, но ECU веднага възстановява оборотите като предотвратява изгасването на двигателя. По принцип двигателят е тих и затова водачът може да завърти на „стартер“ при работещ двигател.

Хидравликата на волана е по-слаба (сравнена с останалите коли от същия клас) и в първия момент новият собственик може да си помисли, че хидравликата не работи както трябва. Просто волана се завърта с малко по-голямо усилие от страна на водача.

Досега съвсем малко Короли Е11 (1997-2001 година) са показали слабо място в скоростната кутия. Става на въпрос за трудно включване на 5-та скорост. Проблемът е в бързото износване на муфа, която струва 130-150 лева без стойността на труда за подмяна. Не съм имал подобен проблем, но инфото ми е от шеф на официален сервиз на вносителя. Същият човек ми препоръча да не спестявам пари от маслото за скоростите, защото после може да има преждевременно износване като виене и др. Пълна синтетика два литра масло за скорости от ТМ-ауто струва 44.88 лева. За двойно по-ниска цена може да се намери 75W90 от реномирана марка производител на масла, но по-добре да не се поема излишен риск точно за тази скоростна кутия.
Друга особеност е, че при повечето Короли Е11 малко по-трудно се включва задна скорост в сравнение с включването на останалите предавки. Всички се оплакват, че задна скорост не се включва от първия път.

Механик от неспециализиран сервиз ме предупреди, че помпата на съединителя може да дефектира при по-старите каросерии (Е10).

Джантите не се завиват с болтове, а с гайки. Шпилките ръждясват и при опит да се развие гайка с пневматичен пистолет може да се скъса шпилката. Това е характерно за повечето японски марки леки коли. Често пневматичните пистолети се захранват с двойно по-голямо налягане на въздуха, каквото е налягането на компресора за помпане на гумите. Достатъчно е шпилките да се намажат със съвсем малко графитна смазка и така рязко се намалява риска от скъсване на шпилката. Нова шпилка в ТМ-ауто струва 6.70 лева, а нова гайка струва 6.30 лева. Задният спирачен барабан се сваля по следния начин: В барабана се завиват два винта, които "изваждат" барабана навън. После при поставянето е необходимо да се свие буталото на спирачния цилиндър. Това може да стане единствено чрез завъртане на буталото спрямо неговата ос. Без да се завърти буталото не може да се съберат челюстите на феродовите накладки.

В автосалона на ТМ-ауто са слагали само хубави аларми, но е имало една партида с нетрайни релета за прекъсване на бензиновата помпа. В този случай трябва да се свали пластмасовата лайсна на шофьорския праг и да се свърже на късо проводникът за бензиновата помпа. При мен алармата е Ranger 1014 и за 10 год не съм имал никакъв проблем, освен счупено захващане на дистанционното към верижката към ключодържателя. Оказа се, че вече не се внася такъв пластмасов корпус на дистанционното. Фирма "Алком ЕСС", поставила алармата в автосалона, вече се намира на ул. Тодор Каблешков 63, тел. 818 25 00, 818 25 35, www.alkomess.com
Автономното захранване на сирената може да се махне след десетата година, защото след това съществува риск да се окисли и да повреди електрониката.

Лифтбекът (5 врати) има доста голямо багажно пространство, почти колкото комбито. Лифтбекът има голям багажник, но има съществен недостатък - висок пътник се чувства некомфортно на задната седалка, защото при неравен път си удря главата в тавана. При лифтбека задната част на тавана е скосена надолу. При Корола Е11 лифтбекът има 5 врати, комбито (универсалът) има 5 врати, хечбекът има 3 врати и седана има 4 врати. Комбито е подходящо за служебна кола, което означава много километри и занемарена поддръжка за последните 1-2 години. Обикновено Лифтбекът има по-малко навъртени километри от комбито. Ако габаритите са недостатъчно големи, бих препоръчал Карина от последните модели, вместо Авенсис от първите модели. Авенсисът се сглобява в Англия. Първите модели даваха много дефекти, дори прекалено много дефекти за марката Тойота.

Личната ми Корола е японка, 1332 куб.см., 86 коня, 1999 год, лифтбек, 5 врати. Двигателят ми се струва малко слаб. Може би защото другата ми кола е няколко пъти по-мощна (бензинов мотор с фабрично турбо) и ми е трудно да направя обективно преценяване на мощността спрямо теглото на каросерията. Ако сега отново трябва да избирам бензинова Корола, бих си харесал японска Корола 1.6 литра, 1998-1999 год, лифтбек, 5 врати, без АГУ, без сериозни травми от ПТП, закупена като нова от наш автосалон и грамотно стопанисвана. Турската сглобка е една идея по-добра от английската сглобка, но не бих си купил нито едната, нито другата сглобка. В японската сглобка има части DENSO, докато в английската и турската сглобка има части BOSCH, които често дават дефекти.
Преди това имах Корола Е12, 2004 год. Предимството е по-доброто представяне на краш-тестовете. Останалото е традиция при Корола.

Бензиновите двигатели преди ерата на vvt-i технологията имат пулове над клапаните, т.е. нямат хидравлични повдигачи. При Корола 1999 год на 138 000 км не се усеща никакво чукане на клапаните. Разхода на масло пълна синтетика 5W40 е 1 (един) литър на 10 000 км, като при този двигател 4E-FE от минимума до максимума на щеката да измерване на нивото на маслото е 1.3 литра. За различните двигатели това количество масло е различно и е описано в инструкцията за експлоатация.
В капака за клапаните има 4 отвора, в които влизат свещите. Гарнитурата за тези отвори са между капака за клапаните и главата. За смяната на тази гарнитура при по-стар двигател 4E-FE от Тойота Старлет има снимки във файловете за Тойота.

Шофьорската чистачка е 51 см, предната дясна чистачка е 48-50 см (51см са много). В търговската мрежа се продават комплекти с тези два размера.

Задното стъкло при лифтбека е много голямо и когато е заледено е необходимо повече време за да се стопи леда. Задницата при лифтбека е доста грозна, но на практика е удължена заради по-голямото багажно пространство. Багажникът е мечта за почти всички коли от същия клас. Друг съществен плюс е големия клиренс на шасито, който е подходящ за градски условия и неравни пътища.

Най-големият плюс е безотказността на японската сглобка. Окачването наистина е много издръжливо.

Корола Е11 1997-1999 год има метални колекторни тръби и няма дебитомер. Това я прави много удобна за газова уредба, включително обикновена газова с испарител. Колегите, ползващи Корола Е11 с АГУ се оплакват от бързо износване на свещите. Свещите трябва да са двуелектродни (има картинка, залепена на пластмасовия капак на ангренажния ремък).
В упътването за първо поколение Авенсис 2.0 бензин (двигател 3S-FE) препоръчват свещи NGK BKR6EKB11 или DENSO K20TR11. Тези свещи са по-студени от свещите за Корола Е11 с двигател 1332 куб. см (двигател 4Е-FЕ) - NGK BKR5EKB11 или DENSO K16TR11.
Недостатък е видимостта на зелената лампата в бутона за включване на климатика. В слънчево време не се вижда кога свети лампата, т.е. кога е включен компресорът на климатика.

Резултатите от краш тестовете са добри - три звезди от максимум пет звезди. Следващата Корола Е12 има четири звезди заради двете странични въздушни възглавници.

Почти всеки нов собственик веднага сменя ангренажния ремък.
При двулитровите дизелови мотори водната помпа се върти от ангренажния ремък (като при повечето френски коли). Затова би трябвало да не се поема риск с много стара и износена водната помпа, защото водната помпа може да спъне ангренажния ремък, което ще доведе до по-сериозни последствия за мотора.
При бензиновите мотори от 1997 год. до 1999 год. водната помпа се върти от обикновен многоканален ремък и няма опасност за ангренажния ремък.
При vvt-i моторите (от края на 1999 год. до 2002 год.) няма смисъл да се коментира ангренажния ремък, който се замества от ангренажна верига.

При vvt-i моторите (от края на 1999 год. до 2002 год.) колекторните тръби са пластмасови и въобще не са подходящи за обикновено АГУ, защото може да се спукат без значение дали има по една кихалка на всяка пластмасова колекторна тръба.
Пластмасовите колекторни тръби се използват масово при почти всички марки автомобили, включително Сааб при който има странен маниашки подход към доста механизми и агрегати.

Сменяйте по-често спирачната течност DOT-3 в хидравличната система на съединителя. Цилиндърът загрява от корпуса на съединителя, което намалява срока на експлоатация на спирачната течност. Смяната се извършва на 5 минути и струва максимум 10 лева заедно със спирачната течност. Трябва да се прави разлика между DOT-3 и по-новата DOT-4.

Цялостна смяна на спирачната течност в спирачната уредба струва 30 лева включително цената на новата течност DOT-4, защото вече никъде не зареждат машините с по-старата DOT-3. При тази цена не си заслужава сами (без машина) да сменяте спирачната течност в спирачната уредба.

В ТМ-ауто поскъпнаха авточастите. За всяко нещо, което не е в наличност, трябва да се плати капаро, независимо дали струва 10 или 10 000 лева. Сервизът в София е претоварен и приемането става с предварително записване за следващия месец.

При VVT-i двигателите има по една отделна бобина за всяка свещ, т.е. общо 4 бобини. При лоша свещ може да изгори бобината. Затова сменяйте свещите навреме. При ползване на АГУ, свещите трябва да се сменят още по-често.
При 4E-FE и 4A-FE има две бобини за 4 свещи. Тези бобини са значително по-издръжливи от бобините при VVT-i двигателите.

Интересна особеност е подаването на искра в два цилиндъра при 4E-FE и 4A-FE.
Бобината подава едновременно искра в първи и четвърти цилиндър. В първи цилиндър възпламенява горивото, а в четвърти цилиндър нищо не се случва, защото работната точка е друга. В четвърти цилиндър токът за искрата е с обратна посока (корпус на свещта - среден електрод). Затова при 4E-FE и 4A-FE свещите се износват по-бързо, отколкото свещите при същите двигатели при предишната каросерия, където запалването не е електронно, а е с делко-разпределител.
Тази любопитна подробност засилва моето мнение, че в Тойота се пишат по 100 дипломни работи за спестяване на пари от всеки винт, от всеки проводник, от всяка бобина и т.н.

Забележка:
Това всъщност е стара тема, която беше в раздел „Купува Продава“ и беше неволно изтрита заедно с всички теми от същия раздел.
Целта на темата беше да се отговори на многобройните запитвания от страна на новорегистрирани потребители по повод на избор на Корола Е11.
Последна промяна sluchaen_fen на 10 Ное 2011 21:52, променена общо 1 път
Аватар
sluchaen_fen
 
Мнения: 649
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София

Мнениеот sashoskiora » 13 Окт 2009 21:20

Целта на темата беше да се отговори на многобройните запитвания от страна на новорегистрирани потребители по повод на избор на Корола Е11.


Най добрата Корола :thumbsup:
_________________
sashoskiora
 
Мнения: 307
Регистриран на: 25 Окт 2007 23:55
Местоположение: Sofia

Мнениеот DJordans » 14 Окт 2009 16:00

Благодарности на случаен фен. точно по тези препоръки попаднах на японка и съм много доволен от колата. За нетърпеливите да купуват препоръчвам да изчакват с покупката и да конкретизират какво точно си търсят.
Изображение
Toyota Corolla AE111 1,6i 16V - 1998
DJordans
 
Мнения: 32
Регистриран на: 09 Сеп 2008 14:55
Местоположение: Dimitrovgrad

Мнениеот sluchaen_fen » 17 Юли 2011 19:23

Днес се повреди бутончето за сваляне/вдигане на дясното странично стъкло.
Това е първи дефект за Тойота Корола (1999 год., 5-врати, лифтбек, японска сглобка, 184 800 км).
Обикновено пътникът на дясната седалка се държи вандалски с бутончето, докато схване как работи. Може би затова точно дясното бутонче се повреди. Разглобих бутончето и установих, че се е износил пластмасовия щифт, който натиска едната контактна пластинка. Стъклото може да се сваля от другата контактна пластинка на същия повреден бутон, но не може да се вдига.

Все пак съм доволен, че за 12 години нямаше други повреди.
Аватар
sluchaen_fen
 
Мнения: 649
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София

Мнениеот KiLLeR » 18 Юли 2011 00:34

Тази тема според мен тряя се бодне във важните!:thumbsup: Поздравления за автора!
sluchaen_fen написа:Това е първи дефект за Тойота Корола (1999 год., 5-врати, лифтбек, японска сглобка, 184 800 км).
Все пак съм доволен, че за 12 години нямаше други повреди.


Това ми напомня за един лаф: Много съм недоволен от моята Тойота...едва 160 000 км. и предното стъкло започна лееееко да се надрасква laugh.gif
Браво, колега, за поддържаната кола cool.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение
Аватар
KiLLeR
 
Мнения: 1187
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София

Мнениеот Vesko » 18 Юли 2011 00:37

KiLLeR написа:Тази тема според мен тряя се бодне във важните!:thumbsup: Поздравления за автора!
sluchaen_fen написа:Това е първи дефект за Тойота Корола (1999 год., 5-врати, лифтбек, японска сглобка, 184 800 км).
Все пак съм доволен, че за 12 години нямаше други повреди.


Това ми напомня за един лаф: Много съм недоволен от моята Тойота...едва 160 000 км. и предното стъкло започна лееееко да се надрасква laugh.gif
Браво, колега, за поддържаната кола cool.gif


Това са якакви митове biggrin.gif Надрасква се доста по-рано, пон при авенсис и лексъс :thumbsup:
Аватар
Vesko
 
Мнения: 3970
Регистриран на: 27 Авг 2007 17:25
Местоположение: София

Мнениеот KiLLeR » 18 Юли 2011 14:28

Vesko написа:Това са якакви митове biggrin.gif Надрасква се доста по-рано, пон при авенсис и лексъс :thumbsup:


Не знам митове ли са(на моята предното от 110 000км и е надраскано!!!!!!!!!!!!!!!!!! laugh.gif ), но определено една Старлетка доста корава се оказа(ама с десен волан и на таблото и пише някакви йероглифи) biggrin.gif Живот и здраве следващата ми кола определено ще е отново Тойота / Лексъс laugh.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение
Аватар
KiLLeR
 
Мнения: 1187
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София

Мнениеот sluchaen_fen » 18 Юли 2011 14:48

Челното стъкло на моята Корола има стотици/хиляди леки наранявания (подбитости) от камъчета. Средното разстояние межде леките повърхностни наранявания е около няколко милиметра. Досега челното стъкло оцеля 12 години по нашите пътища и дано да има още късмет.

Харесвам Корола E11.

П.П. Из форумите броди един лаф, че един фен написал: Королата е скучна кола. Никакви дефекти и забележки за първите 200 000 км. За първи път едва на 200 000 км имам първата забележка към Королата - потъмня последната цифра на километропоказателя.
Аватар
sluchaen_fen
 
Мнения: 649
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София

Мнениеот nikdel » 23 Авг 2011 19:46

Дано да са толкова здрави колкото говорят,защото моята я взех преди месец и е на 150 000.Още не съм и сменил ремъка,но и сложих газов инжекцион . biggrin.gif
Дразнят ме ниските обороти на празен ход.При тръгване или ми гасне, или се опитва да върти гуми-не мога да уцеля правилните обороти,но ще свикна.
Прави ми впечатление,че предавките не влизат така ''мазно'' и "по интуиция" както при старата ми 23 годишна кошница.Дано това се оправи със смяна на маслото.
Иначе другите ми впечатления са само положителни. :thumbsup:
Аватар
nikdel
 
Мнения: 41
Регистриран на: 11 Юли 2011 19:16
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот niki60 » 24 Авг 2011 13:40

корола двигател 4афе 110 к.с,1999г., 76 х .км(реални).Досега сменяни консумативи -масла ,филтри ,антифриз ,агренажен ремък(другите са още оригиналните),гуми , спирачна течност и накладки.Дефекти-свири ми съединителя при загрята кола при потегляне за което сам съм си виновен тъй като я качих на рампа като я взех на полусъединител в резултат на което съединителя изпуши зверски-това обаче не попречи следващите 50 х.км да си работи нормално,единствено това свирене като тръгвам,иначе нито тресе нито приплъзва,предполагам че аксиалния лагер няма грес и затова свири.Втори дефект-трудно изключвам копчето за климатика-докато захапе виждам доста зор и трети дефект-раздрънкаха ми се спирачните апарати в болтовете за захващането им-казват че стругар може да разпробие апаратите с по голям диаметър и да сменим болтовете .Това е засега,в заключение мога да кажа ужасно здрава кола-кара се само градско по разбитите пътища на варна вече 50 х км.
niki60
 
Мнения: 159
Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport

Мнениеот sluchaen_fen » 10 Ное 2011 22:00

Дубликат на ключ за Корола Е11 струва поне 150 лева. В София само в няколко ключарски ателиета правят дубликат на този ключ.
Затова не купувайте Корола Е11 само с един оригинален ключ.

П.П. Кола с един оригинален ключ трябва да ви заостри вниманието. Най-често тази кола е купена от морга или автосервиз в чужбина и внесена у нас.
Аватар
sluchaen_fen
 
Мнения: 649
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София

Мнениеот rockmetal » 10 Ное 2011 23:38

sluchaen_fen написа:П.П. Кола с един оригинален ключ трябва да ви заостри вниманието. Най-често тази кола е купена от морга или автосервиз в чужбина и внесена у нас.


Напълно съм съгласен. Едно от нещата, с които правят впечатление "истинските", поддържаните автомобили (в случая Corolla E11), са именно трите ключа. Двата комплекта - ключ с дистанционно на централното заключване и един сервизен. За съжаление много рядко се срещат, съдейки от предложенията на пазара във времето. Аз лично много се учудих, когато взимах моята, че е с пълен комплект. На японската сглобка двете дистанционни са на Denso.

Другото важно нещо е сервизната книжка. Ако човек знае какво да гледа, лесно ще познае дали е автентична. С уговорката, че всичко е индивидуално, манталитетът на хората в Северна Италия (по-специално Милано, Торино и т.н.) е такъв, че сериозен процент от тях държат на поддръжката в официалните или в други добри сервизи. Ако някой се интересува или му изпадне оферта оттам, представителството на Toyota в Торино е Central Motors. За Милано пък са сигурно към 10.
Последна промяна rockmetal на 11 Ное 2011 00:24, променена общо 1 път
rockmetal
 
Мнения: 32
Регистриран на: 20 Ное 2010 01:21

Мнениеот Uncle Dido » 11 Ное 2011 00:14

Случаен,

както винаги - полезен. Ще бодна темата горе. :thumbsup:
Изображение
Аватар
Uncle Dido
 
Мнения: 3995
Регистриран на: 03 Юни 2008 15:42
Местоположение: София, но е от Бургас

Мнениеот nkuckov » 20 Дек 2011 19:00

Аз съм щастлив собственик на Е-11, Японка.
Благодаря за техническите подробности, колеги!
Весели празници!
Изображение
nkuckov
 
Мнения: 24
Регистриран на: 25 Май 2009 18:45
Местоположение: София

питанка

Мнениеот goahead » 20 Яну 2012 18:40

въпростче не намерих в техническата книга,затова питам, над резервоара за течността за спирачките се намира... ? мисля че е хидравличната течност но не съм 100%сигурен някой да помогне и каква трябва да си купя ?
goahead
 
Мнения: 27
Регистриран на: 29 Ное 2008 11:27
Местоположение: бургас

Следваща

Назад към Технически въпроси

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Japanese_fever и 0 госта